...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Advertisements

Het LWOO op de HJZ Doelstelling Inrichting onderwijs
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Verborgen vormen van pesten
Welkom bij Leefstijl.
“Zonder taal geen verhaal” .
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Woord van Leven April 2014.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Iedereen coach naar Jef Clement.
Welkom op onze thema-avond
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project Bindelmeer College
Opgroeien in verbondenheid
De dag van respect 10 november Respect Wat betekent respect voor u? Wat is respect? Hoe kan je respect geven aan iemand? Waarom is dat zo belangrijk?
DE 4 KAARSEN.
Seksualiteit Een babylonische spraakverwarring. Seksualiteit ja/nee Zorg voor de liefde Gewenst Intimiteit Erkenning Gezien zijn Helend Ja Seksuele intimidatie.
Morele ontwikkeling en opvoeding
Presentatie SWPBS-team Donderdag 17 maart 2011 Manfred- Reinald – Marian – Ed – Geerte – Magda - Marjan.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Stichting Visible Results
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Workshop klassenmanagement
Onze doelen en visie in beeld
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Verkeerssituatie rond onze school
OGW op de Firtel.
MEESTERPROJECT. Welkom Ronnie Peters | VL1A Joris Houben | VL1B Marcel Craenmehr | VB1A
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Welkom op onze ouderochtend
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
De kracht van positief opvoeden
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Heel gewoon maar toch anders.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Welkom Allemaal! Naam van leraar – Klas X. Welkom in klas x! Ik ga je iets vertellen over klas x en ons klaslokaal.Ik ga je iets vertellen over klas x.
Respect is…………… De ander de ruimte geven, maar ook zelf die ruimte mogen innemen. Dat betekent dat je open staat voor de ander, hoe.
Informatieavond september 2016
Praktijk Opleiders Cursus
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Zoönosen.
Zoönosen.
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Zoönosen.
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project

Rapucation is Respect ‘Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden’ Wat betekent het om respect voor elkaar te hebben. Docenten en leerlingen praten hierover met elkaar. In een respectvolle omgeving kunnen leerlingen goed leren en hun talenten ontdekken

Uitdagingen Motivatie leerlingen Leerlingen verstoren de les Straattaal in de school en de lokalen Conflicten in en buiten de les Lesuitval door ziekte van docenten Ongewenst gebruik van social media Pesten

Speerpunten 1.Investeer in een wederzijdse kennismaking. Wees als docent geïnteresseerd in degenen die u lesgeeft. Wees als leerling geïnteresseerd in degene die je lesgeeft. 2.Benoem als docent voordat leerlingen aan het werk gaan gewenst en ongewenst gedrag. Een docent beloont gewenst gedrag, en benoemt ongewenste gedrag en dringt dit terug. 3.Respectvol taalgebruik leidt tot een veilige en respectvolle sfeer.

Het First ID Project De drie regels 1. Ik let op mijn woorden 2. Ik lach niet om fouten van anderen. 3. Ik let op. Straks ben ik aan de beurt. PowerPoint voor werkhouding Stilte teken Persoonlijk verhaal Talent ontwikkeling

Projectresultaat Succesfactoren Draagkracht komt van de docenten Uit je comfort zone durven stappen Communiceren en samenwerken Doorzetten bij weerstand Succesfactoren Draagkracht komt van de docenten Uit je comfort zone durven stappen Communiceren en samenwerken Doorzetten bij weerstand Resultaat Rust bij de docent en bij de leerlingen Respectvolle sfeer in lokaal en school Leerlingen durven zichzelf te laten zien Resultaat Rust bij de docent en bij de leerlingen Respectvolle sfeer in lokaal en school Leerlingen durven zichzelf te laten zien

Reacties docenten en leerlingen ‘Mijn verhaal werd goed ontvangen. De leerlingen respecteren dit en vinden het leuk te ontdekken dat de leraar ook een "gewoon" mens is.‘ 'Het taalgebruik is beduidend beter! Leerlingen gebruiken natuurlijk nog wel onwelvoegelijke taal maar zijn daarop aanspreekbaar.’ 'Ik voel me gehoord en gezien door de juf, omdat ze mijn verhaal heeft gelezen.‘ 'Dit moeten jullie voor alle kinderen doen!'