Bevraging huisartsen 2005. 27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
KWALITEITSZORG november 2012
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Standaard-bewerkingen
Amsterdam Open Air Festival Aantallen bezoekers Vergunning: 2 x Bezoekers zaterdag: Bezoekers zondag:
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Enquête VSVZ / ACASTI – Sociale Bijdragen
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
1 9 formulieren bereikten ons nog na de opmaak van deze PowerPoint, respons bedroeg dus 159 Jan Geurts,
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Stand van zaken Medibridge & communicatie Nicole Knops Stuurgroep
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Arts-patiënt communicatie in de palliatieve fase
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
Cliënt Volg Systeem Niet Aangeboren Hersenletsel MEE IJsseloevers
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Standaard-bewerkingen
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Resultaten enquête ‘Andere schooltijden’ Basisscholen Swalmen 1.
Pensioenfonds Zorg en Welzijn
B IJEENKOMST NVTZ 26 maart PROGRAMMA  Ontvang en informele ontmoeting  Welkom door Marius Buiting (16.30u)  Introductie door  Alice Makkinga.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Vorming E-zorgplan.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
1 De hordeloop naar je gewenste carrière! V.A.J. Slenter, arts M&G 31 maart 2012 Carrièrebeurs Numerus fixus Instroom vervolgopleiding ????? ?
Sportonderzoek in Almere
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
WAT IS MANTELZORG?.
MANTELZORG IN ONZE MAATSCHAPPIJ
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Transcript van de presentatie:

Bevraging huisartsen 2005

27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze waarop huisartsen de onderzoeksresultaten en ontslagbrieven wensen te ontvangen Enquête 2: algemene bevraging (anoniem)  Informatie bij overlijden van patiënten  Flashbericht  Telefonische bereikbaarheid artsen  Wachtlijsten  Medische disciplines binnen ZOL waarmee graag en niet graag samengewerkt wordt  Bijscholingsbehoeften

27/09/2005 Algemene respons Enquête 1: verslaggeving (op naam): 119 Enquête 2: algemene bevraging (anoniem): 129 Respons op de vorige enquête: 55 (25.9%)

27/09/2005 Respons: alleen o.b.v enquête 1! KringRespons Genk52 (59%) Maasmechelen23 (80%) Zutendaal / Bilzen21 (53%) Meeuwen / Gruitrode8 (44%) Houthalen6 (60%) Peer7 (?%) Lanaken2 (?%) Dilsen-Stokkem/

27/09/2005 Tevredenheid mbt verslaggeving Ja: 71% Nee: 22% Blanco: 7% Bemerkingen zijn erg divers: -individuele technische of organisatorische problemen -Bemerkingen naar bepaalde diensten (komt terug in algemene bevraging) -Bemerkingen rond lay-out

27/09/2005 Toesturen van onderzoeksresultaten en ontslagbrieven Ontslagbrieven  Enkel per post: 16%  Enkel elektronisch: 12%  Per post + elektronisch: 72% Laboresultaten van opgenomen patiënten  Elektronisch: 65%  Zal zelf de resultatenserver raadplegen indien nodig: 23%  Blanco: 12 % Andere resultaten en verslagen  Enkel per post: 15%  Per post + elektronisch: 73%  Zal zelf de resultatenserver raadplegen indien nodig: 9%  Blanco: 3%

27/09/2005 Tijdige informatie mbt patiënt Op de hoogte van overlijden?  Ja: 55%  Nee: 45% Flashbericht mbt opname en ontslag?  Ja: 77%  Nee: 23% Beantwoordt de informatie aan uw verwachtingen?  Ja: 87%  Nee: 10.9%  Blanco: 2.2%

27/09/2005 Suggesties ivm bijscholing 54 suggesties / bemerkingen gemaakt Verdere bespreking met medisch directeur en dienst vorming

27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Vraag om  drie maal een positieve keuze en drie maal een negatieve keuze te maken  te kiezen uit 35 diensten  antwoorden te motiveren

27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Positieve keuze 27 diensten = 77% 58% positieve keuzes 5 medische disciplines = 50% van alle positieve keuzes 10 medische disciplines =75% van alle positieve keuzes Negatieve keuze 24 diensten = 69% 42 % negatieve keuzes 4 medische disciplines = 50% van alle negatieve keuzes 8 medische disciplines = 75% van alle negatieve keuzes

27/09/2005 Positieve keuzes

27/09/2005 Negatieve keuzes

27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Motivaties werden ingedeeld in bemerkingen en complimenten Zes categorieën 1 Verslaggeving 2 Wachtlijsten 3 Communicatie & samenwerking 4 Competentie 5 Patiëntvriendelijkheid 6 Organisatie van de medische dienst

27/09/2005 Argumentatie bij de keuzes

27/09/2005

Doorschakeling telefonische oproepen Is er verbetering mbt automatische doorschakeling telefonische oproepen naar secretariaat of verpleegafdeling?  Ja : 72.9%  Nee : 17.8 %  Blanco : 9.3 % Waar problemen?  Doorverbonden met centrale  Geen gehoor ‘De persoon die u wenst te spreken, is niet aanwezig’

27/09/2005 Kunnen patiënten binnen redelijke tijd op raadpleging komen? Ja : 39.5 % Nee : 52.7 % Blanco : 7.8% Waar ervaart u nog problemen? Cfr. Dia 16 : negatieve keuze owv wachtlijsten Vlotter afspraken als huisarts zelf specialist contacteert