‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatieverandering
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Medezeggenschap en de Benchmark
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
doorzettingsvermogen”
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
De kracht van het onderwijs is de leerkracht De directeur maakt het verschil, positief of negatief Koos van den IJssel Richard Berenschot.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Invloed vanuit de cliëntenraad
Van visie naar actie.
Nieuw: Digitaal Referentiekader Gezondheidsbevordering (Refka 2.0)
De kracht van een individu en de macht van het TEAM
BC bijeenkomst 1 september Politie Haaglanden Innovatie 2 Historie: Werkplan BKI  Beter benutten ondersteuningsstructuur  Stimuleren innovatief.
6 ASO St-Guido Anderlecht
Ludo Daems.
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Rechtmatigheid en risicocontrole in de WWB Met lastenreductie voor burger en organisatie Ben Schepers.
Kansen bieden als werkgever / opdrachtgever & wijkeconomie - meedoen en vooruitkomen bij Portaal - VSS Enschede, leren & werken, 7 juni 2012, Guus Haest.
Hoe wil ik mijn medewerkers sturen?
Leidinggeven en coachen
Missie, visie, strategie & jaarplan
Jongeren Preventie Team
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Vitaliteit in perspectief
Producten & Werkprocessen
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Waarde-volle (mantel)zorg
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Leidinggeven H8 Begeleiden en controleren Logistiek supervisor.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
GETUIGENISSEN ‘MANTELZORGVRIENDELIJKE MANAGERS’. Getuigenis 1 Uit de organisatiescan die we onze medewerkers begin 2014 lieten invullen, bleek dat er.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
Het coachende functioneringsgesprek
Werken in een arbeidsorganisatie
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Sportsupport, gemeente Den Haag
LOB Presenteer je stagebedrijf
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Eisen aan rijke structuren
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
LOB Presenteer je stagebedrijf
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Integratieproject Financiën
SHEQ SHQ.
V.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Taalvaardigheid is geen doel op zich!
Krachtig communiceren t i e n t o p t i p s
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Werken in een arbeidsorganisatie
WELKOM.
Werken in een arbeidsorganisatie
Kwaliteitzorg Les 5.
Actieonderzoek.
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk

De val van de Berlijnse muur?! De zorg is op stalinistische leest georganiseerd We zijn dol op regels en mopperen Er zijn nergens zoveel protocollen en er wordt nergens zoveel van afgeweken Klantgerichtheid is een loze kreet Er is niet meer geld nodig, maar een betere bedrijfsvoering De zorg durft niet vanuit de oude wereld naar de nieuwe wereld te stappen Marktwerking is juist nodig voor de have-nots

Waarom slimmer organiseren? Vragen en wensen van klanten veranderen Andere wijze van financiering Medewerkers zijn goed opgeleid: willen meedenken, meedoen

Hoe dan? Werkplezier: samenwerking, overleg, sfeer, collegialiteit Productiviteit: werken met cijfers en trends, samen doelen stellen Kwaliteit van diensten: klanttevredenheid verhogen om vele manieren Organiseren en leidinggeven: gezond plannen, stijl van leidinggeven

Wat belemmert? Klassiek denken Gebrek aan durf - geen lef Wachten op de ander Directie is vooral bezig met strategie (fusies) Bedrijfsvoering traditioneel Te veel zorg en welzijn cultuur

Wat is nodig? Denken in mogelijkheden Gewoon doen: in de actie ontstaan de kansen Commitment van directie Samenwerking

Waar staan we straks? Trots op resultaten Ondernemende en meer zakelijke cultuur van werken Organisaties waar mensen graag willen werken Klanten positief

Tot slot De leukste tijd om in de zorg te werken is nu!