Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bij een herhaald experiment, met telkens dezelfde kans op succes gebruiken we de binomiale kansverdeling Een binomiale kansverdeling wordt gekenmerkt door.
Advertisements

Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Redactioneel schrijven Les 2
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
en zijn magisch vierkant
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Wat gaan we leren in groep 5
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
De tafel van….
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Vergelijkingen oplossen
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Leswijzer Nieuwsbegrip
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Rekenen groep 4.
Hoofdstuk 4: Statistiek
preek over Deuteronomium 6:20-25
OFC28 mediawijsheid les 4.
Paniek !!!.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Presenteren en communiceren
Portfolio Presentatie
Het perspectief van de oudere
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Goedemorgen.
Week 1, les 4.
Les 2: gegevens samenvatten
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Les 7: woordformules gebruiken
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van wil weten. Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart

Ronde 2: korte vraagjes!

Les 7 groep 7 leerdoel Je leert cijferend delen door grote getallen door gebruik te maken van de staartdelingmethode (“papamamamethode”). Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Manieren op onze rekenkaarten

4380 : 12 = ? We nemen samen het stappenplan voor de staartdeling van groep 7 door.

Nu jij 5 minuten Maak de volgende sommen: 5434 : 13 = 11772 : 18 = 56175 : 15 = Extra: 113753 : 19 =

Sommen bespreken ……….

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: Gemiddelde berekenen (Is ook delen!)