Groepsavond 5c 28 augustus 2012 Welkom
Logo Sjtadssjool
Positieve sfeer Veiligheid Veiligheid Positief benaderen Positief benaderen Ruimte voor het verhaal van het kind Ruimte voor het verhaal van het kind Afspraken en regels Afspraken en regels Respect en zelfrespect Respect en zelfrespect
Samenwerkend leren Van en met elkaar leren Van en met elkaar leren Samen tot een oplossing komen Samen tot een oplossing komen Sociale vaardigheden Sociale vaardigheden
Zelfstandig leren/ werken Taakbesef Taakbesef Zelfstandig problemen oplossen Zelfstandig problemen oplossen Verantwoordelijkheid/afhankelijkheid Verantwoordelijkheid/afhankelijkheid Bewustwording Bewustwording Dagtaak Dagtaak Uitgestelde aandacht Uitgestelde aandacht
Systeemdenken Verbanden zien Verbanden zien Eigen inbreng van het kind Eigen inbreng van het kind Visual tools: mindmaps, GPG’s (gedragspatroongrafieken), relatiecirkels, causale lussen Visual tools: mindmaps, GPG’s (gedragspatroongrafieken), relatiecirkels, causale lussen Een hulpmiddel geen doel Een hulpmiddel geen doel
Meervoudige intelligentie (M.I.) De vraag is niet hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent De vraag is niet hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent
Sociaal-emotionele ontwikkeling Sociale vaardigheden, zelfvertrouwen/ positief zelfbeeld, respect, actief burgerschap Sociale vaardigheden, zelfvertrouwen/ positief zelfbeeld, respect, actief burgerschap Preventief en actueel te gebruiken Preventief en actueel te gebruiken
Denk even aan: Aanvullende gegevens ingeleverd? Aanvullende gegevens ingeleverd? Namen en adressenlijst Namen en adressenlijst Hand-out Hand-out Taptoe Taptoe Tennissen Tennissen
Bedankt voor jullie aandacht