Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
4. Consumentengedrag Inzicht krijgen in gedrag:
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
De marketingmixstrategie
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Optimaliseren van het assortiment
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Waardenvol organiseren
Consumentengedrag & Kopersgedrag van organisaties
Omgaan met Geld 2 Psychologie Sociologie Antropologie Economie.
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Business Marketing Sabine Vermuyten
Interpersoonlijke stimulie
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
H3: Koopgedrag van organisaties
Verminderen van vooroordeel en discriminatie
Business Marketing Management
4. Consumentengedrag Inzicht krijgen in gedrag:
Advanced Business Information Solutions
Gedrag in organisaties, 9e editie
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Praktische Organisatiepsychologie
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Psychotherapie bij volwassenen met een lichte verstandelijke beperking (Richard vuijk) Aline Vanneste 1BaO B2.2.
INNOVEREN INZICHT IN VERNIEUWINGSPROCESSEN. Bij wie hoor jij?
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
Kijk op leerlingen en leren
Model-leren.
H6 – Business-to-businessmarkten
Doel en taak van de hulpverlening
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Onderwijseenheid ondernemen
Kind in ontwikkeling A Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Indeling van hoofdstuk 3
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Universiteit Derde Leeftijd Geel – 15 november 2011.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Periode 1: week 2 Doelgroepen 1. Planning  Doelgroep  Motivatie  Beslissingsproces 2.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Methodieken Les 3 “ Individuele methodieken en groepsmethodieken” thema 10.1 en 10.2.
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
Psychologieles 11 lesweek 1
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
H6 – Business-to-businessmarkten
Marktsegmentatie en positionering
Stand van zaken. Herfstvergadering 2008
Marketing Week 3 les 1.
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Erikson  Identiteit vs identiteitsverwarring
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoop De klant.
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box

Prikkel Cultureel Sociaal: Persoonlijk: Psychologisch Gezin, rol en status Persoonlijk: Leeftijd, beroep, inkomen Psychologisch Motivatie, perceptie, overtuiging, behoeften Maslow: fysiologische, veiligheid, sociale, erkenning, zelfverwezenlijking

besluitvormingsproces Behoefte Informatie Alternatieven Besluit Gedrag na aankoop – cognitieve dissonantie

adoptieproces Innovators Early adopters Early majority Late majority laggards

B2B Bedrijfsmatige vraag is een afgeleide vraag Inkoopsituaties Straight rebuy – herhaling Modified rebuy – prijzen, voorwaarden wijzigen New task buy – eerste aankoop System buy – totaal oplossing – strategisch

DMU en koopproces Decision making unit Koopproces Probleemherkenning Algemene beschrijving Productspecificatie Leverancier Offerte Selecteren Routine – vastleggen evalueren