Swot analyse 24-09-2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
V1, e-Business Blok 1 les 3, college en werkgroep Maandag 19 november 2007.
Advertisements

De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Bedrijfspresentatie Promavise
En hierdoor… ...worden armen afgesloten van algemeen aanvaarde leefpatronen…  scholing, gsm, auto, mode, vrijetijdsbesteding, internet, woning, lichaamsverzorging,
Kamer van Koophandel Haaglanden
Politieke Besluitvorming
IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1.
3. Marketingomgeving Interne “omgeving”, micro-omgeving, eigen verantwoordelijkheid, beheersbaar (definitie Thiemen is fout) bedrijfsfuncties (afdelingen)
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
CBS microdatamiddag Productiviteitsgroei en de afstand tot de technologische frontier Harold Creusen, Henry v/d Wiel (CPB) George v. Leeuwen,
Opdracht Strategieontwikkeling
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Een eerste kijk op trends
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
MVO en KMO Luc Van Liedekerke CEE KULeuven CvE Universiteit Antwerpen.
MVO en public relations
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
DE OVERGANG ONDERWIJS-ARBEIDSMARKT Rationeel of emotioneel ?
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Marketing voor verkeerskunde
De Toekomst Marketing.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Commercieel beleid en recht
Fase 1 Ken de (detail)handel
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
De sociale economie als partner voor profitbedrijven en lokale besturen Uitdagingen voor de 5 november 2014.
International Business Adviser
Midden in de wereld:.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Interorganisationele samenwerking. Evoluon, 6 april 2004 Waarom interorganisationele samenwerking? (1) o Risico’s en vaste kosten kunnen delen; o Sneller.
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
CCC & CCM - Mod IBA Integrale Bedrijfsanalyse
Universiteitstraat 4, B-9000 Ghent, Belgium T +32 (0) , F +32 (0) T. Vander Beken - De kwetsbaarheid.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Universiteit Derde Leeftijd Geel – 15 november 2011.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Midden in de wereld:.
Redeneren over de verzorgingsstaat
Indeling van hoofdstuk 2
Marktsegmentatie en positionering
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Presentatie en marketing
Marketing Week 3 les 2.
Beleid en regelgeving Les 1.
Ontwikkelingen in de recreatie
International Business Practice
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Transcript van de presentatie:

Swot analyse 24-09-2013

Interne en externe omgevingsfactoren Interne omgevingsfactoren(micro) Externe omgevingsfactoren(macro en meso)

Interne omgevingsfactoren(micro) De productiecapaciteit De financiering De marketingmix Het personeel

Externe omgevingsfactoren(meso) Meso =externe niet beheersbare factoren vanuit de markt of bedrijfstak De concurrentie De toeleveranciers De consument De kamer van koophandel

Externe omgevingsfactoren(macro) Macro=Externe niet beheersbare factoren vanuit de maatschappij Economische omgevingsfactoren(crisis) Demografische omgevingsfactoren(leeftijd) Politiek-juridische omgevingsfactoren(wetten) Sociaal-culturele omgevingsfactoren(trends/rage) Technologische omgevingsfactoren(nieuwe productiemethoden) Maatschappelijke omgevingsfactoren(greenpeace, MVO)

Voorbeeld van een SWOT analyse