Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Acadoo ’s Best Practice NIOC April 2002 Marion van den Kroonenberg.
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Een ingewikkeld gesprek over cultuur of toch niet?
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Bram Verschuere (Hogeschool Gent & Universiteit Gent)
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
Facility management en inkoop
Nieuwe loopbaanvisies
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
mei 2002 Louis COLLET, Auditeur-Generaal Ministère des Finances Ministerie van Financiën
strategie als een proces
Onthaalbeleid stad Dendermonde
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Medewerkersenquêtes en kwaliteitszorg Netwerk kwaliteit lokale besturen & Netwerk kwaliteit Vlaamse overheid Piet Cosemans Kwaliteitsmanager.
DE PRAKTIJKERVARING Financiën en Begroting Katrien Callens, HR-verantwoordelijke.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoe wil ik mijn medewerkers sturen?
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Schitterende Organisaties®
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd
Onthaal en service.
De case Oostkamp.
Onsight Managed Security Services
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Visie & Strategie.
Nike Supply Chain Management
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Naar een optimaal HR - beleid
Het Rijk van Koning Klant
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Business en IT Consulting
Strategische Businesspartner
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
I4Action – keeps an eye on your business Werknemers tevredenheid Werknemers tevredenheid Resultaten Productiviteit Duurzaamheid relatie Duurzaamheid relatie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Inleiding De huidige toestand van de geestelijke gezondheidszorg. - Voorkomen en impact van psychisch onwelzijn en stoornissen. - Instellingen & vaststellingen.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Transcript van de presentatie:

Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom

Inhoud Inleiding Missie en doelstellingen van het e-Programma van Belgacom On-linedemonstratie van Belgacom e-HR Resultaten Besluit

Veeleisende klanten:   oplossingen van hoge kwaliteit   competitieve prijzen   service van hoge kwaliteit Actieve concurrenten:   in alle sectoren   naar alle segmenten Een actieve regulator:   Draagbaarheid     (Pre-)selectie De technologie evolueert erg snel   internet, breedband... Inleiding C ontext van Belgacom in 2001 Belgacom Een te logge en bureaucratische organisatie, archaïsche werking, medewerkers die weinig voorbereid zijn op de nieuwe technologieën Lancering van het BeST-programma: Belgacom e-Strategic Transformation

Het BeST Programma BeST Nieuwe Organisationele structuur Sociaal plan brugpensioen reconversies Realisatie van een « e-cultuur » E-Program   B2Customers   B2Suppliers   B2Employees   e-IT   e-FIN   e-HR   Opleidingen ICT   PC-Privé

Hogere werknemerstevredenheid:   klanten van de interne diensten   actieve medewerkers in de interne diensten Een systematische optimalisering van de kosten van onze interne diensten:   reconversie en reaffectatie van bepaalde medewerkers van de interne diensten naar functies met klantencontact Realisatie van een e-cultuur Invoering van het e-program (luik B2E) Missie: Doelstellingen: Een coherente omgeving creëren waarin onze medewerkers op basis van de internettechnologie al hun transacties met Belgacom kunnen aanvatten en afsluiten via selfservice.

Ik wil mijn competenties evalueren Ik wil solliciteren bij Skynet Ik wil een opleiding volgen Mijn resterende verlofdagen Who is Who?Gepersonaliseerde onthaalpagina e-HR-demonstratie

Gepersonaliseerde onthaalpagina e-HR-demonstratie 1 DEMO

1

Who is Who? e-HR-demonstratie 2 DEMO

2

2

2

2

Mijn resterende verlofdagen e-HR-demonstratie 3 DEMO

3

3

3

Ik wil mijn competenties evalueren e-HR-demonstratie 4 DEMO

4

4

e-HR-demonstratie Ik wil een opleiding volgen 5 DEMO

5

5

5

5

Ik wil solliciteren bij Skynet e-HR-demonstratie 6 DEMO

6

6

6

6

Inhoud Inleiding Missie en doelstellingen van het e-Programma van Belgacom On-linedemonstratie van Belgacom e-HR Resultaten Besluit

Enkele resultaten Tevredenheid van de medewerkers De medewerkers zijn meer tevreden over de HR-diensten sinds de lancering van de eerste e-HR-applicaties. Belgacom onderscheidt zich in de HR-gemeenschap als een referentie- Werkgever voor e-HR. E-HR award: HRM.net

Enkele resultaten Optimalisering van de kosten Het percentage selfservicetransacties schiet omhoog naar 68% in 2002, 88% in 2004

Enkele resultaten Optimalisering van de kosten Het aantal FTE's van de HR-diensten is in 2002 met 15% gedaald.

Conclusie Belangrijkste succesfactoren Een heldere strategie en een duidelijk operationneel plan Performantie-indicatoren die aangepast zijn aan de vastgelegde objectieven Voldoende financiële middelen en een business case Grondig werk aan de processen Aangepaste interne marketing en communicatie