SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Opbrengstgericht werken in mijn school/klas: Hoe realiseer ik dat
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Reflectievaardigheden en instrumenten
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Geld verdienen met trends
BattleBots The school battle.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Opbrengstgericht werken en Groen Proeven: Hoe realiseer ik dat?
Workshop OGW in de klas..
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Observeren en rapporteren
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Opbrengstgericht werken Een dubbele opdracht voor DOO?
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Ervaringen Implementatie in Nederland
Beoordelen met behulp van rubrics
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
“Betekenisvol recenseren bij CKV en Nederlands”
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Reflecteren.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Loopbaancompetenties
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Het 24 spel.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Ouders en school samen Maart 2016
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsing Vakdidactiek 2.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
beslist geen rocket science
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
SCOUTING OP JE CV Masterclass Scouting op je CV.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Onderwijskunde en vakdidactiek
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten

Doel Opbrengsten koppelen aan gedrag van docenten. Een rubric maken voor opbrengstgericht werken. Opbrengst: rubric voor docenten.

Startvraag Welke gedrag wil je beoordelen van docenten? Welke (deel)aspecten kan je daarbij benoemen?

Wat is een Rubric? Een Rubric is een beoordelingsschema voor opdrachten/projecten/werkstukken waar met name de beoordeling van vaardigheden een rol spelen. In een Rubric staan de beoordelingscriteria en het daarbij behorende gedrag uitgeschreven.

Kenmerken rubrics (Kern)vaardigheid opgesplitst in (deel)aspecten Viertal rubrieken (onvoldoende / voldoende / goed / uitstekend) Beschreven in termen van concreet waarneembaar gedrag van docenten Intersubjectief, niet objectief

Beelden van docenten Docent op school (model-docent OGW) Bedenk welke kenmerken deze docent heeft (neem even de tijd en schrijf op) DDU (denken-delen-uitwisselen) Bevraag elkaar op beelden Conclusies

Schema Vul het onderstaande schema in. Maak oplopende fasering in gedrag.

Vaardigheid - +/- + ++ Informatie verzamelen Informatie analyseren Reflecteren Doelgericht en planmatig werken Systematisch werken