AdviesBureau Marketing & Onderzoek. Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Vlaamse audiovisuele sector: een socio- economische profilering Isabelle De Voldere Hans Everaert.
Advertisements

Marketingmanagement in een Europese KMO
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Bedrijfspresentatie Promavise
Kamer van Koophandel Haaglanden
Atrium Brussel de Handelskerncontracten Erik Baptist ATRIUM BRUSSEL CENTRUM Mechelen 22 November 2007.
Welstand.info Systeem – Léon van BerloBegincolloquium – 16 December 2003 Welkom Introductie Afstudeerplan Plan van aanpak Relatie andere projecten WELKOM.
Overzicht Stageplaatsen Streekoverleg ZOV 28 maart 2014.
Thematische Overlegtafels: 5 X W Vrijdag 25 mei, Leuven.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1
RUIMTELIJK ECONOMISCH ATELIER TORDOIR
Gemeentelijk economisch beleid
Hoorzitting resoluties CVS 19 maart 2014 Commissie voor de Volksgezondheid, het Leefmilieu & de Maatschappelijke Hernieuwing.
Het Ervaringsfonds Een initiatief van staatssecretaris Van Brempt en minister Vandenbroucke.
WERKVELD ARBEIDS- en ORGANISATIEPSYCHOLOGIE LES Marktonderzoek OPLEIDINGSONDERDEEL: WERKVELDEN PSYCHOLOGIE Lector: Catherine Schepers.
DETAILHANDELSPLAN GEMEENTE HOEILAART Paraat. Altijd, overal.
Hefbomen voor economie
Planningsinstrumenten voor duurzamere strategische projecten leuven – 8 maart 2010 guy vloebergh omgeving cvba.
Studienamiddag energiezuinige school Hulp en subsidies voor REG studies en investeringen voor scholen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Xavier Meersseman.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Ontwerpprojecten Vraagontwikkelen en Voorbereiden
1 jaar IKEA-wet UNIZO-analyse en voorstellen UNIZO-Studiedienst 25 april 2006.
HET KENNIS- EN CONTACTFORUM ‘DISTRIBUTIEBELEID VOOR LOKALE BESTUREN’ Een initiatief in het kader van het project ‘Ondernemende en Ondernemingsvriendelijke.
Het lokale economie debat vrijdag 25 mei 2012, provinciehuis.
Visie en beleid wat is er gerealiseerd? wat staat in de steigers?
NETWERKSESSIE VLAAMS-BRABANT “CIJFERS IN DE ETALAGE” 22 NOVEMBER 2013.
HET VLAAMS STATISTIEKBELEID IN DE TOEKOMST Thierry Vergeynst administratie Planning en Statistiek 4 maart 2004.
Presentatie voor CEPHIR
Hageland+.
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
1 De kaderrichtlijn Water in uitvoering, versneld door het pilootproject Scaldit Veronique Van Den Langenbergh Projectcoördinator Scaldit Plenaire vergadering.
Rivierenland in eigen hand Leefbaarheid verbeteren door eigen verantwoordelijkheid en zelfwerkzaamheid van bewoners van kleine kernen in het Rivierengebied.
1 PROJECT PLANLAST LOKALE BESTUREN Prof. dr. Geert Bouckaert dr. Ellen Wayenberg dr. Wouter van Dooren Projectstuurgroep 7 maart 2006 – 9.30 uur.
De mogelijkheden van het Kulturhus-concept Doorontwikkelen van een succesverhaal Presentatie Jeroen Geerdink adviseur Variya 21 november 2008.
K.U.Leuven ~ Parkstraat 45 b 3601, B-3000 Leuven ~ Tel ~ Fax ~ G. Van Hootegem Synergy in de sociale.
Spoorzone, ambitie-niveau
erkend door de Vlaamse regering ISO 9001:2000 gecertificeerd COCON- project “Tegelzetters” WELCOME TO THE CLUB! Brugge, 12 oktober 2009.
Voornaam Naam / 8 mei 2007 Subtitel van de presentatie Lerend netwerk Schepenen Lokale Economie Leuven 25 mei 2012.
1 Project ICT Kempen een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen, EFRO (Europees Fonds voor Regionale.
Commercieel beleid en recht
Detailhandelsmarketing
International Business Adviser
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Consumer and Commerce Circuit – C3 Innovatieve Handelsnetwerken in de praktijk.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
HET CENTRUM VOOR LOONBEHEER VOORSTELLING
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Communicatie en Instumenten
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
50.
Intergemeentelijke werkgroep warmtenetten Wat kan EnergyVille betekenen voor steden, gemeenten en provincie? Erik De Schutter – 29-jan-2016.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Het belang van een horecabeleidsplan Leuven, 11 mei 2016.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Inspiratielunch Liedekerke
Degene die de presentatie verzorgt
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
RUIMTELIJK ECONOMISCH ATELIER TORDOIR
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

AdviesBureau Marketing & Onderzoek

Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan 107) - Bierges ( Rue de Champles 70) ISO-NORMERING 9001/2000 ERKENDE ADVIESINSTANTIE VLAAMSE OVERHEID

 Marktverkennend onderzoek  Sociaal-economisch onderzoek  Marketing onderzoek  Distributieplanologisch & ruimtelijk-economisch onderzoek  Opstellen strategisch commercieel plan  Fundamenteel onderzoek  Consulting detailhandel ActiviteitenActiviteiten

 Ondernemingen detailhandel  Projectontwikkelaars  Ruimtelijke planners  Overheden:- Steden & gemeenten - Provinciebesturen - Gewestelijke overheid  Professionele & interprofessionele organisaties DoelgroepenDoelgroepen

Voorafgaand aan commercieel initiatief:  Vestigingsplaatsonderzoek  Haalbaarheidsonderzoek  Koopstromenonderzoek  Onderzoek marktpotentie / marktaandeel Marktverkennend onderzoek

 Wet op de handelsvestigingen  Dossier indienen bij gemeente - Sociaal-economische vragenlijst - Marktstudie:. Historiek. Situering & beschrijving. Afbakenen marktgebied. Analyse marktgebied. Berekenen marktaandeel. Bestaande handel. Synthese - Plannen Sociaal-economisch onderzoek m² m² m² m²

Relatie onderneming vs. markt  Onderzoek klantentevredenheid  Imago onderzoek  Concurrentie-analyse  SWOT-analyse  Onderzoek effect reclame Marketing onderzoek Diepte-interviews Panelgesprekken Schriftelijke enquêtes Face-to-face enquêtes Netwerk ABM

Positie en ontwikkeling detailhandel Ruimtelijk Economisch  Koopstromenonderzoek  Structuur bestaande handel  Onderzoek handelsontwikkeling & branchering  Onderzoek & advies leegstand  Structuurplanvisie detailhandel  SWOT-analyse detailhandel Distributieplanologisch onderzoek

Dynamiek toekomstvisie detailhandel  Koopvlucht & koopattractie  Analyse bestaande handel  Bestaande & gewenste commerciële positionering  Dynamiek vraagzijde  Handelaarsenquête  Economische & ruimtelijke ontwikkeling detailhandel  SCP / Masterplan  Actieprogramma Opstellen strategisch commercieel plan

AdviesBureau Marketing & Onderzoek Diestsevest Leuven Tel.: 016/ Fax: 016/ Website: