Welkom bij het Executive Programma.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketingmanagement in een Europese KMO
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Ludo Daems.
Maakjijstraksnaam.nl Annemiek Kraaijvanger Manager Corporate Communicatie Reed Business
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Online marketing Expert (in een week)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 2.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
SEO Hoger in Google.
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
De website.
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Welkom bij het Executive Programma

Executive Programma Deel 1: Desley Hoornstra Auto Professioneel & Schadeherstel Evenementenhal Gorinchem 7 maart 2012

De kracht van online marketing Scoren met uw website is topsport Autoprof Executive Program, Gorinchem, 07-03-2012 Marcel Dol, Manager Business Development, MYbusinessmedia

Inhoud Introductie Push en pull marketing Hoe beslist Google SEM is SEO en SEA Wat kunnen we voor u doen

Automobiel Management Elke maand 11.000 ondernemers 40.000 beslissers 275.000 pageviews 210.000 nieuwsbrieven Automobielmanagement ATH-online.nl Directie en management van auto dealerbedrijven, importeurs, leasemaatschappijen, schadeherstelbedrijven en groothandel

Traditionele Push Marketing Prospects verleiden om voor jouw te kiezen Print advertenties Banners Email marketing Beurzen Breed publiek Klein percentage response Vooral merkvoorkeur creëren

Google is Pull Marketing Zoekende prospects naar je toe trekken Google is absoluut marktleider 90% zoekt leverancier met Google 80% kijkt niet verder dan eerste pagina Specifiek publiek, keywords Meetbaar resultaat Vooral lead generation

SEO + SEA = SEM Search Engine Optimization + Search Engine Advertising = Search Engine Marketing SEA Totaal 25% clicks # 1: 7% # 2: 4% # 3-4: 2% # 5-10: 0,5% SEO Totaal 75% clicks # 1: 25% # 2: 12% # 3: 8% # 4-10 3-5%

Alleen een podiumplaats telt

Combineer Push en Pull Marketing Branding: naamsbekendheid verhogen Lead generation: sales contacten leggen Print, Online en SEM versterken elkaar: - Aanwezig zijn waar de klant zich oriënteert - Op een bekende naam wordt veel eerder geklikt Print Online SEM Lead generation Branding

Hoe beslist Google?

Hoe beslist Google? On-Page Techniek (code en structuur) Inhoud (content) On-Page 25% Off-Page 75% Off-Page Links van andere website

Off-Page SEO: Linkpopulariteit

On-Page SEO: Techniek Hoe netjes werkt webbouwer / CMS - Geoptimaliseerde broncode - Geen flash en frames voor goede indexatie

On-Page SEO: Content Pagina titel Url Kopjes Afbeeldingen Pagina tekst Wordt bepaald door meta description of tekst van de pagina Url Hoe meer tussenvoegsels, hoe minder relevant Kopjes H1, H2, H3 HTML titels geven belang van zoektermen aan Afbeeldingen Naam en ALT tekst van afbeeldingen ziet Google ook Pagina tekst Spreiding van zoektermen binnen tekst bepaalt de relevantie

On-Page SEO: Content Meta description

On-Page SEO: Content Zoek relevante zoektermen Op welke termen nu al goed gevonden Termen op websites van concurrenten Sluit aan bij taalgebruik van doelgroep Bepaal welke zoektermen Concurrentie bepaalt kans op top-10 potentie Zoekvolume bepaalt potentiele bezoekers Optimaliseer website Maak specifieke pagina’s per zoekterm Gebruik zoekterm in alle content elementen

Kansrijke keywords voor Google top10

SEA als alternatief voor SEO Waarom Search Engine Advertising Snel: direct resultaat Effectief: alleen betalen bij concrete clicks Efficiënt: goed te testen, meten en bij te sturen Gericht: lokaal bereik en tijdstippen instelbaar Relevant: bovenste advertenties direct onder zoekopdracht Economisch: prijs per klik bepaalt de markt Basisvoorwaarde voor SEO en SEA: goede landingspagina’s

Landingspagina’s

Wat kan Automobiel Management voor u doen? Online marketing met kennis van b2b marketing en de Automotive branche

SEO Quick Scan

SEM diensten van MYbusinessmedia Zoekwoorden analyse Vind precies die zoekwoorden waar uw kansen liggen. Linkbuilding Aanmeldingen voor extra links naar uw website verhogen uw pagerank Landingspagina‘s Webpagina's die zijn ingericht voor betere vindbaarheid in Google Website verbetering Diverse vormen van advies, training en monitoring om uw website beter te laten scoren Google AdWords Met optimaal campagnebeheer komt u kosten efficiënt bovenaan in Google Local Search Google Places , Landingspagina´s en AdWords voor regionaal bereik

Meer zelf doen: MYbusinessacademy Greep uit aanbod: voorjaar 2012 Maart 2012 Google Adwords – 21 maart Starten met een webshop – 22 maart April 2012 - E-mail marketing plan – 4 april - Social Media strategie – 5 april Mei 2012 - Online marketing strategie – 22 mei

Hartelijk dank voor uw komst! Bij de uitgang krijgt u een entreekaart voor de beurs en een tasje met informatie Bezoek onze stand voor een gratis Quick Scan, óf lever uw visitekaartje in voor een afspraak

Executive Programma Deel 2: Toon Gerbrands Auto Professioneel & Schadeherstel Evenementenhal Gorinchem 7 maart 2012

PRESTEREN MET EEN VISIE

DE MAAKBAARHEID VAN SUCCES?! SUCCES!? TALENTEN!?

VERBETEREN stappen maken 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

GAUSS KROMME 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

SPANNINGSBOOG 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

TOPSPORT 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 A B FOCUS

A = B = lifestyle gedrag passie comfortzone resultaten veilig eigen cultuur geen veranderingen ontwikkelen en leren alles onder controle de grens zoeken

TOPPRESTATIE: VISIE ACTIE PASSIE

VISIE DOEL KEUZES START

TOPPRESTATIE: VISIE ACTIE PASSIE

DE PRAKTIJK VISIE & PASSIE: de koers bepalen ACTIE & PASSIE: harde werkers VISIE & ACTIE: gemiddelde sporters

MOTIEVEN 1 2 3 4 LEREN & ONTWIKKELEN BEZITTEN & VERZAMELEN BINDING VERDEDIGEN

SAMENWERKEN VERTROUWEN positieve intentie

TOPCOACH werken met normen (afspraken) bespreking met alle spelers (geen 1 op 1 gesprek) individu in groep benoemen eerlijk & duidelijk (vertrouwen) positieve intentie: verbeteren & ontwikkelen

DE WETTEN VAN PRESTEREN je krijgt wat je accepteert, stel je grenzen en bewaak ze wat je doet, doe je goed het is je eigen keuze, waar je de energie in steekt volharding en vastberadenheid winnen het van genialiteit en talent het is niet belangrijk wat je overkomt, maar hoe je reageert

de organisatie bij elkaar houden RICHTING BINDING EXECUTIE (duidelijkheid)

4 vormen van onzekerheid JEZELF JE OMGEVING ORGANISATIE TOEKOMST

slecht nieuws ONZEKERHEID IS ERGER DAN SLECHT NIEUWS SLECHT NIEUWS = DUIDELIJK DUIDELIJKHEID = WERKEN AAN EEN OPLOSSING

eenheid van leiding VOORBEELDGEDRAG onvoorwaardelijk loyaal commitment samenwerken (WIJ)

BEHEERSBARE & ONBEHEERSBARE geen tijd en energie in steken onbeheersbare zaken onderscheid BEHEERSBARE & ONBEHEERSBARE ZAKEN (mapje) geen tijd en energie in steken

MANAGEMENT TRILOGIE de THEORIE de PRAKTIJK de INSPIRATIE