R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Redactioneel schrijven Les 2
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
Tim Versluijs Leerdoelen.
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Redactioneel schrijven Les 1
Bronnen Merle Wissink.
Een lessenserie van drie lessen
Medmec04 les 8 Engagement. Komende maandag Planning – 11.30u – 12.30u – Voorbereiding j1 – 12.00u – 12.30u – Inloop j2 – 12.30u – 14.00u – Spelronde 1.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Medmec04 les 1 Engagement.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Reflectie.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Het weer een lessenserie over meteorologie
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Onze doelen en visie in beeld
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Week van het Succes! Welkom bij de Bastienne Bernasco Shira Godfried.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Onderwerp, deelonderwerpen en hoofdgedachte
Sleutels, codes en aanwijzingen
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Inleiding beoordelen.
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Begeleiden les 1.
E health, Domotica en E-learning
gesprekstechnieken Les 2
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Presentatievormen.
Welkom in groep.
Transcript van de presentatie:

R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5

Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale bespreking beoordelingsmodel (rubric) 20 minutenRedactievergadering: vorderingen bespreken 15 minuten Expertgroepen: feedback geven op slot 15 minutenExpertgroepen: slot herschrijven op basis van feedback 20 minutenRedactievergadering: bespreken lay-out, illustraties, eindredactie en taken verdelen 10 minutenKlassikale nabespreking van de les en bespreken inlevermoment

5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken Vragen / onduidelijkheden over les 4 of deze les?

15 minutenKlassikale bespreking beoordelingsmodel (rubric) Het groepsproduct (kranten-/tijdschriftpagina) en de individuele producten (artikel en evaluatieverslag) worden beoordeeld. Het beoordelingsmodel staat op de site: L EERLING – B EOORDELINGSMODEL en wordt nu uitgebreid besproken.

20 minutenRedactievergadering In je redactie ga je de vorderingen van het product bespreken. Betrek het zojuist besproken BEOORDELINGSMODEL hier bij en heb oog voor het proces en elkaars leerdoelen.

15 minuten Expertgroepen: feedback geven op slot In je expertgroep ga je elkaar feedback geven op het slot dat iedereen geschreven heeft. Op de site staat hiervoor een feedbackformulier: L EERLING – F EEDBACKFORMULIEREN – F EEDBACKFORMULIER LES 5. Lees voordat je feedback geeft, eerst de opdracht goed door. Bekijk en lees dan kritisch het slot van een leerling uit de expertgroep en geef aan de hand van de punten uit de opdracht feedback, volgens de ‘regels’. Je hebt maar 15 minuten voor deze opdracht, dus houd de tijd goed in de gaten!!

15 minutenExpertgroepen: slot herschrijven op basis van feedback Kijk goed naar de feedback die je gekregen hebt. Bepaal wat je gaat gebruiken voor de revisie van het slot. Ben daarbij kritisch naar jezelf en houd je schrijfproces & doelen goed in de gaten. Maak weloverwogen keuzes, die je kunt uitleggen.

20 minutenRedactievergadering In deze (laatste!) redactievergadering ga je de lay-out, de illustraties en de eindredactie bespreken en ga je de taken verdelen. Gebruik hierbij ook het beoordelingsmodel dat eerder deze les is besproken en dat op de site te vinden is: L EERLING – B EOORDELINGSMODEL.

10 minutenKlassikale nabespreking van de les en bespreken inlevermoment Wat zijn de problemen die spelen? Waar loop je tegenaan? etc. Het inlevermoment is op …. (T IP : Laat minimaal een week ruimte tussen de laatste les en het inlevermoment. Op die manier hebben de leerlingen voldoende tijd om hun tekst te herschrijven en de eindproducten af te maken.) Voor dat moment moet je nog het volgende doen: - artikel afmaken; - kranten-/tijdschriftenpagina in orde maken; - evaluatieverslag schrijven, te vinden op de site: L EERLING – E VALUATIEFORMULIEREN – L ES 5 (E VALUATIEVERSLAG ). Ben kritisch naar je eigen en elkaars werk en gebruik het B EOORDELINGSMODEL bij het afronden van deze lessenserie. V EEL S UCCES !!

E INDE L ES 5 R EDACTIONEEL SCHRIJVEN