4. Verantwoordelijkheden en voorbereiding 1. 1. Verantwoordelijkheden van de verkoper  = verkopen = vaststellen behoefte, presenteren, demonstreren,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Advertisements

Actualisatie referentiefuncties A- en B-deel Presentatie uitkomsten betreffende glazenwasfuncties 7 april 2014.
Gespreksvoorbereiding
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Kwaliteitsvoorwaarden bij opdrachtnemer maar ook bij de opdrachtgever Kwaliteit aan beide kanten.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Incident & Probleem management
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Opleiden van medewerkers
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Piet Dietvorst Clustermanager vmbo beroeps Cito
Quality Function Deployment
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Business Marketing Management
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
19 juni 2008 PRESERVERING Van beleid naar praktijk.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Aanvullen voorraad Betalen Lezen en bewaren Monitor waarde Verkopen Bestellen Drinken Check: datum Monitor collectie Stock Wijnadm. Wijninfo Order info.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
ATAG ETNA Pelgrim Home Products B.V.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Detailhandel algemeen
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Niets is wat het lijkt. 3T 4T 2T 5T 6T 1T 3T 4T 2T 5T 6T1T tijd ?
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
RESULTAAT 2015  Aantal loten verkocht: (874 in 2014)’  Doel was EUR  Opbrengst: = EUR voor HCY ( EUR in 2014)  Aantal verkopers:
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Sales 2.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Ondernemerschap E43.
Een goed product maken is niet genoeg …
Party-cipatie. Hoe participatie Omgevingswet nuttig én leuk wordt
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Keuzethema: differentiatie
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Informatie voor de scholingsgroepen Hogeschool Inholland
Verkoopt en handelt verkoop af
Examen SPL kerntaak 3 CM JAM
Naam presentator | Bedrijfsnaam
AFDELING 2 marketingbeleid.
Verkoopt en handelt verkoop af
Evaluatie [Projectnaam]
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
Zorgen voor een succesvol resultaat
Verkoop De klant.
Verkoop Het verkoopgesprek.
Transcript van de presentatie:

4. Verantwoordelijkheden en voorbereiding 1

1. Verantwoordelijkheden van de verkoper  = verkopen = vaststellen behoefte, presenteren, demonstreren, onderhandelen, wegnemen bezwaren, deal afsluiten.  Prospecting  Bijhouden klantendossiers en feedback  Zelfsturing  Klachten afhandelen  Aanvullende service verlenen. VERKOOPTIJD EFFICIENT BEHEREN ! 2

Een dag uit het leven van een doorsnee verkoper 3

2. De voorbereiding  1. Voorbereiding op pure verkoop en verkooponderhandelingen  Kennis van het product en de productvoordelen  Kennis van de concurrerende producten  Planning van de verkooppresentatie  Verkoopdoelstellingen formuleren  Wensen van de klant  Bezoek aan de productie  Uitproberen van het product  Klant gelegenheid geven om product met concurrerende produkten te vergelijken op basis van meetbare prestatiecriteria  Koopgedrag begrijpen 4

Productkenmerken en productvoordelen 5

2. De voorbereiding  II. Voorbereiding op verkooponderhandelingen  Onderhandelingspositie beoordelen  De voor elke partij beschikbare mogelijkheden  De hoeveelheid en kwaliteit van de informatie waarover beide partijen beschikken.  Onderkennen van en voorzien in behoeften  De druk op beide partijen  Onderhandelingsdoelstellingen vaststellen  Vereisten  Wensen  BATNA : Best Alternative to a Negotiated Agreement  Zie figuur op volgende slide.  Concessieanalyse  Voorstelanalyse 6

Een onderhandelingsscenario 7