Presentatie MijnGGD voor GGD NL

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwaliteit van leven voor ouder wordende mensen en de betrokkenheid van familie Zorg en ondersteuning voor ouder wordende mensen met een verstandelijke.
Advertisements

2 agrarische familie’s Grote boerderijen
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Presentatie verbeterjezorg Jeroen Bosch
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
Stafadviseur patiëntveiligheid Atrium mc
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
De Methode Integrale Jeugdbescherming
Overheidsstimulans in Energiebesparing Seminar ‘Noodzaak en rendement van Isolatie’ ter gelegenheid van 75 jaar VIB Frank Hartkamp vrijdag 15 september.
Bastiën van der Hoeff azM
Benchmark afhandeling Zaanstad.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Deze demo geeft u een kijkje in het zelfdiagnose-instrument voor de jeugdzorg. Een zelfdiagnose-instrument wordt op maat gemaakt voor de betreffende sector.
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Cliënt- en Familieperspectief
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
Verbetertraject Medicatieveiligheid in de GGZ
AISHE training Auditor vaardigheden 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
© de vries business consultancy, 2008
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Enterprise Document Management Fase
De rol van de OR bij incidenten en onderzoek
Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
Medrave Software AB/Microbais Groep, Maart 2011 Rave 4 door Medrave Software AB.
Visie informatievoorziening
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Kennismanagement & Sociale media
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Ideeën voor doorontwikkeling Hervormingsagenda Rijksdienst November 2013 DG OBR.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Vertrouwen in zorgorganisaties
ZorgkaartNederland.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Benchmark- onderzoek.
MTO met TOM – Trots Op Mijn Werk.
Vernieuw je HR-cyclus.
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

Presentatie MijnGGD voor GGD NL Laurent de Vries Olof-Jan Smits

Uw patiënten, cliënten en medewerkers zijn uw beste adviseurs! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?

Doel ? MijnGGD biedt klanten de mogelijkheid hun ervaringen met zorg- en hulpverlening te delen en suggesties te doen voor verbeteringen. Het biedt medewerkers de gelegenheid ideeën te posten en (incident-) meldingen te doen. Het bevordert een open dialoog. Creërt betrokkenheid. Het kost weinig tijd en levert veel nuttige informatie op.

Oorsprong? Vraag eerstelijn zorgverleners Onafhankelijk en eigentijds instrument Verbeteren van de eigen praktijk Zelf de regie Zicht op (keten-)ontwikkelingen in de wijk Bewerkstelligen van transparantie

Oorsprong? Partners:

Uitvoeringen? Zorgorganisaties Individuele zorgververleners

Uitvoeringen? Eerste discipline GGD Reizigerszorg

Wat is het ? (Zelf)evaluatie tool Toegankelijk voor patiënt, cliënt, medewerkers en belanghebbenden Bouwsteen om verbetertrajecten en/of accreditatie op te starten Kanalisatie van positieve én negatieve opmerkingen Rapportering van ervaringen en resultaten

Kwaliteit

Hoe werkt het ? Patiënt/ cliënt/ medewerker meldt zijn idee of ervaring via de website Verantwoordelijke zorgverlener krijgt melding in persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt actie of verbeteringen Patiënt/ cliënt/ medewerker ontvangt feedback

Zorg management systeem Visueel ? Idee / Ervaring Online communicatie platform Zorg management systeem Patiënt / Cliënt/ Familie Verplegend personeel Artsen Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten Feedback

Wat levert het op ? U krijgt concrete gegevens om uw zorg te verbeteren U bewerkstelligt transparantie U kunt uw relatie met uw patiënten verdiepen U krijgt een onderbouwd beeld van de zorg (wijk/ keten) U kunt benchmarken met andere GGD’en U beschikt over informatie nuttig voor uzelf maar ook voor uw accreditatie, de patiënten- en beroepsvereniging, de toezichthouder, zorgverzekeraar en certificeerder Superieur alternatief voor patiënt- en medewerkertevredenheidsmetingen

Hoe onderscheiden we ons? Customized platform voor GGD’en Moderne technieken voor bevraging Zorgverlener heeft de regie Het systeem beschikt over een procesmanagement systeem Erkend systeem voor certificatie Alternatief voor tevredenheidsmetingen Dóór en niet óver zorgverleners

Praktijk December 2011 Olof-Jan Smits

Belanghebbenden overheid patiënten organisaties universiteiten ziekenhuizen verzekeraars koepelorganisaties patiënt geneesheer mantelzorg verplegend personeel certificatie

Aanmelden ervaring

Telefonische bereikbaarheid Mogelijke ervaringen Kindvriendelijkheid Parking Patiënten, personeel en andere belanghebbenden melden ideëen, ervaringen en/of verbeteringen Facturatie Vriendelijkheid Dienstbaarheid Kwaliteit voeding Hygiëne Telefonische bereikbaarheid Comfort Wachtkamer & -tijden transport

Opvolging Ontvangen van idee/ervaring Bevestigen van ontvangst Analyseren van idee/ervaring Automatische link naar verantwoordelijke Analyse mogelijk verbetertraject, risico analyse & implementatie mogelijkheden Aanpassing van strategie, beleid en de betrokken processen. Feedback naar aanmelder Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten

Patiënt meldt vanuit zijn beleving een ervaring aan op mijnggd.nl Demo Zorgverlener krijgt melding in zijn persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt en/of implementeert verbeteringen Patiënt ontvangt feedback Patiënt meldt vanuit zijn beleving een ervaring aan op mijnggd.nl PLAN DO CHECK ACT Denken & Voelen Zien Horen Zeggen & Doen

Hoe werkt het ?

Hoe werkt het ?

Hoe werkt het ?

Hoe werkt het ? PLAN

Hoe werkt het ? DO

Hoe werkt het ? CHECK Efficiëntie analyse van de verbeteractie Impact analyse op organisatie & patient CHECK

Hoe werkt het ? ACT Finale implementatie van het verbetervoorstel Afhandelen van het traject binnen MijnGGD.nl door de proceseigenaar Communicatie naar de melder Integratie in het kwaliteitszorgsysteem Evt. aanpassingen in strategie, beleid, processen ACT

Hoe werkt het ? REPORT

Wat levert het op ? concrete data om uw zorg te verbeteren zorg wordt meetbaar gemaakt en uitgesplitst over de doelstellingen heen een direkte relatie met uw patiënten door middel van een eenvoudige tool een onderbouwd beeld van de verleende zorg op basis van geïndentificeerde gebruikers benchmark tool met andere zorgverleners feedback systeem dat conform is aan de doelstellingen die terug te vinden zijn in de ziekenhuiswet een breed spectrum aan beheersinstrumenten

Korte Schipperskapelstraat 2 Contact info@mijnggd.nl Korte Schipperskapelstraat 2 2000 Antwerpen - Belgium T: +32 32 26 75 02   M: +32 485 382 025