1 inleiding berekening prestatieniveau prestatieniveau onderscheid in subniveaus inleiding berekening prestatieniveau.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Patiëntendosimetrie in radiologie Resultaten van de enquête.
Advertisements

H3 Tweedegraads Verbanden
Prestatiemonitor 2009 Steenwijkerland. Prestatiemonitor 2009 in opdracht van.
• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van • Commissie Jorritsma creëert de visie.
LeerWinst grafische weergave concept door De Loos Monitoring.
1 criteriumoriëntatie binnen LeerWinst-methodiek LeerWinst inbedding van normen binnen LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring.
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van SPSS Guido Valkeneers.
informatiemodel BBO trajecten, schoolwisselingen, leeftijden,
Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
dy dx De afgeleide is de snelheid waarmee y verandert voor x = xA
Mediawijsheid.
Nieuw NTS.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
1 informatie BRON ter versterking van de RMC-functie.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
informatiebehoefte VO ROC
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
eCompetence Framework (e-CF)
Klassificatie Divisief Opsplitsen van totale groep stalen in
Afschuifstijfheid en maximale schuifspanning van ronde doorsneden
Prof. Dr. Michel Walrave, K.U.Leuven, Dept Communicatiewetenschappen
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
(11,25;10) (10,15) (10,16) Totaal 7 lijnen getekend.
Een handreiking voor een goede interpretatie van een (groeps)profiel
Brutowinstopslagmethode
Agenda  Les 15  wkn 14 2e  hs 2.6 winst & verlies
Development of measurement device for determination of homogeneity presentatie eindwerk Pieter Dekeyzer Industrieel Ingenieur Informatica.
Functies definiëren nDoor combinatie van standaardfuncties fac :: Int  Int fac n = product [1..n] oneven :: Int  Bool oneven n = not (even n) negatief.
Samen Deskundiger met de Pabo HAN Fac. Educatie Marijke Kral Jos van der Woude Nieske Coetsier Bas van Lanen
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Stichting Rhiza. Rhiza betekent “wortel”: Onderwijs is de wortelArmoede moet je bij van de samenlevingde wortel aanpakken.
Aanpassing GEP’s voor de Rijkswateren
Landelijke Toetsmatrix
Entreeopleidingen en herziening kwalificatiedossiers
10 juni 2002 TIF Slide Welkom 1 W.M. Everse | Z.Y. Ye | P. Groenenberg.
Kwaliteitsprofielen.
LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten.
1 informatiemodel BBO deelname en herkomst. 2 informatiemodel BBO BBO bronnen alle tellingen op vestigingsniveau aantal inschrijvingen op teldatum vanaf.
indicator op basis van niveau-indicaties
kwaliteitsindicatoren
Transport en aansprakelijkheid Jeroen van `t Hof specialist transport
Indekking Portefeuille mei 2008 Wat en hoe & Waarom en timing.
Inhoud presentatie Statistische betrouwbaarheid: belangrijk?
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
De 10e editie havo-vwo OB.
Interpretatie van statistiek bij toetsen en toetsvragen
Meten van intelligentie bij kinderen met ADHD
Petra Dewilde Annelies Duerinckx
Betrouwbaarheid.
Rekenplein ..
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen
De plaatsingswijzer Rotterdam Uitgangspunten
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Een prachtige kans voor uw kinderen
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Kabelaanleg… De manier van werken is niet veranderd…
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Eerste ervaringen BKE Hogeschool Leiden paula
Verschillende grafieken en formules
CMWW Peuterspeelzaalwerk Voor wie de taal niet beheerst blijft de wereld een gesloten boek Marjo Hoek
Informatieoverdracht PO-VO (onderdeel van project Effectief schakelen) Esmee Hornstra, PO-Raad.
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Beslissen van kalf tot koe: hfdst 6 deel 1
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
INTEGRATIE NRG’S IN HET BUDGET VAN FINANCIELE MIDDELEN
Maak Maar Duidelijk!.
Beslissen van kalf tot koe: hfdst 6 deel 1
Transcript van de presentatie:

1 inleiding berekening prestatieniveau prestatieniveau onderscheid in subniveaus inleiding berekening prestatieniveau

2 onderdeel van de LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring prestatieniveau onderscheid in subniveaus inleiding berekening prestatieniveau

3 presentatie uitgangspunten prestatieniveau beperkingen prestatieniveau uitgangspunt onderscheiden van subniveau berekening subniveaus berekening subniveaus bij vaardigheidsniveaus A én E relevantie subniveaus

4 inleiding berekening prestatieniveau uitgangspunt prestatieniveau vijf vaardigheidsniveau, dus maximaal vier niveauwisselingen elke vaardigheidsniveau krijgt één waarde (prestatieniveau)

5 inleiding berekening prestatieniveau beperkingen prestatieniveau slechts vijf prestatieniveaus detaillering van (vaardigheids-)score gaat teloor geen zicht op verbeteringen binnen nm. uiterste vaardigheidsniveaus E-niveau D-niveau C-niveau B-niveau A-niveau

6 inleiding berekening prestatieniveau uitgangspunt onderscheiden van subniveau toewijzen van prestatieniveaus aan ruwe scores of schaalscore behoud detaillering (vaardigheids-)score E-niveau D-niveau C-niveau B-niveau A-niveau

7 inleiding berekening prestatieniveau berekening subniveaus prestatieniveau vormt uitgangspunt op basis van bereik binnen een vaardigheidsniveau subniveau: (score-minimum+½)/(maximum-minimum+1) correctie: prestatieniveau+subniveau-50% voorbeeld score=109: -140% + 100%*( ½)/( ) – 50% = -160% D-niveau C-niveau B-niveau

8 inleiding berekening prestatieniveau berekening subniveaus bij vaardigheidsniveau A ‘lineaire’ subniveaus vervangen door ‘gebogen’ subniveaus vanwege lagere betrouwbaarheid en percentielen in uitlopers correctie: prestatieniveau + 100% * √ (subniveau) -50% A-niveau

9 inleiding berekening prestatieniveau berekening subniveaus bij vaardigheidsniveau E bij vaardigheidsniveau E: combinatie van omkering & wortel correctie: prestatieniveau + 100% * (1- √ (1- subniveau)) -50% E-niveau

10 inleiding berekening prestatieniveau relevantie subniveaus peiling van prestatieniveau en leerwinst zonder verlies van detaillering met name relevant voor:  betrouwbaarheid bij kleiner aantal scores  onderscheid bij uiterste scores  onderwijscontinuüm: plus- óf minarrangement  talentenonderwijs óf onderwijsachterstanden  speciaal onderwijs  verbeterde peiling schooleffectiviteit & toegevoegde waarde uiterste scores uiterste scores E-niveau D-niveau C-niveau B-niveau A-niveau

11 inleiding berekening prestatieniveau contact  De Loos Monitoring  Rinus de Loos   