WebHIS Call Manager 3.5
WebHIS Callmanager WebHIS Waarneming mailServer RSP/LDAPServer WebHIS Ketendossier WebHIS Waarneming WebHIS Zorgdossier mailServer RSP/LDAPServer
Call Manager 3.5 een nieuwe versie met een aantal nieuwe schermen en nieuwe functies: Uitbreiding met BSN, met controle en WID Landtoevoeging en postcode Opmerkingen met einddatum Call registratiescherm aangepast Tijdsregistratie uitgebreid volgens wettelijke normen Call afhandeling is aangepast en uitgebreid met HISfuncties
Beginnen !!!!!
De assistente aan het werk
Messageboard met altijd de laatste informatie en wijzigingen Kies voor “Registreren”
Ook zoeken op BSN mogelijk Klik op gevonden patient
Uitbreiding met land en postcode Ook BSN met WID Attentieregel met einddatum
Landcode staat normaal op NL maar men kan uit tabel ook nu land kiezen en juiste postcode invullen, dit voor evt. factuur
Landcode staat normaal op NL maar men kan uit tabel ook nu land kiezen en juiste postcode invullen, dit voor evt. factuur
Attentieregel met einddatum
Bij de opmerkingen kan nu een einddatum vermeld worden zodat na de einddatum de opmerking automatisch wordt verwijderd. Ook de gebruikerscode wordt vermeld.
BSN wordt ingevuld via COV controle of via BSN opvragen Ook BSN met WID BSN opvragen
Klik op tabblad WID voor invullen soort document en nr. (ook mogelijk met barcodelaser)
Klik op tabblad WID voor invullen soort document en nr. (ook mogelijk met barcodelaser)
Na invullen ID en nr. aangeven dat ID is vastgesteld
Call Registratiescherm drastisch gewijzigd
Checklist bij invullen velden Bezoekadres alleen invullen bij visite in agenda Call Registratiescherm drastisch gewijzigd
Checklist bij invullen velden Bezoekadres alleen invullen bij visite in agenda Call Registratiescherm aanzienlijk gewijzigd Tabbladen voor info: Patientgegevens en medische gegevens
Opmerkingen met einddatum hier zichtbaar of aan te vullen Call Registratiescherm aanzienlijk gewijzigd
Invoeren S-regel of start Triage
Eerdere contacten op HAP zichtbaar in “intern dossier” “extern dossier” alleen met rechten en koppeling
Afspraak maken voor patient op gebruikelijke methode
Als afspraak is gemaakt ook urgentie en einde gesprek registreren
Zie checklist, alles op groen Als afspraak is gemaakt ook urgentie en einde gesprek registreren
Het maken van een afspraak voor de visitearts
Selecteer patient
Registreer contact En kies daarna voor visiteagenda
Bij keuze visiteagenda verschijnt automatisch het scherm voor invullen bezoekadres Kies voor overnemen huidig (woon)adres of vul bezoekadres in.
Bij keuze visiteagenda verschijnt automatisch het scherm voor invullen bezoekadres Bij overnemen neemt hij het bestaand adres over, voeg telefoonnummer(s) toe en klik op OK
Daarna kom je in de agenda en kan de afspraak gepland worden
Alles in de checklist weer op groen, klik op OK
Patient of visitearts arriveert bij patient, melding in agenda
Ga naar menu “agenda”
Afhankelijk van keuze ziet u 1 of meerdere agenda’s
Als patient is gearriveerd wijzig dan de status, dit wordt ook in de tijdsregistratie geregistreerd.
icoontje veranderd van fiets in stoeltje
visite Bij het vertrekken van de visitearts naar de patient graag de status wijzigen. Dit wordt geregistreerd in de tijdsregistratie en is ook zichtbaar in de agenda Ook kan men de status wijzigen als de arts gearriveerd is bij de patient. Dit wordt ook apart geregistreerd in de tijdsregistratie
visite Bij het vertrekken van de visitearts naar de patient graag de status wijzigen. Dit wordt geregistreerd in de tijdsregistratie en is ook zichtbaar in de agenda Ook kan men de status wijzigen als de arts gearriveerd is bij de patient. Dit wordt ook apart geregistreerd in de tijdsregistratie
Een voorbeeld van de tijdsregistratie die Call Manager automatisch bijhoud als de status wordt gewijzigd
Patient selecteren vanuit agenda De arts aan het werk - Patient selecteren vanuit agenda en het registreren
Arts kiest vanuit hoofdmenu voor “agenda”
Arts kiest vaak voor 1 agenda Met 1x klikken op patient goed beeld van de klacht en het verleden
Tijdsregistratie zorgt ervoor dat alle tijden automatisch worden geregistreerd. Als gebruiker van CM heeft u daar praktisch geen last van
S O E P onder elkaar Tabbladen met medische informatie Call Registratiescherm aanzienlijk gewijzigd
Met bekende S O E P methode registreren Bij E-regel automatisch naar ICPC tabel of handmatig met dubbelklik Dit is afhankelijk van instellingen in beheer
Bij tab naar E-regel komt ICPC naar voren (dit kan afgedwongen worden – instelling in Call Manager)
Voorschrijven via EVS of voorschrijfmodule De arts aan het werk - Voorschrijven via EVS of voorschrijfmodule
Daarna bij voorschrijven de keuze tot EVS (indien aanwezig) of “voorschrijven” Medicatiedossier is ook apart zichtbaar
EVS is oproepbaar als HAP deze heeft aangeschaft
EVS biedt allerlei opties Ondersteuning NHG-Standaard en Patientenbrieven op geselecteerde ICPC code
EVS biedt allerlei opties
EVS biedt allerlei opties Selecteer voorkeur van gewenste medicatie Informatie medicatie middels electronisch Kompas
EVS biedt allerlei opties
EVS biedt allerlei opties Bij juiste keuze dubbelklik op medicijn
Medicatie wordt meegenomen naar voorschrijfscherm, inclusief dosering en aantal
De arts aan het werk - verwijsbrief
Verwijsbrief binnen Call Manager Bij aanklikken verschijn automatisch pop-up voor selectie geadresseerde (derde)
Verwijsbrief binnen Call Manager Na keuze derde kiest u voor de juiste template (verwijsbrief)
Verwijsbrief binnen Call Manager In de verwijsbrief kunt u type en velden selecteren vanuit journaal, net zoals in uw HIS
Selecteer met kruisje regels die u mee wilt nemen
Geselecteerde tekst staat nu in verwijsbrief
Verwijsbrief kan geprint worden en is automatisch opgeslagen binnen Call Manager Als registratie klaar is kiest u voor “afhandelen”
De arts aan het werk - tijdsregistratie
Alle tijden worden automatisch geregistreerd. Dit is een wettelijke eis. Deze informatie wordt alleen getoond als er tijden ontbreken. Actietijden zijn opvraagbaar, ook achteraf
Alle tijden worden automatisch geregistreerd. Dit is een wettelijke eis. Ook is hier zichtbaar “wie deed wat”
Medische informatie van de huisartsendossiers en/of andere medische instellingen
Medische dossiers zichtbaar Dit kan op 3 manieren: LSP – Landelijk Schakel Punt OZIS – regionaal schakelpunt Ziekenhuis - ZIS
Medische dossiers zichtbaar Alle methodes worden ondersteund in Call Manager Wij laten u een willekeurige methode zien
Arts logt in en gaat naar de agenda
Arts selecteert patient vanuit agenda, bij medische informatie is er ook een bliksemschicht zichtbaar
Extern dossier zichtbaar:
Extern dossier zichtbaar: Nu op meerdere methodes dossier zichtbaar
Altijd een melding naar de eigen huisarts
Extern dossier zichtbaar: Volledige journaal …
of alle medicatie ….
of alle meetwaardes
Medische registratie volgens de bekende S O E P methode externdossier
Na inzage medisch dossier afhandeling in het registratiescherm, dus ook invoer ICPC
Voorschrijven met voorschrijfmodule of eventueel EVS
Voorschrijven met de voorschrijfmodule of eventueel EVS
Na registratie klik op “afhandelen”
Visite rijden Dit kan met een visitelijst maar ook via een notebook met UMTS of HSDPA verbinding, u heeft toegang tot al uw patientengegevens en heeft u de beschikking over al uw informatie zoals u op de huisartsenpost gewend bent.
WebHIS Call Manager in de visiteauto Steeds meer HAPs hebben Call Manager mobiel
Visitearts kan in de visiteauto volledig met Call Manager werken
Wanneer de visiteauto aankomt bij de patient kan de status in de agenda gewijzigd worden. Dit is voor de tijdsregistratie en ook gelijk zichtbaar voor de thuisbasis
Bij terugkomst van de patient kan gelijk de registratie worden ingevuld en afgehandeld. Dit op de gebruikelijke manier in Call Manager
Bij terugkomst van de patient kan gelijk de registratie worden ingevuld en afgehandeld. Dit op de gebruikelijke manier in Call Manager
Door het wijzigen van de status wordt de tijdsregistratie automatisch bijgehouden en hoeft de visitearts achteraf niets te doen
Nog vragen? Neem dan contact op Labelsoft Telefoon 079 – 3615652 info@webhis.nl of bij helpdesk helpdesk@webhis.nl