Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stage bij Technische Informatica
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Games en Interactie. Pitch projecten jaar drie Iedere student kan maximaal 2 pitches doen! 1. Pitchproject Design & Research: een groepsproject gerelateerd.
SPECS: • Datum: 13 of 20 maart 2014 • Locatie: FLOOR Kohnstammhuis • Wie: Teams Hogescholen Nederland (met CE of CO opleiding) CONCEPT TEAMS: • Maximaal.
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Projectonderwijs in het HBO
V2 Kernprojecten Kick Off. Resultaten projectenmarkt Definitieve teamindeling bekend (komt zsm op intranet) Aantal studenten niet aanwezig.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Debriefing 24 januari 2012.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Workshop Testen 16 februari 2011
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Presentatie productvoorstellen
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
handvaardgheid / techniek
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Proces en Product.
 Ontwerp een applied game of interactieve applicatie die de kwaliteit van leven van ouderen (65+) verbetert.
Ruimtelijke vormgeving II IAD 2 28 November 2013.
1. Wat is het leukste om op te lossen? 2. Hoe ziet je ‘prototype” eruit 3. Wat ga je ‘meten’ en wat weet je dan?
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar Presentatie Beoordeling.
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Het werken met portfolio
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
W.I.M Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden
Next Generation Opdracht 1 – Concepting/grounding/interactie Opdracht Functioneel Ontwerp Opdracht 2.2 – Layar applicatie opnemen screenshots/foto’s/powerpointslides.
Medmec04 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
PRESENTATIE ONLINE LEERDOSSIER Het proces. Hoe heb ik het aangepakt?
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00 Research college Lies van Roessel (auditorium 2010) 1 e weekResearch, planning, conceptontwikkeling, werken in team. 2 e weekConceptontwikkeling, prototyping, werken in team. 3 e weekUitwerken concept en prototype, voorbereiden pitch en documentatie. Vrijdag 21 september 10:00-12:00 Pitch presentaties voor klant (auditorium 2010)

Deliverables Debriefing. Een beschrijving en interpretatie van de opdracht na de briefing van de klant. Gebruik stramien dat AMM studenten vorig jaar gekregen hebben. Hele team, schrijven AMM student (als AMM student in team zit) Projectplan. Een werkbaar plan met taakverdeling, fasering etc. AMM student Concept. Een goed uitgewerkt concept, met de beargumentering van je ontwerp keuzes dat voldoet aan de gestelde voorwaarden uit de opdracht (zie briefing document van opdrachtgever). G&I studenten (samen met AMM student) Pitch document. Voor de opdrachtgever. Een korte bondige beschrijving van het concept en de onderliggende ontwerpkeuzes met verantwoording van uit het onderzoek dat je gedaan hebt. G&I studenten Marketingplan. Daarnaast maak je een marketingplan zoals je geleerd hebt in het vak Cultureel Ondernemersschap. Hoe ga je het uiteindelijke product in de markt zetten en het verkopen? AMM studenten Pitch presentatie Petcha Kucha stijl: van 6 minuten en 40 seconden, 20 slides x 20 seconden waarin je de klant overtuigd van jouw geweldige idee. Korte reflectie PMI: Maak per persoon en met het hele team een PMI (Pluspunten, Minpunten, Interessante punten) van het verloop van het project.

Beoordeling De Games & Interactie studenten worden op andere onderdelen beoordeeld dan de Amm-studenten. Games & Interactie studenten worden beoordeeld op: Kwaliteit van het concept (30%) Inhoud presentatie (25%) Pitch document (25%) Reflectie (20%) Amm-studenen worden beoordeeld op: het projectplan (inclusief de debrief) (40%) het marketingplan (40%) het eindcijfer van jouw groep (20%)

Teams > Een team bestaat uit 3 studenten G&I van dezelfde richting (IAD/GAR/GDD) + 1 AMM student. G&I studenten kunnen een team maken, bij een deel van deze teams wordt een AMM student toegevoegd. > De G&I studenten zijn verantwoordelijk voor het ‘inhoudelijk’ deel van de opdracht: het interactie/game design en de vormgeving. De AMM studenten vullen het team aan om het project in goede banen te leiden. Zij zijn verantwoordelijk voor de planning, fasering en geven de eindpresentatie.

Locatie presentaties opdracht: GAR: 2118 GDD: 2102 IAD: 2009 Enige moment om vragen te stellen!

Winning teams maken!