'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Netwerking, coproductie en sociale media in de Vlaamse overheid
Advertisements

Over en verandering in de bouw
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
BlueBook, Sharing a world of Business Travel Expertise Annemieke Bossen Head of B2B Marketing Juni 2013.
HR Beleid Nathalie Slechte
Change, Change and Change
Korte peiling Wie vindt zichzelf sociaal ondernemend?
Slim kwalificeren Slim kwalificeren.
NVP bijeenkomst ‘Bedrijfstrots’ bij de Persgroep Randstad
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Vrouwelijk ondernemen leer je zo Women inc.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Radboud Reppen en Roeren Darwin en de evolutie van de cultuur Darwin – nieuwe inzichten over een oude held prof.dr. Hub Zwart hoogleraar Filosofie van.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Onthaal op evenementen Organisatie van evenementen OPR studiedag Antwerpen, 21 februari 2005.
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
Talentpools.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
‘Geef uw team vleugels’
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
AdLantic Zomerborrel Philippe van Ooteghem Managing Director AdLantic Online Advertising B.V.
Heeft leren Zin? Marcel Knotter | IPOM Seminar| Den Dolder | 22 mei | Bright & Company | HR Strategy.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Herman Krommendam 23 september 2009
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
Evidence Based Management Symposium in de zorg 31 oktober 2014 Prof. dr. Jo Caris.
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Toptaken: Je website is niet het probleem, je organisatie is het probleem Meetup #1 – Digitale Steden Agenda Michiel Duijsings Adviseur Nieuwe Media.
Onderwijsdag RU Academisch ideaal vs. Netgeneratie.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Generatiemanagement Dordrecht 10 november 2010 Arionne van den Brand
Dementievriendelijke zorg: anders bekeken. J. L. L
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Impact van de multifunctionele landbouw Meer arbeidsplezier (contact, afwisseling, uitdaging, waardering) Bijdrage aan regionale economie: Kopen gemiddeld.
Een kwestie van kiezen Samenwerken op basis van … Vertrouwen blauw Contracten roze.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Keuzevrijheid: lust of last?
25 november Mentale veerkracht De belangrijkste voorspeller van inzetbaarheid Ulrika Leons Becksén GZ-psycholoog, trainer/coach Directeur SKILS Zorg.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
WELKOM#WZW16 “Iedereen gelukkig” – 15 maart 2016.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Dr Sylvia van de Bunt-Kokhuis HRM seminar donderdag 12 april 2007 Leeftijd Diversiteit.
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
Work-Life Balance: genderdiversiteit op de werkvloer
De taaltaak
NVP Nieuwjaarsgroet Kring Noord Brabant
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
3de betalende / MyCareNet
ACTmodel van psychopathologie
Who knows something about scenarioplanning?
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Van Human capital management naar inclusief HR Prof. Dr
Testphases still relevant?
Waarde van duurzame energiesystemen
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden

Agenda Ontstaan Human Capital Companies (HCC’s) HCC’s toekomstmuziek? Generatie Einstein Werving en selectie Goss Contiweb.

Ontstaan HCC’s ‘2e kapitalistische golf’ Maatschappelijke vraagstukken Terugtredende overheid Globalisering

Ontstaan HCC’s Cultuuromslag werkvloer Human Capital Companies (HCC’s) Arbeidsgemeenschap

Arbeidsgemeenschap Stabiele omgeving waar mensen zich kunnen ontwikkelen Iets kunnen doen wat ook zin heeft voor anderen Vakmanschap

A Culture “What people need most is a mental and emotional anchor; they need values which assess whether changes in work, privilege, and power are worthwhile. They need, in short, a culture.” Richard Sennett

HCC’s toekomstmuziek? Samenwerken met andere bedrijven Gemeenschappelijke projecten Win-win netwerken

2 e kapitalistische golf Afnemende loyaliteit en verlies kennis Groeiend individualisme, fraude en efficiency verlies Toenemende controle Wie is er trots op product en onderneming?

Generatie Einstein Imago Uitdaging / Afwisseling Waardering Ontwikkeling Werk/privé Offers brengen voor het werk

Organisatie die ook jong talent bindt en boeit. Biedt leergelegenheid Gericht op samenwerking Gelooft in vakmanschap Heeft managers die durven te differentiëren Prof. Dr. M. Weggeman

Werving & selectie Identiteitsvraag Strategie Zelf doen of uitbesteden Wie selecteert wie

Goss Contiweb Website Google Bloggen Wervingbonus medewerkers Imago techniek

“It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the most responsive to change” Darwin

Bedankt voor uw aandacht. ;