Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Beoordeling:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Denk aan de sociale competentie
Bazarlessen Klas 2.
“Zonder taal geen verhaal” .
Lesprogram ma 1.Voorgaande lessen 2.Tekstjes overnemen, ppt 3.Filmfragment met opdracht 4.Nabespreking 5.Huiswerk volgende week. 1.
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
Afspraken en regels.
Het hindoeïstische feest: Divali
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Islam: beginsituatie Jaar na Christus wordt Mohammed op het Arabische schiereiland geboren. Het werd begrensd door het Byzantijnse en het Perzische.
Het oude Griekenland.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Elke 7 seconden een nieuw getal
Iedereen coach naar Jef Clement.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Luisteren omdat … Wat waren de gevolgen Moest men bang zijn? Kon men naar iets uitzien? Lesprogramma: 1. De vragen van de vorige les 2. Filmfragment met.
Denk aan de sociale competentie
Denk aan de sociale competentie
Denk aan de sociale competentie
Engelen Engelen komen in veel verhalen van godsdiensten voor als een wezen dat uit de hemel afkomstig is. Engelen worden o.a. genoemd in de Tenach, de.
Denk aan de sociale competentie
Bekijk het wonderlijke Mensen doen in hun leven veel ervaringen op. Bij nieuwe of opmerkelijke gebeurtenissen kunnen zij zich verbazen of “verwonderen”.
Bekijk het leven.
Afkomst, zoeken en vinden
Verbonden met …. Gebonden door ...
De zuilen van de Islam Neem over in Jouw schrift
Mohammed zelf bleef in Mekka bij zijn bezittingen. Na een aanslag op zijn leven vlucht hij de woestijn in. Daarbij verliest hij zijn bezittingen en het.
Leven in verbondenheid
1. Levensbeschouwing en communicatie
Bronnen Qur’an Vragen 1.Welke woorden kan je maken van de letters MRH? 2.De ouderdom van een tekst kan je herkennen aan de leestekens. Welke tekst is volgens.
Voorstellen. Wat is Leven-s-beschouwing (LB)?
Voorstellen. Wat is God-s-dien-st (Go)? Wat heb je voor Go nodig?
Waarom 4 mei gedenken en 5 mei vieren?
Doel van de les Oriëntatie op de betekenis van het kruis (van Emmerich, boek blz. 122 en 123) in het kader van goede vrijdag.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Rekenen groep 4.
Als gevechtsvliegtuigen bommen gooien, en het onveilig wordt in de steden, worden kinderen in veiligheid gebracht. Peter, Susan, Edmund en Lucy gaan ook.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Vorige week: Paragraaf 8.1 DEZE WEEK: Een na laatste les voor de toets! Volgende week herhaling van alle stof. Daarom nu zoveel mogelijk oefenen met de.
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Verbranding en ademhaling
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Nieuw Begin NIEUW LEVEN. DOEL VAN DE LES: - De leerlingen kunnen het thema geboorte koppelen aan het thema nieuw begin. - De leerlingen weten de verschillende.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Nieuw Begin. Voorbeeld: Rosj Hasjana, het joods nieuwjaar De wisseling van de jaren en daarmee de jaartelling is niet bij alle culturen identiek. Volgens.
Hoofdstuk 8 Over de grens? PARAGRAAF 4 ONTWIKKELINGSLANDEN HELPEN.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
H3.4, Geboorteverhalen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Ga naast iemand zitten waarvan je denkt dat je er goed en geconcentreerd mee kunt samen werken. Voor de komende 5 weken. Wat gaan wij doen? Elkaar beten.
Het werk van de Geest.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Waarden = hoe gaan wij met elkaar om ?
Keuzeblok I Wat valt er te geloven?
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Hoe maak ik een goede mindmap?
Wat gaan we vandaag doen
Boekpresentatie.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Levensbeschouwing Ideale school Kwartiel Bijeenkomst 1.
Het 8e gebod: heb elkaar lief. Het 8e gebod: heb elkaar lief.
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Beoordeling: Resultaat op: netheid, de volledigheid en juistheid. van jouw schrift Werkhouding: spullen, concentratie en gedrag, wel of niet storend In de wereld van de godsdienst spreken wij van horizontale hulp ( = van mens tot mens) en verticale hulp (van de vereerde godheid tot mens). In de videoclip Earthsong is hier iets van te zien (boek blz ). Uit onderzoek van dr. Molenburg (publicist en huisarts) bleek dat 2% van zijn cliënten verticale hulp ervaren hebben. DOEL VAN DE LES 1. Maakt kennis met de rol van helpen binnen het geloof. 2. Het verruimen van jouw visie op helpen Helpen, … Ga rustig zitten, pak jouw spullen en neem de tekst over in jouw schrift.

Bij de film: 1. Welke manieren van helpen herken je. Omschrijf dit kort. 2. Wat leert dit filmfragment jou over verticale hulp? 3. Welke verschillen / overeenkomsten zie je met de film over Alvero, het 10 jarig jongetje. Maak de huiswerkvragen: 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Helpen, … Neem de tekst over in jouw schrift.

Helpen, …