JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

EYV 2011 in Vlaanderen voorbereiding. Stand van zaken •Europese Commissie –Voorbereiding •Eigen voorbereiding •Uitbesteding –Alliantie EYV2011 •Vlaanderen.
WENSEN LANCERING 25 MAART Joke Schauvliege Vlaams Minister van Cultuur  “Een initiatief als Het Lezerscollectief, dat hamert op leesbevordering.
Appreciative inquiry:
Welkom bij Best Buddies Nederland
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Beleidsbeïnvloeding door VGC-jeugdraad VGC-jeugdraad juni 2013.
De website
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
(José Gavilán) DRAAGVLAK VOOR GELIJKE KANSEN EN DIVERSITEIT BIJ LV.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Basisvorming Sensibilisatie van mensen ‘raken’ tot ‘activeren’ Dinsdag 17 maart 2009.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Een project van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen vzw i.s.m. de lokale besturen.
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Language, Leadership and Health MAASTRICHT 2012 (c) 2012 Garner Thomson & The Society of Medical NLP Words that harm, words that heal.
Jongeren en communicatie met de stedelijke overheid Antwerpen.
Ketnet.
Jeugdwelzijnsoverleg Eeklo. Enkele cijfers over Eeklo > % ,6 7,90%
Jeugd en toekomst. Jeugd In deze presentatie worden kort en bondig de bevindingen van een aantal avonden dit jaar weergegeven. Op deze avonden is het.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Ethisch Verantwoord Sporten. Panathlonverklaring als aanzet voor verdere acties voor meer ethiek in de sport.
KARUUR ? Ondersteuning van jeugdraden – Website – Helpdesk – Vorming – Begeleiding Ondersteuning van jeugdparticipatie – Sporadisch – Projectmatig.
Samen werken aan een gezonde regio!
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
PLAZZO – vormingsdag maandag 8 oktober 2007 ‘ Vrijwilligers vinden en houden in ZZgroepen: droom of realiteit/gemakkelijker gezegd dan gedaan?’ -----
Studentencongres Reclame en PR.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Research on stage: “Awel ik zie het niet meer zitten ” Kenniscentrum Kinderrechten Brussel, 9 oktober 2014 Lieve Declerck Hilde De Weirdt Niet gespecialiseerde.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Made by: BadBoysBroekhin
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Loyaliteit begint met een warm welkom
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
1 Congres : wat na ons Jij ziet de dingen en zegt: Waarom? Ik droom de dingen en zeg: Waarom niet? B,Shaw.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Jeugdhuis Creatuur, Bredene, een praktijkvoorbeeld Congres Uit De Marge, 19 november 2015.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
De werkingen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren (=WMKJ) Made by: Charlène Vandorpe 1 Ba SW b Informatievaardigheden: SADAN- opdracht.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Programma Kennismakingsronde Korte Toelichting globale werking Formaat
#EBJ16.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
De leefwereld van jongeren als vertrekpunt
Projectvoorstelling ….
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Wereldspelers: een verhaal
Pilot online discussieplatform Argu
Els Verkerk, directeur-bestuurder Stichting Opvoeden.nl
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
#EBJ16.
Social media voor statenleden/politici
Wie goed doet, goed ontmoet
JEUGDWERK VOOR JEUGDWERK VOOR
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.

JAVI is: > opgericht in 2002 door Jeugdwerknet Graffiti Jeugddienst en De Verbeelding en Spirit - in 2006 de eerste stappen tot het huidige concept van online televisie voor jeugdwerk - > een vzw gedragen door vrijwilligers > jeugdorganisatie waar ontmoeting en uitwisseling tussen jongeren zeer centrale plaats inneemt > audiovisuele experimenteerruimte voor jongeren met online platform op > productiehuis dat jeugd- & non-profitsector ondersteunt in de realisatie van audiovisuele communicatie tegen betaalbare prijzen.

Uitgangspunt: Jongeren & jeugdwerk krijgen binnen de evidente media niet de plaats die ze verdienen,... - Berichtgeving is veelal negatief of eenzijdig over jeugd & bij uitbreiding: de jeugdsector. -JAVI wil zorgen voor gevarieerde en genuanceerde informatie over jongeren en hun leefwereld. - Positieve berichtgeving over jongeren die bv een engagement opnemen heeftminder of geen nieuws- of sensatiewaarde voor reguliere media. Nochtans zijn het net deze aspecten die bijdragen tot een positieve beeldvorming over jongeren.

Citaat Geert Lambert (SLP) op Youtubedebat (06/05/09) van de Vlaamse Jeugdraad: Vroeger was 'de jeugd van tegenwoordig' even erg, en misschien wel erger dan de jeugd van nu... alleen duurde het langer vooraleer die negatieve berichtgeving over die jongeren bij de ruime bevolking terecht kwam...

JAVI wil wél aandacht besteden aan deze positieve berichten Hoe? - online televisie vóór & dóór jongeren. doel? - verspreiden van informatie die relevant is voor jongeren - genuanceerde en positieve verhalen vertellen over jeugd en jeugdwerk - waardering voor die initiatieven die anders ongemerkt voorbij gaan. - vensters openen op de jeugdsector - tegengewicht tegen sensatiefilmpjes e.a op Youtube,... die een negatief beeld over jongeren verspreiden.

Onze overtuiging: JAVI informeert: over jongeren, hun leefwereld en de jeugdsector dit vanuit het standpunt van jongeren inspireert: jongeren en jeugdwerkers inspireren om zelf initiatieven op te zetten, engagementen op te nemen, projecten op te starten,...

werkwijze: Ontmoeting, inspraak, uitwisseling, uitdaging, vorming, experimenteren, werken op maat, kansen creëren,... focus op proces Een goed product is streefdoel van het proces. Maar fouten maken moét kunnen!

Verspreiding? Hoe? - 'creative content', (mits bronvermelding) Waar? - jeugdsector (nieuwsbrieven, websites,...) - op regelmatige basis op nieuwsblad.be, indymedia, nieuwsfeed op nieuws.be - via sociale netwerksites als facebook, netlog,... Wie? kijkers per week - band met het initiatief - professionelen uit de jeugdsector

Onze uitdagingen - constant kwaliteitsniveau - meer inzet op verspreiding van het product - brug slaan tussen jeugdsector & media - behandelen van bredere thema's - een betere mix tussen entertainment en informatie (informatie 'verpakken')

Dromen? Positieve verhalen blijven brengen mét jongeren óver jongeren en de jeugdsector. Mensen blijven prikkelen.