Ouderen + bejaardentehuizen =

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Het schrijven van een practicum verslag
Het tweede werkstuk.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Project ‘Make me beautiful’
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Verborgen vormen van pesten
Het doen van onderzoek in klas 4
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
De Kracht van Facebook games
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
Verslaglegging Wat hebben we geleerd.
Presentation Of Learning
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Leven zoals het leven je is gegund
Van doelen naar reflectie
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Geluid aan.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
A Datum: Namen Titel: (kort en bondig) Onderzoeksvraag: Hypothese:
Enquête.
Leesvoorkeurenonderzoek
Voor Aranka... Van Aart.
Nachts am Wolgastrand - Die Flippers
Uw kind roken, drinken, en blowen. U kunt er iets aan doen!
Onderzoek doen een methodische aanpak
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Diverse spreuken en gezegde`s
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Mondzorg - persoonsgericht
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Hand-Out.
S/k/l interviewen.
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Bronnen en onderzoeksvragen
Netweten Cyberpesten.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
© UNIEK IN DE KLAS.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Jongeren en seks Plaatje.
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Tekstboek: Interactieve opdrachten: Via SOM -> Leermiddelen Of
Begeleiden Les 7.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Liefde en relaties.
Ook wij als Wijkracht!?.
Het profielwerkstuk PWS-bijeenkomsten.
Transcript van de presentatie:

Ouderen + bejaardentehuizen = een goede combinatie? Door Frederique, Anique en Nina klas 2a Merewade College Gorinchem

Idee Onderzoeksbureau C&A Klanten zoeken Opdracht Bejaardentehuizen

Oriëntatie Internet Krantenartikel Bejaardentehuizen Seniorenflats

Onderzoeksvragen Deelvragen (seniorenwoningen) Deelvragen (bejaardentehuizen) Hoofdvraag Willen 65-plussers naar een bejaardentehuis? Waarom wel of waarom niet? Kent u mensen die in een bejaardentehuis wonen? Hebben die het er naar  hun zin? Wordt het u wel eens aangeraden om naar een bejaardentehuis toe te  gaan? Om welke redenen bent u naar een bejaardentehuis gegaan? Op welke leeftijd bent u naar een bejaardentehuis gegaan? Aan welke wensen moet een bejaardentehuis minimaal voldoen?  Wilt u, wanneer dan ook, naar een bejaardentehuis toe gaan? Hebt u er spijt van dat u naar een bejaardentehuis bent gegaan? Kent u ouderen die niet naar een bejaardentehuis willen? Kent u mensen die absoluut niet naar een bejaardentehuis toe willen?

Hypothese Lang voor zichzelf zorgen Verkeerd beeld van bejaardentehuizen Angst voor bejaardentehuizen

Uitvoering: materialen Vijftien 65-plussers in seniorenflats Vijftien 65-plussers in bejaardentehuizen Bejaardentehuizen Seniorenwoningen

Uitvoering: werkwijze Klanten zoeken Toestemming vragen Op bezoek bij 65- plussers Resultaten uitwerken

Resultaten: cijfers 7% 7% 7% 13% 40% 40% 47% 53% 60% 53% 93% 93% 87%

Resultaten: meningen “Ik wil mijn eigen thuis niet verlaten, ik wil niet naar een andere omgeving..”  “In een bejaardentehuis kan je je eigen ding niet meer doen” “Je moet pas gaan als je zelf vindt dat het nodig is.” 

Ouderen moeten beter worden voorgelicht over bejaardentehuizen!! Conclusie je kunt gewoon doen wat je wilt het ruikt overal heerlijk pas als het echt nodig is de meesten weten niet wat een bejaardentehuis precies inhoudt Willen ouderen naar bejaarden-tehuizen? geen privacy Ouderen moeten beter worden voorgelicht over bejaardentehuizen!! stank

Discussie Wat kon er beter? Vervolgonderzoek tijdsindeling Wat ging er goed? samenwerking interviewen Wat hebben we geleerd? interviewvragen duidelijk maken Vervolgonderzoek Hoe kun je ouderen beter voorlichten over bejaardentehuizen?

Vragen ? Bedankt!