'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden
Agenda Ontstaan Human Capital Companies (HCC’s) HCC’s toekomstmuziek? Generatie Einstein Werving en selectie Goss Contiweb.
Ontstaan HCC’s ‘2e kapitalistische golf’ Maatschappelijke vraagstukken Terugtredende overheid Globalisering
Ontstaan HCC’s Cultuuromslag werkvloer Human Capital Companies (HCC’s) Arbeidsgemeenschap
Arbeidsgemeenschap Stabiele omgeving waar mensen zich kunnen ontwikkelen Iets kunnen doen wat ook zin heeft voor anderen Vakmanschap
A Culture “What people need most is a mental and emotional anchor; they need values which assess whether changes in work, privilege, and power are worthwhile. They need, in short, a culture.” Richard Sennett
HCC’s toekomstmuziek? Samenwerken met andere bedrijven Gemeenschappelijke projecten Win-win netwerken
2 e kapitalistische golf Afnemende loyaliteit en verlies kennis Groeiend individualisme, fraude en efficiency verlies Toenemende controle Wie is er trots op product en onderneming?
Generatie Einstein Imago Uitdaging / Afwisseling Waardering Ontwikkeling Werk/privé Offers brengen voor het werk
Organisatie die ook jong talent bindt en boeit. Biedt leergelegenheid Gericht op samenwerking Gelooft in vakmanschap Heeft managers die durven te differentiëren Prof. Dr. M. Weggeman
Werving & selectie Identiteitsvraag Strategie Zelf doen of uitbesteden Wie selecteert wie
Goss Contiweb Website Google Bloggen Wervingbonus medewerkers Imago techniek
“It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the most responsive to change” Darwin
Bedankt voor uw aandacht. ;