Welkom bij het Executive Programma
Executive Programma Deel 1: Desley Hoornstra Auto Professioneel & Schadeherstel Evenementenhal Gorinchem 7 maart 2012
De kracht van online marketing Scoren met uw website is topsport Autoprof Executive Program, Gorinchem, 07-03-2012 Marcel Dol, Manager Business Development, MYbusinessmedia
Inhoud Introductie Push en pull marketing Hoe beslist Google SEM is SEO en SEA Wat kunnen we voor u doen
Automobiel Management Elke maand 11.000 ondernemers 40.000 beslissers 275.000 pageviews 210.000 nieuwsbrieven Automobielmanagement ATH-online.nl Directie en management van auto dealerbedrijven, importeurs, leasemaatschappijen, schadeherstelbedrijven en groothandel
Traditionele Push Marketing Prospects verleiden om voor jouw te kiezen Print advertenties Banners Email marketing Beurzen Breed publiek Klein percentage response Vooral merkvoorkeur creëren
Google is Pull Marketing Zoekende prospects naar je toe trekken Google is absoluut marktleider 90% zoekt leverancier met Google 80% kijkt niet verder dan eerste pagina Specifiek publiek, keywords Meetbaar resultaat Vooral lead generation
SEO + SEA = SEM Search Engine Optimization + Search Engine Advertising = Search Engine Marketing SEA Totaal 25% clicks # 1: 7% # 2: 4% # 3-4: 2% # 5-10: 0,5% SEO Totaal 75% clicks # 1: 25% # 2: 12% # 3: 8% # 4-10 3-5%
Alleen een podiumplaats telt
Combineer Push en Pull Marketing Branding: naamsbekendheid verhogen Lead generation: sales contacten leggen Print, Online en SEM versterken elkaar: - Aanwezig zijn waar de klant zich oriënteert - Op een bekende naam wordt veel eerder geklikt Print Online SEM Lead generation Branding
Hoe beslist Google?
Hoe beslist Google? On-Page Techniek (code en structuur) Inhoud (content) On-Page 25% Off-Page 75% Off-Page Links van andere website
Off-Page SEO: Linkpopulariteit
On-Page SEO: Techniek Hoe netjes werkt webbouwer / CMS - Geoptimaliseerde broncode - Geen flash en frames voor goede indexatie
On-Page SEO: Content Pagina titel Url Kopjes Afbeeldingen Pagina tekst Wordt bepaald door meta description of tekst van de pagina Url Hoe meer tussenvoegsels, hoe minder relevant Kopjes H1, H2, H3 HTML titels geven belang van zoektermen aan Afbeeldingen Naam en ALT tekst van afbeeldingen ziet Google ook Pagina tekst Spreiding van zoektermen binnen tekst bepaalt de relevantie
On-Page SEO: Content Meta description
On-Page SEO: Content Zoek relevante zoektermen Op welke termen nu al goed gevonden Termen op websites van concurrenten Sluit aan bij taalgebruik van doelgroep Bepaal welke zoektermen Concurrentie bepaalt kans op top-10 potentie Zoekvolume bepaalt potentiele bezoekers Optimaliseer website Maak specifieke pagina’s per zoekterm Gebruik zoekterm in alle content elementen
Kansrijke keywords voor Google top10
SEA als alternatief voor SEO Waarom Search Engine Advertising Snel: direct resultaat Effectief: alleen betalen bij concrete clicks Efficiënt: goed te testen, meten en bij te sturen Gericht: lokaal bereik en tijdstippen instelbaar Relevant: bovenste advertenties direct onder zoekopdracht Economisch: prijs per klik bepaalt de markt Basisvoorwaarde voor SEO en SEA: goede landingspagina’s
Landingspagina’s
Wat kan Automobiel Management voor u doen? Online marketing met kennis van b2b marketing en de Automotive branche
SEO Quick Scan
SEM diensten van MYbusinessmedia Zoekwoorden analyse Vind precies die zoekwoorden waar uw kansen liggen. Linkbuilding Aanmeldingen voor extra links naar uw website verhogen uw pagerank Landingspagina‘s Webpagina's die zijn ingericht voor betere vindbaarheid in Google Website verbetering Diverse vormen van advies, training en monitoring om uw website beter te laten scoren Google AdWords Met optimaal campagnebeheer komt u kosten efficiënt bovenaan in Google Local Search Google Places , Landingspagina´s en AdWords voor regionaal bereik
Meer zelf doen: MYbusinessacademy Greep uit aanbod: voorjaar 2012 Maart 2012 Google Adwords – 21 maart Starten met een webshop – 22 maart April 2012 - E-mail marketing plan – 4 april - Social Media strategie – 5 april Mei 2012 - Online marketing strategie – 22 mei
Hartelijk dank voor uw komst! Bij de uitgang krijgt u een entreekaart voor de beurs en een tasje met informatie Bezoek onze stand voor een gratis Quick Scan, óf lever uw visitekaartje in voor een afspraak
Executive Programma Deel 2: Toon Gerbrands Auto Professioneel & Schadeherstel Evenementenhal Gorinchem 7 maart 2012
PRESTEREN MET EEN VISIE
DE MAAKBAARHEID VAN SUCCES?! SUCCES!? TALENTEN!?
VERBETEREN stappen maken 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
GAUSS KROMME 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
SPANNINGSBOOG 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
TOPSPORT 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 A B FOCUS
A = B = lifestyle gedrag passie comfortzone resultaten veilig eigen cultuur geen veranderingen ontwikkelen en leren alles onder controle de grens zoeken
TOPPRESTATIE: VISIE ACTIE PASSIE
VISIE DOEL KEUZES START
TOPPRESTATIE: VISIE ACTIE PASSIE
DE PRAKTIJK VISIE & PASSIE: de koers bepalen ACTIE & PASSIE: harde werkers VISIE & ACTIE: gemiddelde sporters
MOTIEVEN 1 2 3 4 LEREN & ONTWIKKELEN BEZITTEN & VERZAMELEN BINDING VERDEDIGEN
SAMENWERKEN VERTROUWEN positieve intentie
TOPCOACH werken met normen (afspraken) bespreking met alle spelers (geen 1 op 1 gesprek) individu in groep benoemen eerlijk & duidelijk (vertrouwen) positieve intentie: verbeteren & ontwikkelen
DE WETTEN VAN PRESTEREN je krijgt wat je accepteert, stel je grenzen en bewaak ze wat je doet, doe je goed het is je eigen keuze, waar je de energie in steekt volharding en vastberadenheid winnen het van genialiteit en talent het is niet belangrijk wat je overkomt, maar hoe je reageert
de organisatie bij elkaar houden RICHTING BINDING EXECUTIE (duidelijkheid)
4 vormen van onzekerheid JEZELF JE OMGEVING ORGANISATIE TOEKOMST
slecht nieuws ONZEKERHEID IS ERGER DAN SLECHT NIEUWS SLECHT NIEUWS = DUIDELIJK DUIDELIJKHEID = WERKEN AAN EEN OPLOSSING
eenheid van leiding VOORBEELDGEDRAG onvoorwaardelijk loyaal commitment samenwerken (WIJ)
BEHEERSBARE & ONBEHEERSBARE geen tijd en energie in steken onbeheersbare zaken onderscheid BEHEERSBARE & ONBEHEERSBARE ZAKEN (mapje) geen tijd en energie in steken
MANAGEMENT TRILOGIE de THEORIE de PRAKTIJK de INSPIRATIE