Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
Aanvraagformulier slachterijen zonder permanent toezicht
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Zaakgericht Werken.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
De kracht van MySolution
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Wat is Certipost?.
Adobe formulieren : stand van zaken.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
De kracht van HBSoftware
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Organisatie Stichting  Bestuur  Raad van Toezicht  Programmaraad  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie:  Geonovum maakt geo-informatie.
Organisatie  Stichting  Bestuur  Programmaraad  Raad van Toezicht  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie  Ontwikkelt en beheert.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Het E-loket ® burgerzaken
Vorming E-zorgplan.
Producten & Werkprocessen
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Mantelzorg voor Beginners is een online platform met zoekmachine voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van zorg en hulp.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
LOKAAL SOCIAAL BELEID GENT Pro actieve dienstverlening Verkenning ter voorbereiding van de opstart van het project Willem Gobeyn.
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Wijzigingen Omgevingsloket online Schakeldag 29 juni 2017
Elektronische kennisgeving van geboorte
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
Het postkantoor van windows
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
De rol van de burger in de ICT keten Presentatie tijdens BB Debat Eenheid in 3D “Digitaal ontschotten in de gemeente” Dieneke schouten Starten met ‘grap’
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  Het WIS systeem is door de gemeente Dordrecht ontwikkeld en wordt reeds geruime tijd met succes gebruikt.  Het systeem wordt op initiatief van Cap Gemini Ernst & Young overgedragen aan een nieuw op te richten gebruikersgroep: de Wis User Group (WUG).  Het gebruik van het systeem is voor de leden van deze gebruikersgroep gratis en zal door deze gebruikersgroep als een Open Source project verder worden doorontwikkeld.  Daarnaast zullen er koppelingen worden ontwikkeld naar reeds aanwezige standaard systemen. Wat is het WIS project?

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  De principes van de WUG : Wis User Group. Elk lid ontvangt gratis de WIS source code. De WUG coördineert nieuwe ontwikkelingen De WUG bewaakt de normen en standaarden De leden stellen eigen ontwikkelingen ter beschikking aan de WUG Het bestuur van de WUG bestaat uit : Gemeenten VNG/BZK Sponsors Leden zijn o.a. gemeenten, provincies, waterschappen, en ZBO’s. De leden hebben stemrecht.

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening naar de burger.  Verlagen van de ontwikkel- en implementatiekosten.  Verhogen van de effectiviteit van de gemeentedienst.  Beschikbaar voor elke gemeente. Wat is het doel?

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  WIS, hét elektronisch loket voor bedrijf en burger Wis biedt antwoord op de volgende vragen; ‘Is mijn aanvraag binnengekomen?’ ‘Wat is de status?’ ‘Wanneer krijg ik antwoord?’ Ook de gemeentelijke organisatie heeft met WIS inzicht in de stand van zaken van online aangevraagde producten en diensten.

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved Bij de gemeente Dordrecht kan de burger via al meer dan 240 producten en diensten digitaal aanvragen

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved WIS is niet alleen een invoersysteem, WIS volgt het proces

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  De burger kan zelf de status van een aanvraag controleren

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  De ambtenaar bewaakt zijn eigen proces

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  Vraag en antwoord worden door het systeem gekoppeld en gerubriceerd

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  Als een aanvraag niet compleet is, kan het systeem direct een naar de aanvrager sturen waarin dat wordt gemeld.  Daarbij wordt meteen gevraagd om die gegevens binnen een bepaalde tijd alsnog te sturen.  Er kan ook een verzonden worden, als direct duidelijk is dat de aanvrager geen recht heeft op de aangevraagde dienst. In deze gevallen wordt de aanvraag dus meteen afgehandeld. Veel standaard taken zijn geautomatiseerd en verminderen het aantal handelingen

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved Procedures en formulieren zijn zonder tussenkomst van een programmeur door de dienst of afdeling zelf te maken en te onderhouden

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved  Een webformulier en intakeprocedure is zo gemaakt

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved WIS maakt gebruik van een eigen database en is te koppelen aan meerdere basissystemen

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved WIS is in uw website in te voegen

© 2002 Cap Gemini Ernst & Young - All rights reserved Wilt u informatie? Heeft u vragen? Wilt u uw gemeente aanmelden voor de WUG? Vraag onze medewerkers!