CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx
Agenda Projectles Brand management in het kader van het project Voorbereiding op projectpresentaties
Brand management Brand management = Engelse term voor merkmanagement Het zijn de stappen die je neemt om een merk in de markt te zetten, die positie op de markt te versterken en verder uit te bouwen. Zie “Designing Brand Identity” vanaf pagina 152 !
Brand management Brand management in het kader van het project Het bureau Eden heeft voor NS e.e.a gedaan op dit gebied Zie: 1.html
Oefening 1: Product of merk? Beantwoord de volgende vragen. Heb je je product in het NS project een naam gegeven? Is dat een merknaam of een productnaam? Sluit je product aan bij NS als merk, of staat het los?
Mentale en visuele identiteit? Heb je een mentale identiteit van je product of merk opgesteld? Heb je een visuele identiteit van je product of merk opgesteld?
Oefening 2: Brand management Welke factoren zijn van doorslaggevend belang voor het succes van je product of merk? Heb je nagedacht over hoe je je product of merk gaat introduceren? Wat zijn je conclusies? Leiden die tot concrete acties? Plenair bespreken: 10 minuten
Oefening 3: Concrete acties Bedenk minimaal 1 concrete actie om je product of merk te introduceren 10 minuten
Presentaties Uit de briefing: “De presentatie moet het karakter hebben van een pitch naar een opdrachtgever.” We gaan een aantal stappen nemen om tot een succesvolle pitch te komen.
Succesvolle pitch De elevatorpitch duurt tussen de 1 en 2 minuten Verdere toelichting begrip ‘elevatorpitch’ We gaan naar het volgende filmpje kijken
Succesvolle pitch
Consumentenperspectief Wat heeft de consument aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!
Opdrachtgeversperspectief Wat heeft de opdrachtgever aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!
Presentatie Kies een van de twee zinnen (consumentenperspectief of opdrachtgeverperspectief) om je pitch te openen
Overstag in 1 minuut Je hebt 1 minuut om je opdrachtgever te overtuigen. Schrijf een pitch van 1 minuut uit (ongeveer 200 woorden). Probeer je opdrachtgever daarin te overtuigen dat jouw oplossing de beste is! Concentreer je op hoofdlijnen, verlies je niet in details 10 minuten schrijven, 10 minuten bespreken
In de klas Enkele studenten lezen hun pitch voor De rest geeft commentaar
Volgende week bij je projectpresentaties Ga je je pitch ook echt gebruiken? Bedenk dan goed hoe je ‘m laat aansluiten op de rest van je presentatie!
Veel succes! We zien elkaar volgend blok weer. Download college: En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina