Comet Competence Measurement Tool

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Wideband Delphi methode
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
COMPETENTIEONTWIKKELING
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Digitale Studiemaatjes
Van feedback geven naar coaching
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
EVC: Ervaring van uw medewerkers is een diploma waard
0 4-6 wk 8-10 wk 3,5 mnd 4 mnd 6 mnd 2. voorbereiding aanvraag 3. aanvraag 4. contractering pre-GEZ gezamenlijk gesprek beoordeling aanvraag Oriëntatie.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Theo Bovens voorzitter CvB - Open Universiteit Nederland & Steven Verjans docent/projectleider - Open Universiteit Nederland & Thijs Habets projectleider.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Bachelorproef HUB: ProSoccerData
Nieuwe loopbaanvisies
E-Semble bv © 2003 Virtual Reality als examenmiddel bij competentiegericht toetsen…?
“If less is more, how you’re keeping score?”* *Eddie Vedder - Society.
Agenda  Lessen 57 tm 59  wk 9 en wk 10  hs 35  bestuderen 35.1 tm 35.3 maken 35.1 tm
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Een leertraject voor SLBers SLB met DRIVE
Prestaties beoordelen
Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 1 Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef Ir. Ignace Martens KaHo Sint-Lieven.
Introductie workshop 1.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Evaluatie van de topambtenaren bij de Vlaamse Overheid
Ervaringen met de COMPAZ Kennisdag veiligheidscultuur
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
iipoverheid Terugkoppeling 0-meting IiP
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Boomerang.
POP-Coach Persoonlijk OntwikkelingsPlan
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Management en leidinggeven
2014 EVALUATIES N+1.
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Kwaliteitszorg in archieven
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Loopbaan Ontwikkel Centrum Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Achtergrond Individuele Ontwikkel Plan.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
1 BUE Middenkader 2003 Een eerste verkenning van de resultaten.
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Projectmatig werken Les 4. Programma van eisen Stap 11,12,13.
Project verbetering klantenservice
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
23 november 2015 S.e.m. (Stefan) Schoenmakers Projectmanager TOPFIT Operations / Staf TOPFIT Jij gaat toch zeker zelf over je eigen toekomst!
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Overheidsopdracht 360°Feedback Informatiesessie 2 juli 2015 Verslag DG Organisatie- en personeelsontwikkeling.
Woon-en zorgcentrum Ten Anker Nieuwpoort
OVER IKWILVANMIJNAUTOAF.NL.
Kwaliteit Verbetercyclus
KVC en naam organisatie
De Kwaliteit Verbetercyclus
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Kwaliteit Verbetercyclus
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Management en leidinggeven
Samen werken aan vitaliteit en duurzame inzetbaarheid
Transcript van de presentatie:

Comet Competence Measurement Tool

Algemeen Tool ontwikkeld binnen een Europees project (EQUAL) Webapplicatie voor competentiemeting Hoe werkt Comet? Stap 1: Competentieprofielen Stap 2: Norm Stap 3: Evaluatie Resultaat

Hoe werkt Comet? Stap 1: profiel Per functie wordt een competentieprofiel opgesteld Per competentie worden indicatoren/vragen opgesteld Verschillende soorten vragen mogelijk Met meerpuntenschaal (bijv. helemaal niet /…/altijd) Met schuifbalk … Commentaarvelden mogelijk

Hoe werkt Comet? Stap 2 : norm Per vraag wordt een norm vastgelegd, dwz. een score. De norm wordt bepaald door medewerkers zelf en/of leidinggevenden/management per functie

Hoe werkt Comet? Stap 3: evaluatie De medewerker evalueert zichzelf De medewerker kan geëvalueerd worden door anderen, aantal onbeperkt, bijv: Direct leidinggevenden Collega’s Ondergeschikten Klanten

Resultaat Resultaten van de meting: Verschillende rapporten mogelijk In grafiekvorm In kleurencode Competentietekorten en -overschotten Resultaten voor 1 persoon of voor team Historische verschillen