Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VictoryaHome – Be well, Create possibilities –
Advertisements

Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Persoonlijk Leiderschap
By Alexander Ho. z Locatie Gebouw Team Tygron.
Ondernemen in de praktijk
Hoe maak ik een goed online cv?
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Senioriteit als pluspunt bij sollicitaties
Ondernemen na je studie!
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Welkom MAS
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
INTEGRAAL SOCIAL WORK (WERKTITEL) 25 juni
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Wie ik ben.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken

De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het belang van een stage
Het nieuwe solliciteren:
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Eerstejaarsproblemen
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
Solliciteren: wat wil ik?
Alle lijntje bij elkaar…?
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Hermien Miltenburg en studenten (presentatie)
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
10 november 2015 Marianne Rongen Waar je het leven leert inspiratielied Mathilde Santing.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Do’s en don’ts in het eerste studiejaar Hermien Miltenburg en studenten.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Wat is DRAMA??.
Talent in Ontwikkeling
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Solliciteren met Social Media
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Procedures aan begin van het jaar
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1

2 Hoofdstuk 7 Netwerken LEGGEN EN ONDERHOUDEN VAN CONTACTEN DIE JE VERDER KUNNEN HELPEN, NIET METEEN ‘SALES’-GERICHT Bron: witblauw.blogspot.com

3 VOORDELEN VAN HET LIDMAATSCHAP VAN EEN ‘NETWERK-GROEP’ ERBIJ HOREN ERVARINGEN DELEN PLEZIER MAKEN RESPECT EN WAARDERING Als mensen weten wie jij bent, wat je capaciteiten zijn, DAN volgt er wellicht zakelijk interessante contacten

4 TYPEN NETWERKEN: ONLINE / OFFLINE ONLINEKWANTITEIT TELT, MAAR HOUDT HET ZINVOL, GEEN ‘LEEG’ CONTACT WERKGEVERS (JE KENNISSEN OOK) GOOGLEN JE! PAS OP VOOR IDENTITEITSDIEFSTAL OFFLINEBIEDT MEER DIEPGANG, ‘’FACE-TO- FACE IS THE PLACE’

5 Bron: zelfstandigen.be STUDENTEN MET EEN GROOT SOCIAAL NETWERK HEBBEN MEER SUCCES, AL TIJDENS HUN STUDIE DIT DOEN ZIJ GOED: TONEN VAN OPRECHTE INTERESSE IN DE ANDER UITSTEKEND COMMUNICEREN EERST GEVEN, AANBIEDEN ZORGVULDIG ONDERHOUD

6 Bron:nl.wikibooks.org MODEL M.B.T. NETWERKEN

7 VOOR DE ONERVAREN STUDENT 1 NEEM INITIATIEF! 2 BEGIN IN JE NAASTE OMGEVING 3 VRAAG OM INFORMATIE EN (WERK)ERVARING 4VERGEET JE KLASGENOTEN EN DOCENTEN NIET!

8 VOOR STUDENT MET ERVARING 1FOCUS JE OP MENSEN IN DE SFEER VAN JE OPLEIDING 2BEREID JE GOED VOOR 3KOM ZOVEEL MOGELIJK TE WETEN VAN HET WERKVELD 4LAAT JE PERSONAL BRAND ZIEN, AL BEN JE NOG STUDENT!

9 VOOR DE JUNIOR COMMERCIELE PROFESSIONAL 1LEG CONTACT VOOR EEN LEERZAME STAGE/AFSTUDEEROPDRACHT 2WERK VERDER AAN JE PERSONAL BRAND 3STEL EEN CV OP 4PRESENTEER JE OP LINKEDIN 5GA NAAR FYSIEKE NETWERKGELEGENHEDEN ZOALS DE CARRIEREBEURS 6ONDERHOUD DE CONTACTN DIE JE HEBT

KEN JE AUTHENCITITEIT, DE BASIS VAN JE PERSONAL BRAND 10 Bron: JIJ ALS PROFESSIONAL

MATRIX VAN AUTHENTICITEIT, GEBASEERD OP ‘’MIJN KERN’’ EN ‘’MIJN ROL’’ 11 NEGATIEF VOOR NETWERKENPOSITIEF VOOR NETWERKEN /- Bron: www. expand.nl

12 CONCLUSIE VAN HOOFDSTUK 7 EN VAN DE REST VAN HET BOEK Bron: 1 ken jezelf 2 laat jezelf zien 3neem inititatief tot handelen 4wees productief DE SLEUTEL VOOR SUCCES BEN JEZELF