Leertaak 4 Methodeonderzoek Anouk Janki Ikram Ahbari Souhailla Abakhti Wafae Idrissi
Taal Taal “ De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld”.
Inhoud Taaljournaal Zin in taal Taalactief Veilig leren lezen Vergelijkingen Stelling Conclusie
Taaljournaal Anouk welk onderwerp past in de zin ? Kies steeds één onderwerp en sleep het naar de goede plaats. ik/ jij één ander meer Buigen ………. bij dat applaus ? Schrijf ………...vandaag weer zo netjes ? Gapen …………van de slaap ? Betaal ………… dat boek zelf ? ……………luistert mij af.
Taaljournaal Anouk Het kind staat centraal Adaptief Grote mate van differentiatie: Intresse Leerstijl Tempo Afwisseling
Zin in taal Ikram Doelen van de methode en de relatie met de kerndoelen. - 5 leerlijnen Uitgangspunten Differentiatie mogelijkheden - Adaptief onderwijs - Anderstalige pakket Materiaal Kostenplaatje
Taalactief Souhailla Hoe is de methode opgebouwd? Instructie en verwerking. Uitgangspunten methode. Doelen methode. Voldoening aan de kerndoelen (2006). Differentiatie. Kostenplaatje
Veilig leren lezen Wafae Verschillende materialen Groep 2/3 Estafette Breed Pakket
Vergelijkingen
Vergelijking Doelen (Anouk) Vergelijking Uitgangspunten (Ikram) Vergelijking Werkwijze (Wafae) Vergelijking Materiaal (Anouk) Vergelijking Differentiatie ( Ikram)
Vegelijking Kerndoelen(2006) Souhailla Taaljournaal; “verwoorden” kerndoel 10. Zin in taal;“verzorgen van een tekst met betrekking tot handschrift” kerndoel 8. Taalactief;“verwoorden en beoordelen van strategieën” kerndoel 10. Veilig leren lezen; Voldoet aan alle kerndoelen.
Vergelijking Kostenplaatje Souhailla Taaljournaal: €1205, 80 (jaarlijkse kosten €101,-) Zin in taal: €1140,- (jaarlijkse kosten €129,-) Taalactief: €1372,25 (jaarlijkse kosten €103,50) Veilig leren lezen: €4000,- (jaarlijkse kosten €200,-)
Stelling: Ouderdom Methodes
Conclusie Stelling en vergelijkingen
Einde…. Zijn er nog vragen??