Effectonderzoek Kwalitatief, kwantitatief & creatief in één…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
Enkele Determinanten van Peer Review Presentatie werkstuk Geert Wissink Universiteit van Amsterdam, 13 januari 2003.
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Het verwerken van onderzoeksgegevens
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Passie - Verrijzenis Arcabas
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Ervaringen met Individuele zorgplannen
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Op reis naar een dierentuin
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
HR Onderzoek FD HR Enquête de resultaten - Mei 2009.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
Transcript van de presentatie:

Effectonderzoek Kwalitatief, kwantitatief & creatief in één… FVB-congres 3 nov 2011 Jorine Beck J.beck@gelre.nl

Opbouw presentatie Praktijk Wat heb ik gedaan? Vragenlijst Meetinstrument Onderzoeksdesign Hoe zet ik het onderzoek op? Conceptueel model wat verwacht ik? Operationalisatie variabelen Hoe ga ik meten wat ik wil weten? Kwantitatieve analyse Hoe maak ik kwalitatieve gegevens visueel en inzichtelijk? SPSS Hoe kan ik SPSS gebruiken? Creatieve analyse Hoe zorg ik er voor dat ik het medium niet uit het oog verlies?

Praktijk De Roos van Leary in DT Van theorie… Naar praktijk!

Therapiehulpmiddel: De VIG Vragenlijst Therapiehulpmiddel: De VIG VIG Vragenlijst 1 kan opdrachten geven 2. kan voor zichzelf zorgen 3. hartelijk en met begrip 4. bewondert/imiteert anderen 5. is het met iedereen eens 6. schaamt zich voor zichzelf 7. wil graag bevestiging 8. geeft altijd advies 9. verbitterd 10. met groot hart/onbaatzuchtig t/m 64. goedgelovig

Effectonderzoek Onderzoeksdesign Het onderzoeksdesign: ‘one group pretest posttest design’ O₁ X O₂ VIG start behandeling VIG eind

Effectonderzoek Conceptueel model Het conceptueel model: persoonskenmerken ↓ behandeling → mate van assertiviteit en subassertiviteit → rolrepertoire

Nu concreet… Operationalisatie variabelen behandeling → mate van assertiviteit en subassertiviteit Hoe meet ik de variabele ‘mate van assertiviteit/subassertiviteit’? Valideren VIG door 12 professionals 17 items voor assertiviteit, 25 items voor subassertiviteit Nu kwantitatieve analyse: Score assertiviteit = (aantal aangekruiste assertieve items/ 17) * 100% Score subassertiviteit = (aantal aangekruiste subassertieve items/ 25) * 100%

Effect op assertiviteit Kwantitatieve analyse Effect op assertiviteit Individueel niveau Groepsniveau van 40,68% naar 67,16%

Effect op subassertiviteit Kwantitatieve analyse Effect op subassertiviteit Individueel niveau Groepsniveau van 60,67% naar 49,33%

Kwantitatieve analyse Effect totaal

Persoonskenmerken SPSS persoonskenmerken ↓ behandeling → mate van assertiviteit en subassertiviteit → rolrepertoire In SPSS: ppn gesl lft niv gaf as1 as2 bdr Va Vs 1 v 46 2 3 4 11 23,5 -8,0 m 39 12 11,8 32,0

Tabel 5 De Gemiddelde Verbetering (in %) per Leeftijdsgroep SPSS Tabel 5 De Gemiddelde Verbetering (in %) per Leeftijdsgroep Leeftijdsgroep Assertiviteit Subassertivit eit Tot 40 40+ 21 30 10 13 Tabel 6 De Gemiddelde Verbetering (in %) per Stoornis As 1 Stoornis as 1 Assertiviteit Subassertiviteit Stemmingsstoornis Angst en Paniekstoornis Psychotische stoornis Somatisatiestoornis en PTSS Aanpassingsstoornis Stemmingsstoornis en Middelenmisbruik 26,47 39,22 -5, 88 23,53 29,41 16,00 18,67 -12,00 -36,00 32,00 48,00

Creatieve analyse Rolrepertoire behandeling → rolrepertoire Voor: Na:

Creatieve analyse voor na