CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Intentie veranderen door bewustzijn
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Over consumenten, gedrag en marketing
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
ACADEMISCH e vaardigheden – wc2
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
oefening Kaften bekijken opdracht Samenwerken
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Identiteit
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
MedMec01-2 Les schema per week
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Medmec04 les 1 Engagement.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Superhelden, we kennen ze allemaal
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Medmec04 Engagement.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Het schrijven van een verhaal
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Lezen: doe het goed voor
Presentatietechniek (elevator pitch)
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Het schrijven van een verhaal
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Leer de notenamen C – positie hoog.
Leer de notenamen C - positie.
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Communiceren met knipperen
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx

Agenda Projectles Brand management in het kader van het project Voorbereiding op projectpresentaties

Brand management Brand management = Engelse term voor merkmanagement Het zijn de stappen die je neemt om een merk in de markt te zetten, die positie op de markt te versterken en verder uit te bouwen. Zie “Designing Brand Identity” vanaf pagina 152 !

Brand management Brand management in het kader van het project Het bureau Eden heeft voor NS e.e.a gedaan op dit gebied Zie: 1.html

Oefening 1: Product of merk? Beantwoord de volgende vragen. Heb je je product in het NS project een naam gegeven? Is dat een merknaam of een productnaam? Sluit je product aan bij NS als merk, of staat het los?

Mentale en visuele identiteit? Heb je een mentale identiteit van je product of merk opgesteld? Heb je een visuele identiteit van je product of merk opgesteld?

Oefening 2: Brand management Welke factoren zijn van doorslaggevend belang voor het succes van je product of merk? Heb je nagedacht over hoe je je product of merk gaat introduceren? Wat zijn je conclusies? Leiden die tot concrete acties?  Plenair bespreken: 10 minuten

Oefening 3: Concrete acties Bedenk minimaal 1 concrete actie om je product of merk te introduceren  10 minuten

Presentaties Uit de briefing: “De presentatie moet het karakter hebben van een pitch naar een opdrachtgever.” We gaan een aantal stappen nemen om tot een succesvolle pitch te komen.

Succesvolle pitch De elevatorpitch duurt tussen de 1 en 2 minuten Verdere toelichting begrip ‘elevatorpitch’ We gaan naar het volgende filmpje kijken

Succesvolle pitch

Consumentenperspectief Wat heeft de consument aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!

Opdrachtgeversperspectief Wat heeft de opdrachtgever aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!

Presentatie Kies een van de twee zinnen (consumentenperspectief of opdrachtgeverperspectief) om je pitch te openen

Overstag in 1 minuut Je hebt 1 minuut om je opdrachtgever te overtuigen. Schrijf een pitch van 1 minuut uit (ongeveer 200 woorden). Probeer je opdrachtgever daarin te overtuigen dat jouw oplossing de beste is! Concentreer je op hoofdlijnen, verlies je niet in details  10 minuten schrijven, 10 minuten bespreken

In de klas Enkele studenten lezen hun pitch voor De rest geeft commentaar

Volgende week bij je projectpresentaties Ga je je pitch ook echt gebruiken? Bedenk dan goed hoe je ‘m laat aansluiten op de rest van je presentatie!

Veel succes! We zien elkaar volgend blok weer. Download college: En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina