Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Voor de Klas Thema: Identiteit.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Reflecteren.
Vormen.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
De tafel van:.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
1. Levensbeschouwing en communicatie
1. Levensbeschouwing en communicatie
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Kennis-spel meerkeuzevragen.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 2 – Jouw media.
Aboriginal dot painting
Les 3 – Zullen we delen?.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
Presenteren en communiceren
Presentatie Theresialyceum.
Hoe leer je geschiedenis?
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Lezen: doe het goed voor
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Wjk.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Huisvesting en Hygiëne
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Les 3. Regel: het regelmatig presens
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Nederland en het water.
Week 1, les 5.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 2: gegevens samenvatten
Introductie intervisie
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Persoonlijke doelen maken
Bemesting klas 2 De Groene Welle.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Welkom!.
LES 2B Non-conformisme in 2018.
Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Herkomst van voeding Eigen verspillingsgedrag.
Project gamemarket Les 1.
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Eigenaarschap.
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Almere in vogelvlucht!

Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland

Wat weet je al over Almere/Flevoland? Schrijf 10 punten op de placemat, doe dit voor jezelf.

Wat weten jullie samen al over Almere/ Flevoland? Zoek samen 5 punten uit en schrijf die in het midden.

Wat weten jullie als klas al over Almere/Flevoland? Schrijf de 5 punten op het grote vel in de klas. Bekijk wat wij als klas al samen weten over Almere/Flevoland.

Waarover willen jullie meer leren? Wat willen jullie nog leren?

Groepsopdracht Bedenk een toneelstuk samen met je groep waarin je aan de klas laat zien wat jij geleerd heb deze les. Je krijgt hier 20 minuten de tijd voor.

Afsluiting De toneelstukjes worden opgevoerd.