“TEAMLEREN” workshop 31 maart “Doorbraak in Professionalisering”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking tussen vrijwilligers en beroepskrachten verbeteren
Advertisements

Forming Oriëntatiefase Onderliggende denkpatronen
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
Flexcollege Flexibel onderwijs organiseren
1 SUCCES P R E S E N T A T I E R o b i n v a n G a l e n.
Informeel leren en….. social media
Teambegeleiding Evy Willems 1BaTPA3.
Project werkgroep: Werken in teams
Project workshop: Werken in teams
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Hoofdstuk 7 - Style Verschillende invalshoeken (o.a. stijl van leidinggeven) autocratisch (autoritair) leiderschap democratisch leiderschap participatief.
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
WELKOM.
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Eigenaarschap en Borging Doorbraakproject Professionalisering
ELK TEAM/ ELKE WERKGROEP IS OOIT ‘’ONERVAREN’ BEGONNEN
Hoe risicobewust bent u?
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Congres Appreciative Inquiry
GROEPSDYNAMICA voor Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen
Een theoretische verkenning
Teamontwikkeling Minipresentatie….
Welkom op onze infoavond
Beeldplaat. Relatie tot het modelplan BOB BEELDVORMEN OORDEELBESLUIT ContextOplossingen, scenario’s Beeld en BetekenisBesluiten: plannen, middelen alloceren.
Ton Martens, Rens Kessener en Peter Zomer
MEE maakt meedoen mogelijk
Jeugdcultuur week 6 Specifieke groepen het experimenteer gedrag voorbij.
INFORMATIEAVOND GROEP 6 22 september PROGRAMMA Welkom Voorstellen Dave en Elleke LIO-stage Elleke Start van groep 6 Werkwijze in groep 6 Positieve.
Praktijkdiagnose 15 oktober Welkom Aanleiding Doelstelling Doelgroep Programma Ervaringen tot nu toe Vervolg 2.
2 Bridging the Gap: een brug van groep 8 naar de brugklas en verder.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Groepsdynamiek 1.
Welkom! Projectleiders en onderzoekers bij de ontwerpbijeenkomst van de pilot Protocol Afstuderen Domstad Utrecht, 23 juni 2015.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
Netwerkpuzzelen Projectleidersoverleg Sociaal isolement Rotterdam, 3 december 2013.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
De competente examencommissie: de commissie als kapitein op het examenschip Alie Kamphuis 17 november 2011.
De kunst van het zwartkijken… Sander Dresken Haarlem, 4 maart 2015.
Eigen groep in beeld Verwerkingsopdracht bij hoofdstuk 6 Handboek voor leraren Groepsvorming.
EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!! EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!!
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
OUDERAVOND 3 vwo en gymnasium 13 september 2016
Het zorgcontinuüm.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Het 24 spel.
Workshop VIB volwassenen (met moeilijk te begrijpen gedrag)
Toekomstgericht personeelsbeleid
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Ouders en school samen Maart 2016
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Antibioticaresistentie en teamleren
WORKSHOP INFORMATIEDELING EN VERTROUWEN
Welkom bij DAIly NURSE.
Tutorgym.
Visie en inhoud ‘Maken en meemaken’
Actieonderzoek.
Rubicon Jeugdzorg zelforganiserend
Veranderingen in het zorglandschap in Midden Holland.
De doorbraak in zicht Onderzoek bij werkplekleren:
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

“TEAMLEREN” workshop 31 maart “Doorbraak in Professionalisering”

PROGRAMMA: Welkom Voorstellen Verkennen teamleren Ervaringen uit het project En nu?

Wat bevordert professionaliseren, welke aspecten/factoren spelen hierbij een rol?

Anders professionaliseren Ervaring: buiten de context Project: professionaliseren in de praktijk in het team

Aanname teamleren Beklijft Transfer Delen en aanvullen Experimenteren Waardering voor leren

Teamleren afhankelijk van teamvorming Forming Storming Norming Performing Adjourning

Hoe stuurt de kapitein? Verschillende fasen vragen verschillend gedrag Help! Storming op komst!!! Eigenaarschap

Een cirkel heeft geen begin….

Als individueel leren geen cultuur is, is teamleren een brug te ver

Situatie bepaalt start

Reflectief handelingsonderzoek