De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

6 ASO St-Guido Anderlecht

Verwante presentaties


Presentatie over: "6 ASO St-Guido Anderlecht"— Transcript van de presentatie:

1 6 ASO St-Guido Anderlecht
evaluatie les Marokko

2 De les Bekend – Benieuwd Inleiding: migratie Enquête Legpuzzel
Stellingenspel Bewaard

3 Bekend - Benieuwd

4 IDEE Bekend - Benieuwd Voorkennis Motivatie

5 Positief: voorkennis en motivatie Negatief: vragen beantwoorden …
EVALUATIE Bekend - Benieuwd Positief: voorkennis en motivatie Negatief: vragen beantwoorden …

6 Inleiding: migratie

7

8 Klassieke methode: doceren en onderwijsleergesprek
IDEE Inleiding: migratie Terminologie Historisch kader Klassieke methode: doceren en onderwijsleergesprek

9 Positief: Negatief: Leerlingen werkten goed mee
EVALUATIE Inleiding: migratie Positief: Leerlingen werkten goed mee Duidelijkheid omtrent de begrippen Duidelijk historisch kader Negatief: Originelere aanpak mogelijk (match oefening) Noteren goed !

10 Enquête

11 “De moslimcultuur en de westerse cultuur kunnen perfect hand in hand gaan.”

12 Visualisatie van de klasopinie
IDEE Enquête Visualisatie van de klasopinie

13 Positief: Negatief: Leerlingen willen dat graag weten
EVALUATIE Enquête Positief: Leerlingen willen dat graag weten Goed om na stellingspel mee te confronteren Negatief: (zie stellingenspel)

14 Legpuzzel

15 Oplossen vragen bij bronfragmenten Overleg in oorspronkelijke groepen
IDEE Legpuzzel 4 expertengroepen Oplossen vragen bij bronfragmenten Overleg in oorspronkelijke groepen + 1 antwoordenformulier

16 IDEE Legpuzzel Days of glory

17 Welke soort bron is dit? Een primaire of een secundaire?
IDEE Legpuzzel "Wees welkom in België !!!" Je denkt eraan in België te komen werken ? Misschien heb je de grote beslissing, reeds genomen ? Wij, Belgen, zijn gelukkig dat jij ons je krachten en verstand aanbiedt. Wij wensen dat dit nieuwe leven mag bijdragen tot jouw geluk. Om dit te bereiken stellen we je voor langs deze brochure kennis te maken met de levensomstandigheden en het werk in België. Welke soort bron is dit? Een primaire of een secundaire? Wat is de bedoeling van dit document? Hoe wordt werken in België hier voorgesteld?

18 IDEE Legpuzzel

19 IDEE Legpuzzel

20 Positief: Negatief: Opdrachten waren goed Instructies duidelijk
EVALUATIE Legpuzzel Positief: Opdrachten waren goed Instructies duidelijk Leerlingen waren met de opdrachten bezig en dachten er over na Negatief: Overleg ontbrak in sommige groepen, door het ‘overschrijven’…

21 Stellingenspel

22 Helft van de klas zoekt pro en helft contra
IDEE Stellingenspel Helft van de klas zoekt pro en helft contra Zoeken persoon die akkoord / niet-akkoord zou gaan Zoeken als het ware hun eigen hoed Confrontatie klas-opinie

23 IDEE Stellingenspel “De Marokkaanse soldaten hadden in feite niets te zoeken op het Europese slagveld tijdens WO II.” “De Belgische regering heeft de gastarbeiders gebruikt om de vuile karweitjes op te knappen.” “De Belgische regering heeft de Marokkaanse immigranten naar België gelokt met valse beloften.” “Gastarbeiders moeten terug naar huis gestuurd worden als een gebrek aan werk is in het gastland.” “Hoofddoeken behoren tot de private sfeer en moeten niet op school gedragen worden.” “De moslimcultuur en de westerse cultuur kunnen perfect hand in hand gaan.”

24 Positief: Negatief: Leerlingen wilden zich inleven
EVALUATIE Stellingenspel Positief: Leerlingen wilden zich inleven Leerlingen wilden hun verhaal er aan linken Leerlingen wilden hun mening uitleggen Negatief: Ingewikkeld om persoon bij te denken Tijdsgebrek  warboel Tijdsgebrek  te weinig de leerlingen geconfronteerd met eigen mening

25 Bewaard

26 Nagaan wat de leerlingen opgestoken hebben
IDEE Bewaard Nagaan wat de leerlingen opgestoken hebben

27 Positief: Negatief: Leerlingen waren enthousiast
EVALUATIE Bewaard Positief: Leerlingen waren enthousiast Leerlingen hadden duidelijk iets bijgeleerd Negatief: Niet terdege kunnen uitvoeren (tijdsgebrek)

28 EVALUATIE LES MAROKKO Positief: Negatief:
Een goede afwisseling van werkvormen Timing relatief oké. (behalve voor stellingenspel) Zowel kennis, vaardigheden als attitudes Leerlingen zelf enthousiast Negatief: Gemiste kans van eigen migratiegeschiedenis Overschrijven van antwoorden <-> uitleggen aan elkaar Stellingenspel: tijdsgebrek


Download ppt "6 ASO St-Guido Anderlecht"

Verwante presentaties


Ads door Google