European Fruit Co-operation

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingeborg Van Wonterghem Directeur Ingro
Advertisements

Leren en Werken in de carrosseriebranche. 16 februari 2006.
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Worldwide leading experts in pneumatics
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Uw garantie op Kwaliteit & Service ,80 € - 4,00 € Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
Rijk Zwaan Zelfstandig familie-bedrijf Groente zaad veredeling
Vereniging voor de Aardappelverwerkende Industrie (VAVI)
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
20 decembe r 2011 Energiebesparing particuliere verhuurders.
DriversChallenge.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
20 jaar eerlijke handel Duurzame economie begint met Solidaridad.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Langfruit in de wereld van logistiek Bijeenkomst 30 mei 2012.
Groene ICT en Duurzame Ontwikkeling in het HO 25 november 2010Amandus Lundqvist, voorzitter SURF.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Zomerconferentie Greenport(s) Nederland Klaas Slim operationeel manager ZON fruit & vegetables 18 juni 2009.
Kiwibes seizoen september, Elzenveld Antwerpen.
Pieter-Jan Van Aeken Raf Willems Yovan de Coene
HoekscheWaardDuurzaam
België en de wereldhandel: Wat is de reden van de achteruitgang? Hoe kan de situatie worden verholpen? Guy Quaden Gouverneur ICC Belgium, 3 mei 2010.
BLUE GREEN Peter Reyneveld
Landbouw en Visserij DE GMO vandaag en morgen INTERPOM/PRIMEURS 28/11/2006 Ir. Guy Lambrechts Afdeling landbouw- en visserijbeleid Cel marktbeleid.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
KIK Kwaliteit in Kinderopvang! Onderscheidend Ondernemerschap ?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Trias steunt ondernemende mensen in het Zuiden. Aandelen in ondernemerschap, aandelen in ontwikkeling.
More Value through Distribution. BACD De Belgische Vereniging van Chemische Distributeurs  Visie, Missie en Doelstellingen  Facts en Figures  Structuur.
Kabels en leidingen nabij watergangen
“Trends en ontwikkelingen in de beveiligingsbranche”
T(h)ree Sustainability
Voedselverliezen & Landbouw
Hoofdstuk 1 van EGKS tot EU.
“Packaging Your Future”
Individuele Leerlingenmobiliteit Comenius Monitoringdag 4 mei 2011, Alden Biesen.
 Siemens Nederland N.V Get a bit more. Siemens. 1 Mobiele Netwerken MBO TELECOM/ICT Mobiele netwerken.
ETAP - KAHO Laboratorium voor lichttechnologie 22 oktober 2007.
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Ir. Joël Vandamme Europese Commissie DG Landbouw en Plattelandsontwikkeling Brussel – EP – 1 december 2009 Energie & Duurzaamheid vanuit het perspectief.
European Stroke Strategies Helsingborg Consensus Conference maart 2006.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Accell : Eerste kwartaal 2011 Frederik Callebaut.
Nederlands in de wereld Linde van den Bosch Lentecyclus Brussel, 20 mei 2009.
MEELWORMEN-MUFFIN MET JAM? Wat eet de wereldbevolking in 2050?
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
More Value through Distribution. BACD De Belgische Vereniging van Chemische Distributeurs  Visie, Missie en Doelstellingen  Facts en Figures  Structuur.
Landschap & ondernemen in Landelijk Noord CDR durgerdam, november 2008.
Aandeelhouders vergadering 20 september Introductie Management Harold ReitsmaCEO Bassam Abdel AlimCFO Ivo Deumens Marketing Manager Mustafa Hawadleh.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Groepje van: Marieke, Lars, Tobias, Anouk N, Maritha & Lisa
Subsidie! Advieskans of vak apart?
Het wereldwijde netwerk van de Duitse economische vertegenwoordiging Susann Zuber, Communicatie & PR AHK debelux.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Consumer and Commerce Circuit – C3 Innovatieve Handelsnetwerken in de praktijk.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Rotary International Youth Exchange Program
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

European Fruit Co-operation

Württembergische Obstgenossenschaft Raiffeisen eG 807 leden Omzet : € 22 miljoen / 63.900 ton product Voor bewaren, sorteren, verpakken, commercialisatie : contract met Baywa (Beursgenoteerd bedrijf, omzet: € 6 miljard) 4 medewerkers: directeur en 3 fruitteeltconsulenten

Koninklijke Fruitmasters Groep 879 leden Omzet : € 237 miljoen (€ 111 miljoen import en € 126 miljoen Nederlands fruit) / 342.000 ton product Bewaren, voorkalibreerinstallatie, verpakken 390 medewerkers

Veiling Haspengouw 800 leden Omzet fruit : € 79 miljoen / 113.000 ton product Bewaren, voorkalibreerinstallatie, verpakken 52 arbeiders, 42 bedienden

Redenen samenwerking Nieuwe rassen : Inova – DOSK Bestaande commerciële contacten Bedrijfsfilosofie : ketenregie – open bedrijfscultuur GMO : 60 % subsidieregeling Commerciële bundeling Ontbreken nationale initiatieven Technologische vragen Historische contacten tussen RvB en directies

Doelstellingen bij oprichting 2001 Eén gezamenlijk OP Commerciële samenwerking Nieuwe variëteiten Kennis Oost-Europese productie & markt

Structuur Kanzi Council Greenstar Board Werkgroep teelt Werkgroep 33,3% 33,3% 33,3% 13,54% - WG financiën Licentie Kanzi & Greenstar Licentie Kanzi & Greenstar 80% 20% Kanzi Council Greenstar Board Werkgroep teelt Werkgroep teelt Werkgroep commercialisatie Werkgroep commercialisatie Werkgroep Marketing Werkgroep Marketing

Doelstellingen van EFC 1. Verwerven en introductie van nieuwe variëteiten via ketenstrategie Onderzoek (B3F, Inova fruit, DOSK) Duurzaam telen

Doelstellingen van EFC Commercialisatie EFC heeft wereldwijd de gebruiksrechten verworven voor de nieuwe appelvariëteiten Greenstar® en Kanzi®, ontwikkeld door B3F. Greenstar® en Kanzi® : clubrassen Greenstar® (Granny X Delbard Estival): groen, vit C Kanzi® (Braeburn X Gala): Rood met gele achtergrond Clubconcept Teeltvolumes en doelmarkten Wie produceert: producentenorganisaties Wie doet verkoop en distributie: een beperkt aantal bevoorrechte partners Marketing- en kwaliteitsconcept en werkbaar verkoopssysteem Teler moet clubmodaliteiten strikt volgen EFC : vakkundigheid en service Consument : kwaliteit en voedselveiligheidsstandaarden

Aanplantingen van Kanzi en Greenstar in : België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, UK, Zwitserland, Oostenrijk Kanzi : 1.800.000 bomen Greenstar : 500.000 bomen Ontwikkeling van Zuid-Afrika, Chili, Nieuw-Zeeland, Australië, USA Kanzi positioneren als basisvariëteit Greenstar positioneren als nichevariëteit

Aanplantingen van Kanzi en Greenstar in : Doelstelling : met Kanzi en Greenstar een acceptabel rendement genereren voor de gemiddelde teler Uitbetaalprijzen vorig verkoopseizoen Kanzi : €0,91 (2006-2007 : €1,085) Greenstar : €0,50 Jonagold : €0,36

Doelstellingen van EFC 2. Gezamenlijk GMO-programma (OP) Doel : Productie (kwaliteit en omvang) aanpassen aan de vraag Het in handel brengen bevorderen Productiekosten doen dalen en productieprijzen reguleren Milieuvriendelijk werken Kwaliteit bevorderen Innovatie is de hefboom

Doelstellingen van EFC 3.Commerciële informatie (marktinformatie) uitwisselen en commerciële ondersteuning. 4.Organisatie van de boomteelt en van het uitgangsmateriaal voor de nieuwe variëteiten. 5.Organiseren van juridische trajecten voor GKE.

Bedankt