Sjaloom in beweging Schoolontwikkeling 2008-2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Techniek in het basisonderwijs!
Advertisements

Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
LEERLIJNEN - ONTWIKKELINGSLIJNEN
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Beroepsproduct Domeinverdieping Owe 62 Heidi van Cuijk 2010/2011
Herfst 2010 basisschool Jacinta
Samenwerken in burgerschap
GRENSVERLEGGERS 2012 Maakt Mobiliteit de loopbaan aantrekkelijk?
Informatieavond profielkeuze vwo 3
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Flitsbijeenkomst Nieuwegein 20 november Wat u kunt verwachten: De doorlopende leerlijn eisen aan de school = eisen aan het curriculum? het referentiekader.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Rekenmethodes.
Herlancering educatieve website
Welkom in groep 4.
Zelfstandig werken Groepen 3.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
Geerstraat Sterrenschool. Wat is de sterrenschool?  Het hele jaar open van zeven tot zeven  Kinderen leren in één klimaat  Maatwerk voor ieder kind.
Leerlijnen in een Wiki
Welkom. Henk van den Broek Adjunct sectordirecteur vmbo-pro Presentatie door:
Actieonderzoek instructietafel.
PLUSKLAS.
Vervang door auteursnaam en datum..
Informatie-avond groep 4-5
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Informatiebijeenkomst voor ouders St. Catharinaschool Schooljaar
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Ouderavond Groepsorganisatie
Startconferentie regionale netwerken Henk Post Directeur VO
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
“TOP lessen Schrijverke” Informatieavond 23 juni 2015.
Hoe bepaal ik de kwaliteit van cultuuronderwijs? jorien schulten & piet hagenaars.
Informatieve bijeenkomst
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Infoavond groep 7 en Agenda Welkom Hoe werken wij in groep 6, 7 en 8? Wie ondersteunen? Methodes zijn straks vrij in te zien. Vragen?
Informatieavond groep 4 8 september Van harte welkom Opzet van de avond: Kort overzicht van de vakken Zaken van algemene aard Stellen van vragen.
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Informatieavond groep 8, Kees van den Groenendaal 8.
De actualiteit TypeWorld maakt leren typen leuk en makkelijk!
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
20 januari 2012 Oostakker 1 Ria De Sadeleer. 52 km van Brussel 5 km van centrum Gent 2.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Leren Leren binnen de Latasteschool
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Over-y College Amsterdam
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Samen leren regisseren: creatief omgaan met doorgaande leerlijnen
Door Sabrina Heijnen.
Presentatie Rode Bosbes
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
Algemene ouderavond schooljaar
De Berkenschutse De Berkenschutse SWV PO De Kempen
© Regionaal Integratiecentrum Foyer
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Transcript van de presentatie:

Sjaloom in beweging Schoolontwikkeling

1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen.

1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen. 2. Beter inzicht in eigen leren. -Inzicht in leerlijnen door leerkracht en leerling. 1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen. 2. Beter inzicht in eigen leren. -Inzicht in leerlijnen door leerkracht en leerling.

1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen. 2. Beter inzicht in eigen leren. -Inzicht in leerlijnen door leerkracht en leerling. 3. Taalimpuls. -“Kansrijke Taal” 2 à 3 jaar. -”Zo leren kinderen spellen”

1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen. 2. Beter inzicht in eigen leren. -Inzicht in leerlijnen door leerkracht en leerling. 3. Taalimpuls. -“Kansrijke Taal” 2 à 3 jaar. -”Zo leren kinderen spellen” 4. Rekenimpuls. -“Met Sprongen Vooruit”

1. Ervaring opdoen met WO/Crea-middagen. -belangstelling -actualiteit -uitgedaagd tot actief leren.-kerndoelen -methodes meer in samenhang.-omgeving -groepsdoorbrekend -basisgroepen. 2. Beter inzicht in eigen leren. -Inzicht in leerlijnen door leerkracht en leerling. 3. Taalimpuls. (teamscholing) -“Kansrijke Taal” 2 à 3 jaar. -”Zo leren kinderen spellen” 4. Rekenimpuls. (teamscholing) -“Met Sprongen Vooruit” 5. Versterking didactische vaardigheden (digiborden)