Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Persmap wielerkoers Belgisch kampioenschap voor boeren en boerinnen
De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Project ‘Make me beautiful’
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
WELKOM Zet je naam in deze dia. Stel jezelf voor en vertel wat over jezelf. BV: Waarom werk je bij de NHS? Wat heb je zelf met het hart? Vertel ook waarom.
Landelijke Open Imkerijdag 13 en 14 juli 2013 Enquêteverslag De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de Ingezonden enquêtes. Ze.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 3
Vapro -D Month Year Givaudan.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Werkgroep Wim Oerlemans Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Marco Oving Projectleider
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Landelijke Open Imkerijdag
NVPMT Werkveldgroep Revalidatie Bijeenkomst vrijdag 24 mei.
1 Nederland klaar voor IBAN en SEPA? Branches en bedrijven klaar? SEPA-middag VNO-NCW en MKB-Nederland 4 oktober 2012 Michiel van Doeveren, Secretaris.
Eerste Landelijke Open Imkerijdag 10 en 11 juli 2010 Enquêteverslag.
Enquete BS Noorderbreedte
Welkom 1.
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
Gaming Bezoek een LAN-party.  De reclames werden duidelijk in kaart gebracht. Op de hekken waarmee de verschillende ruimtes werden afgezet hingen spandoeken.
Kosten produceren - vervolg
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Projectweek.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
1x5= 2x5= 3x5= 4x5= 5x5= Om te controleren: Ga met je muiswijzer over de som tot het een handje wordt. Klik dan en je ziet het goede antwoord! 6x5= 7x5=
Goedemorgen.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Resultaten WMO Enquête Uitgevoerd door de Trotse Tijgers John F. Kennedy.
Enquête.
begin>  Wat is de verjaardag van obama? 4augustus9april6juli9mei13juni.
Ouder-betrokkenheid en taal Technisch lezen
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
ENQUETE ORA.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Programma sexuologie voor opleiders
De oudere stagiaire.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Landelijke Open Imkerijdag 12 en 13 juli 2014 Enquêteverslag De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze.
Centrummaten en Boxplot
Voor de buurt door de buurt De Linie vormt een klein wooneiland in een zich snel ontwikkelende omgeving. Gebouwen blijven verrijzen om ons heen en we mogen.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
Ernesto Cortazar “Eternal Love Affair”
Enquête Studiedagen 2013 De resultaten. Cijfers TotaalBeilenBredaHorst Aantal bezoekers 379 (vrouw 17,8 %) 147 (21,3 %) 118 (17,3 %) 114 (15 %) Ingeleverde.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
essentie van kerst Over de mens-wording van Gods Zoon
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
> /24% 25 % % % % % % % % Bijtelling.
MANTELZORGQUIZ.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Arbeidsomstandigheden van gedetacheerde medewerkers vanuit de Sociale Werkvoorziening (door Inspectie SZW) Ledendag DetaNet 19 november 2015.
Tomorrowland Jack straatman IT15AMO1A.
Uitslag enquête De uitslag van de enquête Werkgroep Dorpsraad Nieuw Bergen 17 juni 2015.
Uitkomsten onderzoek (2018)
Transcript van de presentatie:

Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag

De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze geeft een indruk hoe de tweede Landelijke Open Imkerijdag door de deelnemende imkers is ervaren. Tevens vormt deze presentatie het verslag van de Werkgroep. Werkgroep Landelijke Open Imkerijdag Wim Oerlemans Els Voorbij Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman Jeroen Vorstman Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Enquêteverslag

Uitslagen en reacties van de deelnemers Conclusies en aanbevelingen Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Enquêteverslag Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011

Uitslagen en reacties van de deelnemers Algemeen Aantallen bezoekers Op welke dagen? Leeftijden bezoekers Wie heeft er promotie gemaakt? Wie heeft er promotie gemaakt? Wat gemerkt van promotie door NBV? Wat gemerkt van promotie door NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Kwaliteit van promotie NBV? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Beoordeling LOI- presentatie-pakket? Gebruik hulpmiddelen op de website Gebruik hulpmiddelen op de website Hoe heeft u de LOI ervaren? Hoe heeft u de LOI ervaren? Beoordeling van de organisatie Beoordeling van de organisatie Wat levert het op? Doet u volgend jaar weer mee? Doet u volgend jaar weer mee? Gegevens van de deelnemers Gegevens van de deelnemers Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Enquêteverslag Landelijke Open Imkerijdag 9 en 10 juli 2011 Terug naar overzicht presentatie

Jaar Deelnemende bijenstands Ingezonden enquêtes Ontvangen bezoekers Enquêtes verwerkt tot en met 8 augustus 2011 Algemeen Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Deelnemers per provincie met aantal ingevulde enquêtes GR FR DR FL OV NH ZH UT GL NB LI ZL

Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Op welke dagen was uw bijenstand open en hoe was de verdeling van de bezoekers? Totaal aantal bezoekers10700 zaterdag bij 40 deelnemers 2199 zondag bij 47 deelnemers 5742 zat.+ zon. bij 23 deelnemers 2129 NB: Bezoekersaantallen liepen uiteen van ‘helemaal geen’ tot meer dan 2000 per bijenstand. Deze grote aantallen werden ontvangen bij de meer ‘marktachtige’ evenementen. Bij de extrapolatie naar het totaal aantal bezoekers hebben we deze grote aantallen slechts gedeeltelijk meegeteld. Extrapolatie naar 243 deelnemers brengt het geschatte totale bezoekersaantal op ca

Opvallend is het lage aantal jongeren dat een bezoek bracht aan een bijenstal. In de leeftijdscategorie 40 jaar en ouder is duidelijk de meeste belangstelling. Dat was vorig jaar ook zo. Wie waren vooral de belangstellenden? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Enkele opmerkingen Zelf Veel deelnemers namen zelf de moeite om daadwerkelijk promotie te maken voor de LOI. Zij deden dit via de gebruikelijke kanalen zoals de lokale krant, posters enz. Een enkeling lukte het om via de regionale omroep promotie te krijgen. NBV Afdelingen Over promotie door de afdelingen zijn de deelnemers minder tevreden. Er moet veel beter naar buiten worden getreden. NBV Groepen Promotie door de groepen was nauwelijks zichtbaar. Ook hier liggen nog mogelijkheden voor een volgende LOI Wie heeft er hoofdzakelijk promotie gemaakt ? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Heeft u iets gemerkt van promotie door de NBV? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen niets weinig voldoende duidelijk prima

Wat vond u van de kwaliteit van de promotie door de NBV? Enkele opmerkingen Te weinig bekendheid aan gegeven. Bezoekers kwamen door onze eigen PR.Buiten het blad bijenhouden weinig van promotie door de NBV gezien of gehoord. Het is beter dan vorig jaar maar de NBV moet er nog veel meer aan doen. Op de NBV-site was voldoende informatie te vinden. Verder weinig PR gezien via andere media. Had meer aandacht kunnen zijn in de landelijke pers. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Hoe beoordeelt u het LOI presentatie- pakket ? Enkele opmerkingen Leuk, duidelijk en divers, zeker de banier was leuk. P akket moet meer gericht zijn op kinderen, sleutelhangers, gadgets enz. Voortaan geen info bijsluiten van de Vlinderstichting. Mooi verbeterde uitvoering van het pakketje met zaad. Het klopte niet overal met de folders, vaak was er te weinig en de verdeling was niet altijd in orde Liever een vlag dan banier. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Enkele opmerkingen Verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Nog niet geschikt voor mensen met weinig computer-ervaring. De poster is te rommelig met te veel kleuren. Graag meer contrast gebruiken op de grote posters. Heeft u gebruik gemaakt van de hulpmiddelen op de website? Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Hoe heeft u de LOI ervaren? Enkele opmerkingen De LOI werd door de meeste deelnemers als positief ervaren. Een verbetering ten opzichte van vorig jaar is zeer herkenbaar in de uitslag. Het loopt prima zo. Niets aan toe te voegen. Liever een dag kiezen vóór of na de vakantieperiode. Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Enkele opmerkingen Aanzienlijk verbeterd ten opzicht van vorig jaar. Het inschrijfformulier behoeft verbetering. Voordat je het formulier verstuurt moet er nog een controlepagina zijn. Bovendien moet de deelnemer een -bevestiging ontvangen. Het overzicht van de deelnemers op de website was veel te summier, te onduidelijk. Het invullen van de enquête is niet op alle onderwerpen goed te doen. Hoe beoordeelt u de organisatie van deze LOI vergeleken met vorig jaar Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen

Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Wat levert het op? Over het hele land verspreid hebben zich 47 personen aangemeld voor een beginnerscursus en 82 personen voor een snuffelcursus, hebben zich 16 mensen opgegeven als lid van de NBV en zijn er 21 mensen donateur geworden.

Enkele opmerkingen Zeker! Dit is een prachtige gelegenheid om de bijen en het imkeren grootschalig aandacht te geven. Een enkeling doet niet meer mee vanwege het lage bezoekersaantal in verhouding tot de hoeveelheid werk die het organiseren van de LOI met zich meebrengt. De tijd moet het uitwijzen. Het is pas de tweede keer. Doet u volgend jaar weer mee ?

Terug naar inhoudspagina Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Hoe lang bent u imker?Hoeveel volken heeft u?Hoe oud bent u? Enkele gegevens van de deelnemers

Veruit de meeste deelnemers zijn tevreden. Bijna iedereen geeft aan volgend jaar weer mee te doen. De samenwerking met de Vlinderstichting stelde in de praktijk weinig voor. We kunnen ons beter concentreren op het bijenhouden zelf. In de publiciteit wordt er landelijk veel te weinig aandacht gegeven aan de LOI. Het overzicht op de website van de deelnemers zou overzichtelijker moeten. Dit onderdeel van de site moet ook toegankelijker. De voorbeeldposter moet overzichtelijker en helderder. De enquête is gericht op privé-personen en niet op afdelingen. Promotiemateriaal nog eens beoordelen Terug naar overzicht presentatie Uitslag LOI enquête 2011, Ton Nahuijsen Conclusies en aanbevelingen