Ouderavond leerjaar 2 3 oktober 2011. Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Nectar & Biologie voor jou: een vergelijking
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Rookmelders ophangen in seniorenwoningen
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Collectief portfolio groep 3
Presentation Of Learning
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Informatieavond klas H-A2. Doel en inhoud van de bijeenkomst: 1.Huidige stand van zaken 2.Maak het verschil (toetsing en lespraktijk) 3.Huiswerk/ELO en.
Welkom. Onderwerpen Opbouw Tweede Fase Z- en I-uren Examen PTA LOB.
Welkom Teamleider HAVO / VWO De heer Drs C.H.M. Bentlage.
Intersectoraal Klas 3.
De Terebint biedt kwaliteit en zorg voor ieder kind!
10e editie voor de Tweede Fase
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Noordhoff Uitgevers Talendag
inleiding Thijs Waanders Rens Velthuis Stan de Leeuw Roy broshuis
Veluws College Twello.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Informatie-avond groep 4-5
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Werk met je schoudermaatje. Leg 12 kleurpotloden op tafel.
Onderzoekend leren en beroepscontexten
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Docenten en educatieve hervormingen Uw lespraktijk veranderen.
Activeren van voorkennis
Bouwen Wonen Interieur Bas Kessels Koen Jacobs. Bewuste keuze… - Waar ligt de interesse van de leerling? - Wat zijn de kwaliteiten van de leerling? -
10e editie voor de Tweede Fase
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
1 Op het Zuyderzee College Informatica. 2 Informatica Wat is het niet ? Wat is het niet ? Wat is het wel ? Wat is het wel ? Is informatica wel iets voor.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Chemie Overal, 7 e editie (2017) Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans.
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
2 7 september 2015, informatie klas 4 Voorstellen Werkhouding Melding ziekte/afwezigheid Vragen/opmerkingen per mail Contactgegevens Sectorwerkstuk Informatie.
Herstructurering bovenbouw tl verbetering doorstroom.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Informatieavond Leerwegkeuze Welkom
Twee fasen-vwo Open Huis januari 2017.
Hoofdconcepten en eindtermen
Ervaringen met “Wisselwerking en Beweging”
architectuur & stedebouw
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Informatieavond Leerwegkeuze en advies Welkom
Workshop Helpen bij wiskunde? Help!
NLT op de havo NLT-conferentie Baukje Lobregt 8 februari 2018.
Informatie avond profielkeuze havo/vwo 3
Competentie gericht onderwijs
Helpen bij huiswerk en plannen
Pilot Maatschappijwetenschap-pen
een aanpak voor differentiëren getalenteerde leerlingen
De deelname aan het hoger onderwijs is in Nederland hoog
Transcript van de presentatie:

Ouderavond leerjaar 2 3 oktober 2011

Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten Compacten&Verrijken

Verschil havo- en vwo-leerling PraktischTheoretisch SamenwerkendIndividueel ProductLesstof BelevingswereldTheoretische context Structuur en controleZelfonderzoekend en probleemoplossend Sneller afgeleidConcentratie

Verschil in didactiek HAVOVWO Herhalen oude stofVerwijzen oude stof Kleine stappenGrote stappen Opgaven samen inoefenen Opgaven zelfstandig laten uitvoeren Controleerbare opdrachten Ruimte voor eigen interpretatie GroepswerkIndividuele uitdaging

Kwaliteiten kwaliteiten tekenen schrijven presenteren bouwen onderzoeken samenwerken toneelspelen leiding geven doceren rubriceren

Compacten & Verrijken Lesstof op compacte manier aangeboden zodat er ruimte is voor een verrijkingstaak Compact: zonder herhalingsoefeningen Verrijking: complexe taken

Plannen Studiedagen docenten Na- en bijscholing Lesbezoek docenten aan elkaar Materiaal ontwikkelen Uitbouwen compacten & verrijken ……..

Bedankt voor uw aandacht!