Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 omschrijving Wevend verkeer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

‘Wie met ouderenbeleid begint is te laat’
DVM-EXCHANGE TOEGEPAST IN NOORD-HOLLAND
Concept-Regelscenario, situatie 6: Blokkade Kruithuisbrug
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Even voorstellen… Gerthe Vonk
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Documenten Verkeerscentrum
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Onderzoeksdag Associatie Universiteit & Hogescholen
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
Incidentscenario transport gevaarlijke stoffen
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Woensdag 2 november 2011 Veiligheidsprocedure op netwerkwerkniveau Dr. ir. A. (Atze) Dijkstra SWOV.
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
De stad als woonplaats Stad Veel huizen en weinig ruimte
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND 28 AUGUSTUS 2013, UUR.
Wijkontsluiting stationskwartier
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Concept-Regelscenario, situatie 4: ‘Jellabies-festival’
Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits.
Concept-Regelscenario, situatie 1: Piekaanbod richting noord Hart rond Delft 4 juli 2005 Omschrijving spitsprobleem weefvak knp Ypenburg – knp Prins Clausplein.
Concept-Regelscenario, situatie 3: Kooppiek Ikea Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Piekaanbod van vekeer richting Ikea Delft, nabij de aansluiting.
Concept-Regelscenario, situatie 5: blokkade A13 tussen Delft-centrum en Delft Noord door ongeval Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving blokkade op.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Op de afritten A4R.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Monitoring Harmsenbrug
1 Fietsen met voorrang Vierjarenprogramma fiets Haaglanden Dick de Korte.
Stichting van GOL naar Beter
Planstudie knooppunt Hoevelaken G eluidsmaatregelen gemeente Nijkerk B.H. Willighagen, 10 januari 2012.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Beeld plaatsen ter grootte van dit kader Mark van den Bos 9 maart 2016 Een witte kerst? Het detailniveau van verkeers- modellen.
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
ROTTERDAMSEBAAN Nu tot 2020 [datum][naam presentator]
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
1 Gemeente Barneveld Raadscommissie 1 december 2015.
Resultaten evaluatie – versie 7_ Ilse Schelling en Niels Beenker
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
Oeververvanging, waarom?
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam
Transcript van de presentatie:

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 omschrijving Wevend verkeer in weefvak Ypenburg --> Delft-Noord zorgt voor onrust en Filevorming. Werkingsgebied Als gevolg hiervan is er terugslag op de A4R tot Prins Clausplein, en op de A4L tot aansluiting Rijswijk met mogelijk blokkade van de Beatrixlaan periode Iedere avondspits en regelmatig ook in de ochtendspits Dit scenario is primair gericht op de avondspits (PM in ochtend is prioriteitenkaart anders!) Stadia en verkeersbeelden 1 stadium, 7 verkeersbeelden: 1 basis, 5 opeenvolgende beelden op de A4L en 1 beeld op de A4R Partijen Rijkswaterstaat Zuid-Holland en gemeente Rijswijk, Politie Haaglanden, KLPD Locatie knelpunt Invloedsgebied blad 1: Algemene beschrijving Type situatie knelpunt Voorwaarden Invloedsgebied knelpunt Invloedsgebied oplossingsrichtingen

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 2: Specifieke Beleidsdoelen, Referentiekaders en Regelstrategieën Referentiekaders geaccepteerd: gemiddelde en maximale reistijden in werkingsperiode van scenario op volgende trajecten tenminste gelijk houden aan situatie nu (medio 2005), pm tzt aanvullen met meetgegevens: A4L  A13R A4R  A13R geen toename van filezwaarte over totale (deel)net binnen invloedsgebied van scenario randvoorwaarden: geen blokkades in de knooppunten Ypenburg en Prins Clausplein gelimiteerde wachtrij voor toeritten: vanaf Rijswijk op A13R (voor details zie verkeersbeeldkaarten) vanaf Plaspoelpolder op A4L (kruispunt Diepenhorstlaan – Veraartlaan) vanaf Prinses Beatrixlaan op A4L geen extra sluipverkeer op route via Laan van Hoornwijck en Singel en via Delftweg naar aansluiting Delft-noord ideaal: spreiding van reistijden op bovengenoemde trajecten gedurende spitsperiode reduceren reistijd op bovengenoemde trajecten maximaal 2 x vrije reistijd Regelstrategie AVONDSPITS Prioriteit 1 Prioriteit 2 Prioriteit 3 Prioriteit 4 Prioriteit 5 Beleidsdoelen betere betrouwbaarheid, elke tijdwinst is mooi meegenomen voorkom blokkades van verkeersstromen die niet langs bottleneck hoeven verbeter afwikkeling, rekening houdend met de prioriteitenkaart Haaglanden

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 3: Overzicht verkeersbeelden en acties verkeers beeld ALSDANUITVOERBAARHEID 1.1Intensiteit A13R rond km 6.1 > [? nader te bepalen waarde] Snelheidslimiet instellen op 70 km/h 1.2Snelheid A4R km 48.3g < 30 km/h (AID actief) VRI kruispunt met aansluiting Rijswijk-Centrum (A4L)/ Laan van Delfvliet omschakelen op ander regelprogramma met dosering vanaf Laan van Delfvliet en vanaf A4L 1.3Snelheid A4R km 47.6g < 30 km/h (AID actief) linkerstrook verbindingsweg vanaf A4 afkruisen 1.4Snelheid A4L km 49.3 < 30 km/h (AID actief) tekstkar Beatrixlaan vanaf Rijswijk: “Delft en Rotterdam volg A4 – N470” 1.5Snelheid A4L km 50.5 < 30 km/h (AID actief) Geen aanvullende maatregelen 1.6Snelheid A4L km 51.4 < 30 km/h (AID actief) Doseren bij VRI (verkeersbeeld 1.2) weer uitzetten groen: kan je morgen meteen uitvoeren vanuit centrale geel: veronderstelt beperkte aanvullingen in meet- en stuurinstrumenten rood: twijfelachtig of actie in september 2005 uitgevoerd kan worden Ps: vooralsnog wordt ‘reactief’ gehandeld; op basis van model/ praktijk kun je verschuiven naar pro-actief 1.2

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.1 (stadium 1, verkeersbeeld 1) Locatie van triggers Opmerkingen 1.1 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen KenmerkenActies WaarAfwikkelingsproblemen blijven beperkt tot het weefvak WatIntensiteit A13R rond km 6.1 GrenswaardeI > [? nader te bepalen waarde] Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) WaarWeefvak en toeleidende verbindingswegen WatSnelheidslimiet instellen op 70 km/h Hoe langTotdat I < [? nader te bepalen waarde] gedurende 2 minuten MaatregelenMonitoren met camera’s Voorwaarden-

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.2 (stadium 1, verkeersbeeld 2) Locatie van triggers Opmerkingen 1.2 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen KenmerkenActies WaarTerugslag tot op samenvoeging verbindingswegen vanaf A4 en A12 WatSnelheid A4R km 48.3g GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) Waarkruispunt met aansluiting Rijswijk-Centrum (A4L)/ Laan van Delfvliet WatInstroom op A13R beperken vanaf Laan van Delfvliet en vanaf A4L Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenVRI omschakelen op ander regelprogramma met dosering vanaf Laan van Delfvliet en vanaf A4L VoorwaardenFile op Laan van Delfvliet niet voorbij kruispunt met Laan van Hoornwijck (670 m)

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.3 (stadium 1, verkeersbeeld 3) Locatie van triggers Opmerkingen 1.3 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen KenmerkenActies WaarTerugslag tot op samenvoeging verbindingswegen vanaf A4 en A12 WatSnelheid A4R km 47.6g GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) WaarSamenvoeging verbindingswegen vanaf A4 en A12 WatBeperken instroom vanaf A4 uit richting A’dam; voorrang voor verkeer uit Den Haag Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenSpitskruis op verbindingsweg vanaf A4 uit richting A’dam Voorwaardenterugslag op A4 uit A’dam max tot A4/A13L ri R’dam (900 m) rond km 46.7 (verkeersbeeld 1.3*)

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.4 (stadium 1, verkeersbeeld 4) Locatie van triggers Opmerkingen 1.4 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen: KenmerkenActies WaarTerugslag tot op het weefvak A4L Plaspoelpolder – Ypenburg WatSnelheid A4L km 49.3 GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) WaarPrinses Beatrixlaan uit de richting Rijswijk WatInstroom op A13R beperken vanaf A4L Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenRerouten van verkeer richting Delft en R’dam via A4west en Kruithuisweg m.b.v. tekstkar Voorwaarden-Restcapaciteit Kruithuisweg is toereikend, geen file op weefvak Rijswijk – Den Haag-Zuid Delft en Rotterdam volg A4 richting Delft-N470

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.5 (stadium 1, verkeersbeeld 5) Locatie van triggers Opmerkingen 1.5 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen. KenmerkenActies WaarTerugslag tot op het weefvak A4L Rijswijk - Plaspoelpolder WatSnelheid A4L km 50.5 GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) Waarweefvak A4L Rijswijk - Plaspoelpolder WatGeen aanvullende acties t.o.v. verkeersbeeld 1.4 Hoe langn.v.t. Maatregelenn.v.t. Voorwaarden-

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.6 (stadium 1, verkeersbeeld 6) Locatie van triggers Opmerkingen 1.6 Aanpak en locatie van maatregelen Opmerkingen KenmerkenActies WaarTerugslag tot op de toerit A4L vanaf Prinses Beatrixlaan WatSnelheid A4L km 51.4 GrenswaardeFiledetectie op toeleidende wegen naar toerit Hoe lang2 minuten MeetinstrumentVRI (gemeente Rijswijk) WaarPrinses Beatrixlaan uit de richting Rijswijk WatZelfde acties als in 1.4 en actie bij verkeersbeeld 1.2 uitzetten (doseren bij VRI) Hoe langTot verkeersbeeld 4 zich weer voordoet MaatregelenTekstkar VoorwaardenRestcapaciteit Kruithuisweg is toereikend, geen file op weefvak Rijswkijk – Den Haag-Zuid

Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Samenvatting kruispunt met Laan van Delfvliet Instroom beperken in zuidelijke richting vanaf de Laan van Delfvliet VRI overschakelen op ander regelprgramma; doseren vanaf de Laan van Delfvliet 2 Terugslag tot op kruispunt met Laan van Delfvliet Filedetectie op afrit A4L en op Laan van Delfvliet actief + maximum groentijden verkeersbeeld 1? OF File op Laan van Delfvliet voorbij brug over Vliet? kruispunt met Laan van Delfvliet VRI terugscvhakelen naar normaal regelprgramma schakeling 3