Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Hoe promoten we onze organisatie of bedrijf?
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Waardenvol organiseren
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Breechpocket-productdossier
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Waarde van een merk voor de aanbieder: Voorkeurspercentage cola in blind-test: Merk A51 % Merk B44 %
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Product, merk en assortiment
Distributiestrategie
Projectgroep: CM³-K (groep 14)
H7: Productmanagement.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Branding en Design Soorten bedrijven en identiteiten Enerzijds zijn er verschillen tussen bedrijven onderling, onafhankelijk van hun grootte, op basis.
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Hoofdstuk 3: Aan het werk
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.

MARKETINGMIX.
Productbeleid.
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Context 4 p’s; marketinginstrumenten H 10 en 11 H 8 Plaats H12 Promotie Product H 6 en 7 Prijs.
Wie is Pattyn Packing Lines? Onze core business: BOX LINING SOLUTIONSBOX LINING SOLUTIONS.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
3.1 PRODUCTIE.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Collectiviteit van ambities Consensus- en conflict-bereidheid
Communicatie Christel
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Auto importeren Full service de auto import regelen via.
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Klachtenbehandeling.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing Mooi, aantrekkelijk zijn; gat in de muur Werkelijk product Gezicht crème, boormachine Uitgebreid product Service, garantie, installatie

Soorten producten Convenience goods Shopping goods Specialty goods Unsougt products Levensverzekeringen, plek op kerkhof Industriële producten Grondstoffen, halffabricaten, kapitaalgoederen

Productkwaliteit (?) Niveau 2. Consistentie - Kwaliteit meten vanuit de perceptie van de klant 2. Consistentie - afwezigheid van defecten en afwijkingen

merk Merkwaarde = de waarin klanten bereid zijn meer te betalen voor het merk Merkpositionering Product kenmerken - objectief Benefit – voordeel - Overtuiging en waarden - subjectief

merkontwikkeling

merkextensies Succesvolle merknaam gebruiken voor nieuwe of gewijzigde producten Harley Davidson Afther Shave Marlboro leisure wear – kleding Cruijff foundation – goede doel

lijnextensies Succesvolle merknaam gebruiken voor productvariaties Nieuwe smaak, vorm, kleur, verpakkingsformaten Coca Cola – light, zero, cherry, light lemon Marlboro light NRC Next

Verschillende merken Multi branding Unilever: Cif, Dove, Glorix, Conimex, Unox, Robijn Procter & Gamble: Braun, Gilette, Swiffer, Max Factor

Nieuwe merken Ben Simyo - KPN Adez – Unilever – Vitality strategie

Marketingstrategie diensten Interne kwaliteit van diensten Tevreden en productieve dienstverlenende werknemer Grote waarde van diensten Trouwe en tevreden klanten Winst en groei

levensproductcyclus

Levensproductcyclus – blz. 137