Leertaak 4 Methodeonderzoek Anouk Janki Ikram Ahbari Souhailla Abakhti Wafae Idrissi.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Advertisements

Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Informatie over opzet onderbouw
Preventieve instructiemethodiek
Welkom in groep 5 Informatieavond 13 september 2010.
Souhailla Abakhti & Wafa Idrissi
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Taalbeleid in het vmbo - een praktijkvoorbeeld
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Veilig thuis START Donderdag 6 november 2008.
Voortgezet technisch lezen
vakdidactiek lezen, spreken luisteren en kijken
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Informatieavond 3 september 2012
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Informatieavond 30 augustus 2010
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Leerlijnen in een Wiki
Slapen als een roos 25 april 2013
Ervaringen Implementatie in Nederland
Wafae Idrissi & Alice van der Veen
PLUSKLAS.
De schoonheid van het verschil. Nel Hofmeester Studiemiddag ‘Dyslexie in het Hoger Onderwijs’ 25 september 2014.
Kwesties rond ict verbonden
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
LeerlijnenWiki 13 augustus 2010 Wie kan uitleggen wat de LeerlijnenWiki is? Introductie LeerlijnenWiki.
Welkom in het eerste leerjaar!
Plattegrond en maquette maken
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Welkom in het eerste leerjaar!
Basisschool Op De Horst
Welkom op de informatieavond van groep 5
Informatie-avond groep Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
Welkom op de informatieavond van groep 6. Daniëlle Hendrix - Heuts Maandag, dinsdag, donderdag in groep 6. Op woensdag is juf Esther Honings er Op vrijdag.
Kies je personages en sleep ze op de prent. Titel Geschreven door :
Onderzoeksvaardigheden 3
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Het belang van voorlezen
Wat biedt Leesparade? Complete methode voortgezet technisch lezen.
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Waar is de zevende dwerg?
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Welkom op de informatieavond van groep 5. Bert Jennes *54 jaar *32 jaar werkzaam in het onderwijs *Bijna 30 jaar werkzaam bij KSV Treebeek/INNOVO *Voor.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Welkom op de informatieavond van groep 6. Diana Peters Maandag, dinsdag. Daniëlle Hendrix- Heuts Op woensdag, donderdag en vrijdag Leerkracht :
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Moderne vreemde talen.
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Welkom op de ouderavond van 2 tvwo woensdag 6 september
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
December 25, 2018.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Betoog.
Het gezegde (vraagzin van maken, pv komt vooraan)
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Kies je personages en sleep ze op de prent.
Transcript van de presentatie:

Leertaak 4 Methodeonderzoek Anouk Janki Ikram Ahbari Souhailla Abakhti Wafae Idrissi

Taal Taal “ De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld”.

Inhoud Taaljournaal Zin in taal Taalactief Veilig leren lezen Vergelijkingen Stelling Conclusie

Taaljournaal Anouk welk onderwerp past in de zin ? Kies steeds één onderwerp en sleep het naar de goede plaats. ik/ jij één ander meer Buigen ………. bij dat applaus ? Schrijf ………...vandaag weer zo netjes ? Gapen …………van de slaap ? Betaal ………… dat boek zelf ? ……………luistert mij af.

Taaljournaal Anouk Het kind staat centraal Adaptief Grote mate van differentiatie: Intresse Leerstijl Tempo Afwisseling

Zin in taal Ikram Doelen van de methode en de relatie met de kerndoelen. - 5 leerlijnen Uitgangspunten Differentiatie mogelijkheden - Adaptief onderwijs - Anderstalige pakket Materiaal Kostenplaatje

Taalactief Souhailla Hoe is de methode opgebouwd? Instructie en verwerking. Uitgangspunten methode. Doelen methode. Voldoening aan de kerndoelen (2006). Differentiatie. Kostenplaatje

Veilig leren lezen Wafae Verschillende materialen Groep 2/3 Estafette Breed Pakket

Vergelijkingen

Vergelijking Doelen (Anouk) Vergelijking Uitgangspunten (Ikram) Vergelijking Werkwijze (Wafae) Vergelijking Materiaal (Anouk) Vergelijking Differentiatie ( Ikram)

Vegelijking Kerndoelen(2006) Souhailla Taaljournaal; “verwoorden” kerndoel 10. Zin in taal;“verzorgen van een tekst met betrekking tot handschrift” kerndoel 8. Taalactief;“verwoorden en beoordelen van strategieën” kerndoel 10. Veilig leren lezen; Voldoet aan alle kerndoelen.

Vergelijking Kostenplaatje Souhailla Taaljournaal: €1205, 80 (jaarlijkse kosten €101,-) Zin in taal: €1140,- (jaarlijkse kosten €129,-) Taalactief: €1372,25 (jaarlijkse kosten €103,50) Veilig leren lezen: €4000,- (jaarlijkse kosten €200,-)

Stelling: Ouderdom Methodes

Conclusie Stelling en vergelijkingen

Einde…. Zijn er nog vragen??