1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november 2010. 2 Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Ervaringen in samenwerking
Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten Westelijke Mijnstreek.
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De Utrechtse Servicenormen
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Basisregistratie Grootschalige Topografie Contactmiddag GBKN-Zuid 18 november Ad Balemans
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
(Interactieve) voormeldingen
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Algemene inleiding Wabo
Lelystad: handhaven en wabo 19 juni 2008 Martin Groeneveld.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Wat dragen de provincies bij aan de realisatie van Gideon? 14 oktober 2009 Marjan Bevelander ProGideon.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Themabijeenkomst 1oktober 2009
© de vries business consultancy, 2008
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Strategie en positionering
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Benchmarken in het Geo werkveld
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Cliëntenraad Sociaal Domein
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Vergunningenmanagement
Transcript van de presentatie:

1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november 2010

2 Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken van buiten (de klant) naar binnen (de interne organisatie) 1 aanspreekpunt meerdere mogelijkheden om contact te leggen (loket, internet, , telefoon en post), eenvoudige / enkelvoudige aanmelding eenmalige formulering vraag inzicht in doorloop / beantwoording vraag Klanttevredenheid: 8

3 4 plateaus Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Eind 2008Eind 2009Eind 2010Eind 2011 Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Huidige assortiment helder: voor e-diensten en contact centrum Invullen van randvoorwaarden voor implementatie P&D volledige regierol Inzicht in voortgang (workflow) waar nodig P&D als verstrekker van producten & regie (breed) Intelligente koppeling e- formulieren P&D als verwijzer en verstrekker van info (dun) Formulieren op website in te vullen en te en

4 Programma Dienstverlening Bouwen aan Brieven Antwoord Dienstverlening Bedrijven Ontsluiting gegevens Digitale Processen WMO Binnengem. Gebruik BAG Antwoord voor bedrijven Normenkader Bedrijven Bedrijvenloket Aansluiten +14 nummer Kwaliteits- handvest plus Regierol P&D (CCfunctionaliteit) Deregulering Bouwen aan brieven Zeist Digitale formulieren DURP extern Website fase 2 (oa RIS, bekendm.) Mijn overheid.nl Vergunningen proces &bouwdossiers WMO proces & dossiers Eén GEO-viewer Regelhulp & sociale kaart Integrale cliënt- ondersteuning Deregulering Programma 2010 Bouwen aan brieven extern Meldpunten Verbreding WMO loket

5 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Pilot in 2009: Vergunningen en Handhaving 6 veel gebruikte brieven online Benadering doelgroep: met o.a. flyers Periode: februari – mei Inwoners reageren met brieven en rapportcijfer Medewerkers reageren online op suggesties

6 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Resultaten: Veel inwoners hebben gereageerd (194 unieke bezoekers en 38 auteurs) Kwalitatief hoogstaande reacties Rapportcijfer 4,6 > 7 Enthousiaste medewerkers Verbetering proces n.a.v. evaluatiebijeenkomst

7 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Meer resultaten: Antwoord op 4 van de top 10 knelpunten regeldruk –Begrijpelijke taal –Meer vertrouwen –Een luisterend oor –Een 7 voor dienstverlening Kortom een betere dienstverlening, minder procedures en een meer positief imago van de overheid: innovatief, transparant, toegankelijk en met een menselijke maat. Andere opmerkelijke voordelen: creativiteit en expertise: unieke ideeën van het publiek & confrontatie met bedrijfsblindheid Innovatieprijs: Top 10 beste innovaties op gebied van overheidsdienstverlening.

8 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Het vervolg binnen Zeist: Twee deelprojecten –Bouwen aan Brieven- ronde 2 (in de periode augustus-september) Brieven vanuit de afdelingen Beheer Openbare Ruimte en Maatschappelijke Zaken. –Klantenpanels De fysieke versie van Bouwen aan Brieven. Samen met interne medewerkers enkele P&O brieven verbeterd. Schrijfwijzer –Input van beide Bouwen aan Brieven projecten wordt gebruikt voor een schrijfwijzer. Lancering schrijfwijzer: 6 december Eindadvies –Vanuit de ervaringen van Bouwen aan Brieven en de schrijfwijzer -> een eindadvies voor de toekomst van ‘helder communiceren’ bij de gemeente Zeist.

9 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Vragen?