Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
De marketingmixstrategie
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SDP-Segmentatiemodel
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
strategie als een proces
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
Beleidsvoering naar groei
Segmenteren en Positioneren
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
detaillistenpromotie
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Hoofdstuk 2.
[Productnaam] Marketingplan
College 3 Consumentengedrag
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Marketing 5 havo.
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 4
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
relatief marktaandeel
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marktanalyse.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Marktsegmentatie en positionering
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
AFDELING 2 marketingbeleid.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet

Strategie (hoe?) Porter Cost leadership Differentiation Focus

Ondernemersdoelstellingen Winst Marktaandeel Continuïteit SMART formuleren

Ansoff Matrix – groei strategie Bestaand product nieuw product Bestaande markt Markt penetratie productontwikkeling Nieuwe markt marktontwikkeling diversificatie

Product Product = goed of dienst 1. Kernproduct = oplossing Mooi, aantrekkelijk zijn; gat in de muur 2. Werkelijk product Gezicht crème, boormachine; ontwerp, kleur, verpakking 3. Uitgebreid product Service, garantie, installatie

Productkwaliteit (?) Niveau 2. Consistentie Objectieve product eigenschappen Subjectieve product eigenschappen Kwaliteit meten vanuit de perceptie van de klant: specificaties, vormgeving, verpakking, presentatie 2. Consistentie - afwezigheid van defecten en afwijkingen

Boston Matrix – portfolio analyse Relatief laag marktaandeel Relatief hoog marktaandeel Relatief lage marktgroei dog Cash cow Relatief hoge marktgroei Question mark star

levensproductcyclus

Marktsegmentatie 1.Markt verdelen in segmenten = doelgroepen 2. Doelgroepkeuze 3. Positionering Welke ‘positie’ neem je in t.o.v. de concurrent Hoog midden laag

Voorwaarden segmentatie Meetbaar Toegankelijk/bereikbaar Omvang - groei Onderscheid – substituten/concurrenten bewerkbaarheid

positionering Concurrentievoordeel Verschil(len) benadrukken Differentiëren: aanbod, product, personeel Verschil(len) benadrukken USP, EVA – toegevoegde waarde? Prijs, exclusief, onderscheidend positioneringstrategie expliciet maken, wie? hoe? Wat?

promotie Reclame Persoonlijke verkoop Promotions Individueel, collectief, POS, direct mail Persoonlijke verkoop Verkoop gesprek Promotions Waardebonnen, 3 halen 2 betalen, prijsvragen

Het DAGMAR- model = model waarbij wordt uitgegaan van een opbouw van reclame doelstellingen. (Defining Advertising Goals for Measuring Advertising Results)   Percentage van de doelgroep 1. het onbekende merk/ product moet bekendheid krijgen. 60% cognitief element 2. begrip (wat kan het product voor de gebruiker betekenen) aankweken. 40% 3. de consument moet overtuigd worden van het nut van het product/ merk. 20% affectief element 4. Hierna moet de consument tot kopen overgaan. 15% conatief element

Medewerker gezocht! Wie en wat voor persoon zoeken wij? Vacature – advertentie = eerste kennismaking Wat heeft het bedrijf te bieden? Sollicitatiegesprek Inwerken Perspectieven – salaris, persoonlijke ontwikkeling