Sociale innovatie, samen doen.  Human Resources Development  Mensen in relatie tot hun context  Wonen en werken in Afrika  Social Return on Investment.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Hoe maak ik een goed online cv?
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Leiderschap.
Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Belangen en dilemma’s bij het nieuwe werken “Proeve met dilemma’s” Door: Cecile van der Velde.
De HR-Businesspartner als servant-leader
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Kansen voor Samenwerken
Social Media.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Aan de slag met competenties beoordelen
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Studio van je toekomst Wat is Studio van je Toekomst? een kort project voor vo en mbo in ca. 5 lessen verkennen leerlingen hun eigen talenten, dromen.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Meten en Vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? Cultuur in Beeld Meten en vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? 1 december 2014 Wietske.
If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos.
Presentatie Bijeenkomst 2
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Innovatielab MH Carrot and Stick (Balans) 8 juli 2015.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
communicatiestijlen & denkpatronen
VERSTERK WAT WERKT.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Praktijkervaring en reflectie
Kritisch denken ‘vertaald’
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
OPTIMALE CONDITIES VOOR DIALOOG PEER SMETS & MARLOES VLIND.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Theorie.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Talent in Ontwikkeling
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Escape Room 60: PERS OPDRACHTEN. Escape Room 60: PERS OPDRACHTEN.
Zwart wit denken in de klas
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Persoonlijk Leiderschap
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Werken met plezier en goed presteren
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Social media voor statenleden/politici
Van Twitter naar toezicht: omgaan met het burgerperspectief bij incidenten Robert Mout Mark Taal.
Korte inleiding + inhoudt
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
We doen het samen Co-teaching.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Sociale innovatie, samen doen

 Human Resources Development  Mensen in relatie tot hun context  Wonen en werken in Afrika  Social Return on Investment Introductie

 Mensen en organisaties in hun kracht  De mogelijkheden benutten  Beyond Limits denken en doen  Op een andere manier kijken naar wat vanzelfsprekend is Talent Beyond Limits

Doen!  Praktijkcase = Real life case  Denkkracht, creativiteit, ervaring, inspiratie etc…………  Uitkomsten worden meegenomen de praktijk in

Programma 1. Korte introductie praktijkcase 2. Break-out: verkennen in 4 groepen 3. Plenair: verschillende perspectieven leren kennen 4. Break-out: oplossingsrichtingen 5. Plenair: het resultaat 6. Afronding

De case 4 stakeholders: 1. Jongeren (lokale bevolking) 2. Ontwikkelingsorganisatie (YHFG) 3. Overheid 4. Bedrijf (oliemaatschappij IOM)

Ghana West-Afrika Britse kolonie, onafhankelijk sinds 1957 Sindsdien overwegend stabiele situatie De officiële taal is Engels ‘Midden inkomensland’

Opdracht 1 - Welke voornaamste belangen/ dilemma’s? - Mogelijke oplossingsrichtingen? - Presentatie per stakeholder - Verdelen over ruimtes - Presentatie plenair

Indeling Groep IGroep IIGroep IIIGroep IV GinettePaul CHielcoLenny KurtVanessaHansPaul M MoniqueBartMaartenRichard JeroenChantalSaskiaFloor Willmar

Opdracht 2 Iedere stakeholder presenteert haar perspectief en oplossingsrichting Weet wat relevant is, schrijf mee

Opdracht 3 4 groepen, alle stakeholders vertegenwoordigd De verschillende belangen bij elkaar brengen in 1 gezamenlijk gedragen oplossingsrichting. Presentatie

Indeling Groep IGroep IIGroep IIIGroep IV BartKurtPaul MVanessa MaartenPaul CMoniqueJeroen RichardSaskiaHielcoWilmar GinetteFloorChantalLenny Hans

Opdracht 4 Presentatie van oplossingsrichting(en) per groep Wat zijn sterke / zwakke punten van deze oplossing?

Conclusie  Definieer en analyseer stakeholders  Betrek stakeholders vooraf, niet achteraf  Vergeet de doelgroep niet!  Zorg voor een creatieve dialoog, gericht op oplossingen  Richt je op belangen, niet op standpunten en tegenstellingen (voors/tegens)

Conclusie  Luisteren, luisteren, luisteren en met volle aandacht  Accepteer de verschillen, vindt ‘the common ground’  Grensoverschrijdend denken en werken leidt tot mogelijkheden  Leiderschap begint bij jezelf en bij jouw bewustzijn van je eigen aandeel in situaties  (Zelf)vertrouwen als basisvoorwaarde

Follow-up Volgen en/of bijdrage leveren? Website: Linkedin: Groep ‘Talent Beyond Limits’ is in oprichting Twitter: caroleTBL Facebook: