Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Succes factoren en struikelblokken
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
“Hoe kom ik aan klanten?”
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
ZWART Samenwerkings-Ontwikkeling WIT Leren en ontwikkelen ‘in het zwart’ Gebaseerd op ervaringen in Zambia, Centraal Afrika.
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Teamleren, hoe werkt dat?
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Een startersgids voor innovatie
 Ondernemen  Een bedrijf waar spullen gemaakt- of verkocht worden.
Talent voor Talent een verkenning. Talent voor handen commercie - Thierry, Peter B marketing - Louise backoffice - Annemieke, (Manny?) bedrijfsleiding.
Ondernemen na je studie!
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
“Werpt een duidelijk licht op de zaak!”
- 1. Waar wordt u, als u naar onze jeugd en ons jeugdwerk kijkt, nu echt blij van ? Gesprekken met jongeren Samen dingen doen Veel kinderen naar de tienerdienst.
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
Lobbyen en Netwerken Zelfwerkwinkel B
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Welkom bij de lancering van GOvoorelkaar Dé verbinding tussen hulpvragers en vrijwilligers!
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Ken je kracht…Deel je kracht…
Visie & Strategie.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
WELKOM PETS 2015 District 1550.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
Welkom 2012: het jaar van de grote verwarring?. Doel: - Ambitieuze / resultaatgerichte ondernemers - Onderwerpen verschillende invalshoeken - Interactie.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
INNER WHEEL INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE. Een internationale serviceclub die staat voor:  Eén van de grootst opererende serviceorganisaties  Wereldwijd.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Vloeibare steden Vitaal netwerk. Het netwerk 1 G32 bestaat bij gratie van rijk en van problemen van de steden in de jaren 90, dus: Beperking in omvang.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
Welkom bij ZomerOndernemer
INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Sjoerd Veerman Programmamanager Arbeidsmarktbeleid RIF-project
LOB zeven stappen naar succes
Les 1: Introductie Marketing
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen

Wat doe je als ondernemer? Najagen van opportunities, met middelen binnen en buiten je huidige bereik…

Ondernemen gaat over Nieuwe Combinaties …over MENSEN en ONTMOETEN Het middel: NETWERKEN

… meer dan het zoeken naar klanten Netwerken… Ook een hulpmiddel in het vinden van je koers…

Lectoraat - Verantwoordelijk voor kennisontwikkeling en verbinding - Part time aangesteld - In het geval van Peter: Consultant en LEX (laboratorium) - Niet belasten met structuur / organisatie: Dat belemmert vernieuwing - Verbinding tussen U en een Hogeschool Voorbeeld… Hoe heeft het fenomeen netwerken mijn werk mogelijk gemaakt?

Resultaat… Interactie met ruim 1700 ondernemers in de regio…

Netwerken… - Verkoop niet op netwerkbijeenkomsten - Geef iets! - Zeg iets wat de ander zich kan herinneren - Kwalificeer: Potentiële klanten, referenties, interessant - Akkerbouw of jagen? - Laat elke ontmoeting zijn als je ‘first date’. - Bied altijd hulp aan, ondanks dat je nog niet weet hoe dat moet… - Geef onbaatzuchtig… - Vergeet mensen niet… - Wees duidelijk als je hulp vraagt… - Kies je netwerken pro-actief… - Hou vol! - Heb een ‘Open Mind’… - Stel vragen… - Ontwikkel en goede opening en afsluiting… - Vraag informatie of hulp… - Wees niet saai! - Sta open voor kansen… - Volg het contact op met iets… - Erken het verschil in types netwerken…

Netwerken… Gaat over: Mensen + Ontmoeten Een constante stroom van informatie, ideeën en contacten tussen U en de mensen om U heen…

…Mensen. Het gaat dus over U

…Ontmoeten. Wanneer voelde u zich voor het laatst welkom? Innovent 11 februari 2010

Experimenteren met Netwerken… Brainstorm met SMS…

Experimenteren met (lerende) Netwerken… University: - Medewerkers - Studenten Business: - Ondernemers - Managers Club: - Eigen vraagstukken - Regionale vraagstukken - Zelf bepalen en doen University Business Club

Focus niet op acquisitie, maar ga voor een breder perspectief. Door uzelf te ontwikkelen werkt u aan de ontwikkeling van uw bedrijf. U wordt daarmee echt waardevol voor uw netwerk! Samenvatting