Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

WEB toepassingen. Wat is een WEB toepassing of applicatie t.t.z... een WEB applicatie is een applicatieprogramma welke je via internet kunt gebruiken,
Marketing voor verkeerskunde
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Dienstverlenende ondernemingen
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
KAM-management in de praktijk
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Inkoop van zakelijke dienstverlening
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Module 6: Kantoortechnieken
H8: Distributie.
strategie als een proces
Economische kringloop
Inleiding tot management en organisaties
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening
Figuur 4.2 Het molecuulmodel van Shostack: het vervoer van vliegtuigpassagiers
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Figuur 2–1 Ontwikkeling van de grote managementtheorieën
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketing vandaag en morgen
Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven
Hoofdstuk 3: Aan het werk
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Energie ....
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
Business Marketing Management
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 6.1 F-groepering (horizontale differentiatie)
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Budgetteren in de praktijk
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.
Strategisch account management inleiding
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
4. Online strategie Internet scorecard
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Ontwerpen & ontwikkelen
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Informatie management HC2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
De economische kringloop
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Op een virtuele marktplaats verkoop je je auto sneller Auto marktplaats ikwilvanmijnautoaf.nl.
Embedded Librarianship
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Figuur 6.1 F-groepering (horizontale differentiatie)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK

Figuur 1.2 Factoren die de ontwikkeling van de diensteneconomie beïnvloeden

Figuur 1.3 Productie, arbeid en sectorstructuur in scenario tot 2040

Figuur 1.4 Balanced Scorecard

Figuur 1.5 De dienstverlening-winstketen

Tabel 1.1 Verbanden in de dienstverlening-winstketen

Marktplaats draait volledig om toegang en bezorging via internet.

Tabel 1.2 Elementaire verschillen tussen goederen en diensten

Figuur 1.6 Toegevoegde waarde door tastbare versus ontastbare elementen in goederen en diensten

Figuur 1.7 De dienstverlening

Figuur 1.8 (a) Twee typen websites: Via de website van een verzekeraar worden de diensten direct afgeleverd, maar…

Figuur 1.8 (b) Twee typen websites: …de goederen van een webwinkel vereisen een fysiek kanaal naar de klant.

Tabel 1.3 (a) Vier niveaus van dienstverlening

Tabel 1.3 (b) Vier niveaus van dienstverlening

Tabel 1.3 (c) Vier niveaus van dienstverlening

Figuur 1.9 De relatie tussen marketing, management en human resources

Tabel 1.4 De theatermetafoor voor verschillende typen diensten

Figuur 1.10 Een script voor het controleren en saneren van een gebit

Figuur 1.11 Mondialebedrijfskrachtenmodel