Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingplanning en -strategie
Advertisements

De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Kamer van Koophandel Haaglanden
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Presentatie Analyse NXP/TCN
3. Marketingomgeving Interne “omgeving”, micro-omgeving, eigen verantwoordelijkheid, beheersbaar (definitie Thiemen is fout) bedrijfsfuncties (afdelingen)
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Opdracht Strategieontwikkeling
Inleiding in de Marketing
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
THEMA: Het creatieve proces
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
ABP3 week 1 introductiecollege
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Het bestaansrecht ABP3 week 2 HEO –CO1 ABP3.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
detaillistenpromotie
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Swot analyse
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
De Toekomst Marketing.
Commercieel beleid en recht
Fase 1 Ken de (detail)handel
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
Midden in de wereld:.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Naar een optimaal HR - beleid
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Midden in de wereld:.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Indeling van hoofdstuk 2
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Beleid en regelgeving Les 1.
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1

Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1

Doelstelling MK02: Onderzoek en segmentatie Na deze module weet je: –Hoe je een SWOT-analyse maakt (ABP2) –Hoe een onderzoek opzet –Hoe je segmenteert MK01 HEO-CE1

Studiewijzer MK01 HEO-CE1

~jdekker/mk02 MK01 HEO-CE1

Vragen? MK01 HEO-CE1

Hoofdstuk 3 (tot § 3.4.) Marketingomgeving –Interne omgeving Bedrijfsfuncties Beschikbare middelen –Externe omgeving Meso-omgeving Macro-omgeving MK01 HEO-CE1

Interne omgeving Bedrijfsfuncties –Management –Afdelingen en hun eigen beleid –Organisatiestructuur –Organisatiecultuur MK01 HEO-CE1

Interne omgeving Beschikbare middelen –Financiële middelen –Commerciële middelen –Technische middelen –Natuurlijke middelen –Personele middelen MK01 HEO-CE1

Externe omgeving Meso-omgeving –Bedrijfskolom –Afnemers –Toeleveranciers –Intermediairs –Concurrenten –Publieksgroepen MK01 HEO-CE1

Externe omgeving Macro-omgeving –Demografisch –Economisch –Politiek/juridisch –Natuurlijk –Technologisch –Sociaal/cultureel MK01 HEO-CE1

WAS DAT HET? Wel voor zover we het droogzwemmend kunnen behandelen, dus… …cases… …en vergeet de confrontatiematrix niet! MK01 HEO-CE1

Confrontatiematrix MK01 Hoorcollege week 3

Samenvatting Interne omgeving –Bedrijfsfuncties –Beschikbare middelen Externe omgeving –Meso-omgeving –Macro-omgeving MK01 HEO-CE1

Vragen? MK01 HEO-CE1

Voor volgende keer M.C. vragen 1 tot en met 10 Case Nederpop (blz. 117 theorieboek) MK01 Hoorcollege week 3

Einde MK01 HEO-CE1

Einde MK01 HEO-CE1