The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
Advertisements

ANDRAGOLOGIE & MECHANISM DESIGN
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
EMEG lijst: opdracht 12.
SPEL UIT DE TOP 20 VAN GRAND THEFT AUTO V.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Bas van der Lans Sanne Schumacher Henno van de Hee “The BIGGER picture” Public design – concept 3.
Bezoek een LAN-party Marciano Timmermans CE2A. Observeer het publiek tijdens je bezoek De LAN-party die ik bezocht het betrefde het spel ‘Call of Duty:
Evidence Based Management
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Gezamenlijke vormgeving van verwachtingen en experiences Toegenomen netwerk van competenties, Inclusief consumenten communities Uitgebreide onderneming.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Ervaringswerkers in de ggz.
Een afgesloten fase… in Brieks leven ?. I.Geboorte.
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Squash.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Door:Liliane de Voogd Klas: CO1K Datum: 17 september 2012.
Ik doe mijn presentatie over het spel halo 3,omdat ik het zelf heb en ik ken er veel van.
Eerste Concept Tweede Concept Defenitief Concept Onderzoek Concept Ontwerp Uitvoering the Movie.
Assassins Creed 1 Presentatie EMEG-lijst. verwachting Toen ik begon te spelen dacht ik dat het een shootergame was. Ik had niet veel verwachtingen verder.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Een theoretische verkenning
GTA IV. Speel de game Ik speel deze game nu zo’n half jaar. Tot nu toe heb ik geweldige ervaringen gehad met dit spel. Ik heb een jaar gewacht om dit.
Aandachtspunten Regelavond
‘Darfur is dying’‘Darfur is dying’ Serious game. Wat is een serious game?Wat is een serious game?  Niet alleen voor vermaak  Vaak communiceren en onderwijzen.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Inhoud Wat is Flirt! Hoe werk het – uitvoer – scoreSysteem DataBase ontwerp.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Game Design in het (Informatica) Onderwijs
Verwachting Mijn verwacht van dit spel was erg laag. Voordat ik het spel ging spelen, vond ik het er maar stom, makkelijk en kinderlijk uitzien. Ik wou.
Beeldplaat. Relatie tot het modelplan BOB BEELDVORMEN OORDEELBESLUIT ContextOplossingen, scenario’s Beeld en BetekenisBesluiten: plannen, middelen alloceren.
Verspreiding van infectie Seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) Bekijk elk van de situaties. Wat is jouw mening over de conversaties die plaatsvinden?
FABELEN Essentie zien Disfunctionele patronen doorbreken
The Sport Company Startpresentatie. Over het spel Managementsimulatie over handelsonderneming Strategie als aangrijpingspunt Extra opdrachten Moeilijkheidsgraad.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Aan de slag met vakmanschap
Groep 3 Michel Wijdemans Max Italiaander Robert van Gelder.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Welkom Docent: Siri Kruit Programma les 6 Welkom; Presentaties : -Gokverslaving - nabespreken Bespreken eindopdracht- klassikaal & in.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Coach Academy Opbouw 2. Doel Leren hoe je op een trainingsplan komt met de punten van jeugdplan hoe maak je een individuele trainingsplan? Ervarigen met.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Computerspelletjes woensdag 24 februari Computerspelletjes De spelende mens.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
TV Hoorn Jeugdcommissie Kleurencompetitie Informatie over World Tour en groene competitie Ingrid Talsma.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
DE POSITIEVE EN PEDAGOGISCH SENSITIEVE LEERKRACHT Anouke Bakx & Ellen Rohaan Fontys Hogeschool Kind en Educatie Theoretisch kader In het basisonderwijs.
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Het 24 spel.
Digispel Level.
Project gamemarket Les 1.
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

The Commons Game

Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende strategie? Hoe zou je het de volgende keer spelen? II. Het patroon (‘mechanism design’) Kom je soortgelijke processen of patronen ook tegen in je werk? Bespreek elk één voorbeeld. III. De interventie (de andragologie) Op welke wijze zou je gebruik kunnen maken van de ervaring/kennis uit het spel (of andere spellen) om soortgelijke systemen (of spelers in dat systeem) te beïnvloeden?