Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Analyse klantgerichte websites
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Veilig internet Mediawijsheid
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Inbound Marketing Plan
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Medmec04 Engagement.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Les 1: Introductie Marketing
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Social media voor statenleden/politici
E health, Domotica en E-learning
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

Contact twitter.com/haroldjoels

Agenda Inleiding Kennismaking Verwachtingen Doelen van de module Programma Google Analytics, een introductie Opdracht

Inleiding Welkom! 6 weken (vooral) attractieve en interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, analyseren, presenteren en ontdekken

Verwachtingen Ervaring met websites? Heb je zelf een website/blog? Waarom volg je deze module? Wat wil je leren? Wat zijn je verwachtingen?

Wat is de ambitie? Een gefundeerd plan én presentatie van teams (4 personen), waaruit blijkt dat zij de GA van [ organisatie X ] begrijpen en de klant van gefundeerd en creatief advies kunnen voorzien. – Analyse en interpretatie van Google Analytics van Organisatie X – Conclusies en aanbevelingen naar de klant – Kansen en mogelijkheden – Tips en tricks

Doelen van de module Inzicht en begrip van de mogelijkheden – In de lessen behandelen we een bepaald thema/onderwerp mbt GA – Gastsprekers / experts / ervaringsdeskundigen Daarnaast gedurende 6 weken in 4- tallen aan de slag met een case/organisatie

Programma Week 1: Google Analytics, een introductie Week 2: Doelen en doelgroepen Week 3: Case: Hogeschool Rotterdam Week 4: Kijken en vergelijken Week 5: Hooks (landingspages, bounce, linkbuilding) Week 6: Presentaties GA-analyse

Uiteindelijke plan Wat lever je op? Overall Google Analytics Adviesplan presenteren 50% en inleveren 50 %. TOTAAL100% SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign Analyse – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages

Brainstorm Hoe werkt Google?

Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?

GA Wat is Google Analytics? Seminar: Hoe werkt Google Analytics?

GA Wat is Google Analytics?

GA Wat is Google Analytics?

Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs? Google Analytics? Website optimalisatie Website usability

er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk

Dashboard 1 click op 1 pagina Aaneengesloten x pagina’s 30 minuten 1 persoon afgesproken tijdstip X aantal bezoeken

Meest betrouwbaar? Paginaweergave Elke verversing (F5) telt, enorme aantallen, oneerlijk vergelijken Bezoek Een persoon die 3 keer terug komt, tel je dubbel Bezoeker Geen personen maar IP adressen: Een school heeft vele leerlingen Een huis 2 kinderen, pa & ma Een werkplek meerdere gebruikers

Dashboard en GA Realtime Bezoekers Waar ze vandaan komen Verkeersbronnen Inhoud Interessante pagina’s Vergelijkingen maken Verschillende soorten rapporten

Meet the company Vorm een groep van 4 personen En ga op zoek naar een organisatie… Regel dat je wordt geautoriseerd om de statistieken te bekijken met je G-Mail account

Als je een bedrijf benadert Open 2 x klik Copy all Paste En geef er een eigen draai aan

Opdracht: SWOT Analyseer je organisatie, kijk specifiek naar de website en naar (evt.) Google Analytics inzichten Maak een SWOT-analyse Omschrijf de product-marktcombinatie: in welke markt(en) actief met welke product(en) Over 2 weken meenemen: en evt. presenteren (PPT) TIP => Avinash Kaushik: to-web-analytics.html to-web-analytics.html

Contact twitter.com/haroldjoels PPT te vinden op