7 aandachtspunten Volgens L. Da Vinci

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
voor Leonardo Colleges
Advertisements

Sociologie Tweedaagse Sociologie 13 Oktober 2008 Jochem Tolsma.
Kunst *nienke*.
Filosofie Op HAVO en VWO.
Handelingsgericht werken en de IB
Gouden Eeuw Kunst en wetenschap Door de Renaissance, een kunststroming uit de 16e eeuw, was er opnieuw interesse voor de kunst en kennis uit de Oudheid.
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
John Vaupell Justin van der Steen
Stimuleren van creativiteit
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
Ja, zeker vandaag!.
CREATIVITEIT Het geluid van de wind in de pijnbomen.. Op een schilderij. 7 aandachtspunten voor flow geïnspireerd door Denken als Leonardi da Vinci, M.
CVA-zorgketen Leeuwarden
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Ludo Daems.
Paragraaf 5.1 Vorige les: Europese expansie in Amerika en Indië
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
gemaakt door: Daan, Ebba en Kenneth
De Griekse cultuur.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Natuurkunde & Scheikunde
Gemaakt door mandy voorburg.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Annemieke de Goede Robin van wees Samya ghilane Jippe schut
Het Leonardo Kompas ir. Bernard Lernout ir. Bernard Lernout
September 2013 – 5 vwo – van der Capellen
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Competentiegericht leren vmbo
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
Wel Jong, Niet Hetero 18/10/2013 Ilse Bockstaele
Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Renaissance Geïnspireerd door de Oudheid Invloed op: - Kunst
Jeff’s Power Point Presentation Albert Einstein (Citaten)
+ Cathelijne de Jongste Slideshow SLC. + Sterk Organiseren (multidisciplinair werken) Overzicht houden (integratie) Presenteren (verbeelden) Motivatie.
Goed voorbereid naar de Pabo!
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Veranderend wereldbeeld, 1300 – 1600
De ondernemende student Hoofdstuk 5Bewust waarnemen & Creatief denken.
Panamarenko en Da Vinci
Kunst en wetenschap. Cultuur Kunst = vorm van cultuur Wetenschap = vorm van cultuur.
Wonderen. Geloof jij in wonderen? Voor wonderen moet je openstaan… Wonderen.
Renaissance en Opstand
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Beroepshouding en beroepscode
Ook bloei in de republiek op gebied van: Wetenschap Kunst Filosofie.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Passie voor het vak Oog voor het kind
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci.
Hoofdstuk 5 ‘veranderend wereldbeeld’
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Van documenteren naar afstemmen en terug…
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
Paragraaf 7.3 De wetenschappelijke revolutie
Ontdekkers en Hervormers 1.6 De wereld van Leonardo da Vinci
Tentoonstelling Leonardo da Vinci
Bestemming 1 De lange 16de eeuw UITVOEREN cultureel domein
Wat moet je weten aan het einde van de les?
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Transcript van de presentatie:

7 aandachtspunten Volgens L. Da Vinci CREATIVITEIT Het geluid van de wind in de pijnbomen.. Op een schilderij. 7 aandachtspunten Volgens L. Da Vinci geïnspireerd door Denken als Leonardo da Vinci, M. J. Gelb, Uitgeverij De Kern, isbn 90 325 09684 6

Advies van Leonardo da Vinci

Leren leren waarneming nieuwsgierigheid Omgaan met onzekerheid samenhang houding Verbeelding/logica

Gevoel van verwondering : nieuwsgierig in het leven staan & willen leren

kennis toetsen aan ervaring bereidheid om van fouten te leren Aandacht voor feedback & feed forward

verfijning van zintuigen om ervaringen te verlevendigen

‘Rokerigheid’ bereidheid paradoxen dubbelzinnigheid onzekerheid te verwelkomen

Evenwichtig gebruik van beide hersenhelften: logica en verbeelding

Aankweken van gratie, handigheid, conditie houding

Bestudeer de KUNST van de wetenschap Bestudeer de WETENSCHAP van de kunst en zoek het verband tussen alle verschijnselen Want alles heeft met alles te maken