Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 1. Werkwijze en toetsing Website: (let op: geen trema!)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Inspectie van het Onderwijs
verenigings- communicatie
De rekentoets.
Methoden en technieken/veldwerk tweede jaar sociale geografie
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Het nieuwe leren en social software
Social Media Wim Elving Universiteit van Amsterdam / ASCoR.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Faculteit Sociale Wetenschappen
INTERACTION DESIGN Week 8.
Medmec 1 herfst.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Corporate Communication & Design
Beste vrienden, Dit zal mijn laatste mail zijn. Het zal misschien een schok zijn voor jullie, maar ik heb een belangrijke beslissing genomen. Ik neem een.
Reclame.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 3
Evaluatieonderzoek naar de effectiviteit van
VERLEDEN, HEDEN EN TOEKOMST Jaap Noorda JONGERENOPBOUWWERK IN NEDERLAND.
Wetenschap, Technologie en Moderniteit (Thema 2: WTM) Bèta-Gamma Bachelor, eerste semester Docent: Rob Hagendijk Coördinator: Martin Boeckhout.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Interculturele communicatie
Opleidings- en begeleidingstraject organisatiebeheersing door PIVO
Culturele Antropologie 2.0
Woensdag 29 oktober 2014 Voorlichting basisonderwijs Overdracht van po naar vo Sprengeloo, Apeldoorn.
Welkom op de informatieavond van groep 8
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 4. Aanvullende Newsgroup-instructies Er staan enkele studenten ingeschreven in Progress die nog steeds niet.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 2. Collegeoverzicht 22 mrthc1: inleiding 29 mrthc2: theorieën en methoden 5 aprilhc3: formen en functies van.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 8. Een indeling van communicatieonderzoek zendercorporate identity, image boodschapinhoud, vorm mediumbereik,
Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Communicatie- en Informatiewetenschappen 15 maart 2008.
Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007.
Even voorstellen .
Informatieavond 4MAVO Welkom. Visie en missie ABC..van onze school  Actief  Betrokken  Creatief  Doelgericht  Eigentijds Werken aan onderwijs dat.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
2 maart 2016 Bureau Frontlijn Frontlijnsturing en uitvoering in de praktijk Ned fan man lei Kennis, innovatie en methodiekontwikkeling.
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
RISICOPROFIEL SAMEN OP WEG gemeente Valkenburg aan de Geul EEN BREDERE KIJK OP BRANDWEERZORG Simone Gijsen 15 september 2014.
Oriëntatie op Communicatie- en Informatiewetenschappen Hoorcollege 1.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Welkom op de informatieavond van groep 6/7/8. De avond zal bestaan uit 2 onderdelen:  Groep 6/7 en 7/8  Voortgezet Onderwijs.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Maak GATS kenbaar in je gemeente !
Welkom bij de ouderavond van groep 6
Schrijven Een Verslag.
Opdracht 1 communicatietheorie
Een instructie schrijven
Vertellen resultaten Alle leerlingen even oud Iedereen evenveel tijd.
Welkom bij de Stage-informatieavond
Basics over communicatie
Inleiding resultaten 3 pilots Gemeenten
Inleiding resultaten 3 pilots Gemeenten
voorbeeld volgende bladzijde terug
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 1

Werkwijze en toetsing Website: (let op: geen trema!) ook te bereiken via: (- onderwijs - internetcolleges) hoorcolleges: stof wordt mee getoetst! newsgroup-discussie: marginale toetsing voor ‘testimonium’ tussentoets (50%) en eindtoets (50%)

Communicatiekunde Communicatie informatie-overdracht coöperatief sociaal handelen Communicatiekunde interdisciplinair, toepassingsgericht interpersoonlijke, organisationele, massacommunicatie, ICT

CK Specialisaties Organisationele communicatie Media en Computercommunicatie Interculturele communicatie Duaal traject Computercommunicatie

Beroepsprofielen communicatiemedewerker/-manager bedrijven en overheidsinstellingen communicatieadviseur in communicatie-/reclameadviesbureau zelfstandig voorlichter overheid, not-for-profit organisaties redactiemedewerker pers/media onderzoeker

Oriëntatie op CK Communicatiekunde als vakgebied en als beroep Interpersoonlijke communicatie Organisationele communicatie Massacommunicatie Interculturele communicatie Informatie-technologie

Communicatieonderzoek Voorbeelden Design en werking van reclame, voorlichting en corporate communication: taal- en beeldgebruik, medium, doelgroep, concurrentiesituatie, cultuurverschillen,... Besluitvorming in vergaderingen, onderhandelingen Effectiviteit en fairness van sollicitatiegesprekken Begrijpelijkheid van instructies enz. Twee soorten/onderdelen van communicatie-onderzoek: Analyse Receptie-onderzoek

Reclame-slogans Intertekstualiteit Een nieuwe lente, een nieuwe bank (Fortis Bank 21 maart 2000) Opvallen en nieuwsgierig maken nieuwetijdennieuwekansen en veel meer: (woord)grapjes, vermaak, beloftes,...

“Het Eemskanaal loopt leeg” 21 mrt 2000 crisisteam Water- schappen Gemeenten Publieke werken Algemeen publiek Brandweer media Binnen- schippers Woonboot- bewoners Politie Provincie Info.Tel. Voorbeeld van crisiscommunicatie

Opdracht 1 Uit onderzoek (o.m. van Redeker 1999/2000) is gebleken dat er ondanks enkele sekseneutrale en rolomkerende reclames in de 'glossy' tijdschriften elle, cosmopolitan, dutch en man nog steeds veelvuldig gebruik gemaakt wordt van gender-stereotiepe kenmerken. Wat vind je hiervan? Is dit reden om de strijd tegen seksisme in reclame aan te binden? Stuur uiterlijk maandag 27 maart maximaal 10 regels naar je newsgroup (als reply op de mail met deze tekst die Geertje Scholten er morgen zal posten) en reageer dan uiterlijk woensdag 29 maart op een van de meningen (weer met reply).