Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contact (v 1.0)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Medicatieoverdracht binnen Rivas (BZ)
Advertisements

Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens OverdrachtProblemen (v1.0)
Medicatie Overdracht in het ASz
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Overdracht Payers (v1.0).
telezorg in praktijk Andrea Nijhuis.
Nut en noodzaak van het Patiënten Portal Drs. J.J. Baardman, teammanager NPCF Utrecht, 19 november 2007.
Marco Zoetekouw, Partner M&I/Partners 9 november 2010
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Overdracht Barthel Index(v 1.0)
Overdracht Zorgverlener en Zorgaanbieder
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Kwaliteitskenmerken van een PvA
Workshop WORK Agenda: Ontstaan van DIEP (5 min.) Wat is DIEP? (5 min.) Wat is (5 min.) Werken met DIEP (20 min.) Terugkoppeling (10min.)
Overdracht Medische Hulpmiddelen
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
Familieanamnese.
INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.
MonodisciplinaireMultidisciplinaire Zorggroepen
Een verpleegkundige interventie
Het Amphia ziekenhuis en de nazorg voor mensen met kanker
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Consortium ZeGNN Katja van Groesen, verloskundige kring friesland
Overdracht Alerts.
Medicatie.
Functionele Status v1.0.
Overdracht Patiënt (v 1.0)
Procedure.
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contactpersoon (v1.0)
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Burgerlijke Staat (v 1.0)
Kinderarts-nefroloog
Ilse Stohr+Franchette vd Berkmortel
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Medrave Software AB/Microbais Groep, Maart 2011 Rave 4 door Medrave Software AB.
De toekomst van de (specialist) Ouderengeneeskunde
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord Derde regiobijeenkomst 15 oktober 2010 Interdisciplinair Opleidingsmodel Ouderenzorg Samen ontwikkelen Samen opleiden Samenwerken.
GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG ZORG OP MAAT GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG Wat blijft hetzelfde en wat verandert er?
projectgroep “INTRAmurale psychosociale zorg” Samenkomst dd. 11/03/2013: agendapunten 1.Kennismakingsronde 2.Conclusies meeting dd. 28/01/ Onderzoeksfocus.
ZorgSaam Kliniek Hulst. Ontstaan ZorgSaam Kliniek Hulst ± 1986: Politieke belofte bouw dagbehandelingsunit bij de polikliniek Hulst. Wens om huisartsenpraktijken.
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Paulien Verschoren Groep psychische stoornissen 1BaOC4
Zorgregio Mortsel TGZ Mortsel TRM. Historiek zorgregio = ideaal vertrekpunt Reeds jarenlange intensieve en multidisciplinaire gewoonte om goed samen te.
Ketenzorg (O)GGZ Midden- Holland Inleiding casus Volwassenenzorg.
Informatieoverdracht PO-VO (onderdeel van project Effectief schakelen) Esmee Hornstra, PO-Raad.
Medicijnverstrekking: patiëntontrouw of patiëntonvriendelijk UMCG Woensdag 12 november 2008 Pauline Calkoen.
TRIAGE KOPPELING Continuïteit in zorgketen Arjan Hanekamp.
INFRA SERVICES I nrichting K apitale I ntensieve R etour Materiaal Planning Logistiek Versie 0.1, 17 december 2013.
Zorgplan 2015: Visie Visie: Toegevoegde waarde Transferverpleegkundige -Voorbereiden -Vertalen -Vlotte en vloeiende overgangen.
Auteur: Marieke van Schie, huisarts te Leiden
Regionaal overleg transferverpleegkundigen
Terugkoppeling herijkingswensen
Het verwijzingsrepertorium Implementatie van het project "Hubs-Metahub" 1.
Disclosure belangen NHG spreker
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
Aanmeldingen nieuwe cliënten voor paramedici op de revalidatie
Zorgpad Palliatieve zorg
Organisatie & Beleid van gezondheidszorg Minor Active Ageing
Overdracht Alerts.
Overdracht Opleiding (v 1.0)
Generieke module 24 uurs acuut Betrekken van naasten Nienke Hoekstra, psychiater/ systeemtherapeut i.o. Joke van de Veer, familie vertrouwenspersoon.
Voorbereiding spreekuur
Hoe is de relatie tussen patiënttevredenheid over huisartsenzorg en ervaren bejegening bij ouderen in een verzorgingshuis? Claudia de Waard & Tony Poot,
VIP²-GGZ: forum dd 26/02/2016.
De Commissie Lenferink Advies mensenhandel en gemeenten
Perspectieven op kwaliteit van de overdracht van zorg bij ontslag uit het ziekenhuis voor kwetsbare ouderen L.S. van Tol, S. Kuipers, prof.dr. J. Gussekloo,
Redactiekwartier.
Verpleging als integrator
Transcript van de presentatie:

Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contact (v 1.0)

Contact 2Overdracht Contact (sectie 15) Dit concept beschrijft de structuur van een lijst van contacten gebruikt bij een overdracht. Een contact (“encounter”) is een interactie, onafhankelijk van de situatie, tussen een patiënt en eenzorgverlener, waarbij de zorgverlener de primaire verantwoordelijkheid heeft de conditie van de patiënt te diagnosticeren, te evalueren, te behandelen en de patiënt te informeren. Dit kunnen bezoeken, afspraken of niet face‐to‐face interacties zijn. "Overdracht contacten" bevat data die alle zorg contacten beschrijft in relatie tot de huidige of historische gezondheidstoestand van de patiënt. Contacten kunnen huisarts‐ of praktijk bezoeken, thuis bezoeken, opnames (in bijvoorbeeld ziekenhuizen, verpleeg/verzorgingstehuizen, psychiatrische inrichtingen of revalidatieklinieken) of andere relevante contacten betreffen. Het betreft alleen historische contacten. De toekomstige contacten staan in Plan of Care.

Doel Het doorgeven van een overzicht van contacten die een patiënt heeft gehad, met welke zorgverlener(s) of instellingen en waar. Hiermee wordt een overzicht gegeven van het tijdsbeloop van de betrokkenheid van zorgverleners. Tevens biedt het de mogelijkheid om deze zorgverleners te informeren danwel informatie bij op te halen. 3Overdracht Contact (sectie 15)

Voorbeeld Contacten 4Overdracht Contact (sectie 15)